هزینه گمرک آیفون 13 در گمرک ایران چقدر است؟

[ad_1]

آخرین تلفن اپل هفته گذشته وارد ایران شد و طی یکی دو روز گذشته ، حقوق گمرکی آن مشخص شده است تا مسافران بتوانند تلفن های خود را به صورت قانونی ثبت کنند. هزینه رجیستری این گوشی ها از پنج و نیم میلیون تا نه میلیون و دویست (بسته به مدل) متغیر است و این باعث می شود گوشی بسیار گران شود که با کاهش قیمت آن در بازار روبرو خواهد شد. چند روز با واردات رسمی و تجاری این گوشی.

به گزارش دیجیاتو ، آیفون 13 یکشنبه گذشته در کشور موجود بود و همانطور که انتظار می رفت با قیمت های بسیار بالاتر از قیمت واقعی به دست دوستداران اپل رسید. دیجیاتو از فعالان بازار موبایل شنیده است که قیمت برخی از مدل ها تا 90 میلیون دلار می رسد و مطمئناً این نرخ در روزهای اخیر کاهش یافته است و همانطور که فروشندگان به دیجیاتو می گویند ، این کاهش طی هفته آینده ادامه خواهد داشت.

آیفون 13 در ده روز آینده ارزان تر خواهد شد

مدتی است هزینه گمرک انواع مدل های آیفون 13 در گمرکات کشور مشخص شده است و این رقم از پنج و نیم میلیون تا نه میلیون و دو میلیون تومان متغیر است. افزایش عوارض گمرکی برای تلفن های بیش از 600 دلار ، که از ژوئیه سال جاری اعمال شد ، یکی از دلایلی است که مدل های جدید آیفون دارای عوارض گمرکی بسیار بیشتری هستند. در حال حاضر به نظر می رسد حجم واردات این گوشی به صورت مسافر است و کمتر واردکننده قانونی در کشور آن را وارد کرده است. همانطور که فروشندگان به دیجیاتو می گویند ، دلیل واردات آیفون 13 مسافر ابتدا توسط بالاترین مقام کشور و برخی مقامات دولتی در مورد واردات این گوشی مورد انتقاد قرار گرفت و ثانیاً گوشی بسیار گران است و بازار مشتریان کوچک می شود. یعنی در مقایسه با سال گذشته همین فعالان به دیجیاتو می گویند که واردات تجاری این گوشی آغاز شده است و این مسئله می تواند قیمت آیفون 13 را در 10 تا 20 درصد در یکی دو هفته آینده در کشور کاهش دهد.

پیگیری های دیجیاتو نشان می دهد که بازار رجیستری آیفون برای مسافران نیز دوباره داغ شده است و قیمت گذرنامه در این زمینه در نوسان است. “محمد” ، یکی از این افراد ، می گوید که به تعداد مشتری آیفون در یک یا دو روز ثبت خواهد کرد: “این رقم از دو میلیون تومان شروع می شود و ما تخفیف می دهیم. قوطی.” محمد نیازی به نگهداری تلفن ندارد و تنها با شماره سریال تلفن ، آنها را به عنوان مسافر ثبت می کند و علاوه بر گمرک ، یک میلیون و دو هزار تومان بابت هزینه گذرنامه دریافت می کند. “رضا” شخص دیگری است که همین کار را با یک میلیون تامن انجام می دهد و اصرار دارد که روند ثبت نام می تواند سه تا پنج روز طول بکشد. رضا به دیجیاتو می گوید که در حال حاضر هیچ مشکلی برای گذرنامه وجود ندارد ، حتی پس از بازگشت مسافران از مرز. اما ناگفته نماند که ستاد مبارزه با پولشویی و مبارزه با قاچاق کالا بارها هشدار داده است که مسافران نباید گذرنامه بفروشند و عواقب فروش این گذرنامه ها بر عهده این افراد است.

آیفون 13 پرو حداکثر

خوب است بدانید که در بازار موبایل کشور و در بین تلفن های همراه اپل ، iPhone 13 Promex با حافظه 256 در حال حاضر 48 میلیون تومان در بازار قیمت دارد و iPhone 13 با حافظه 128 گیگابایتی تقریباً با همین قیمت به فروش می رسد. قیمت آیفون 13 پرو مکس 512 گیگابایت نیز 80 میلیون تومان است. مدل های آیفون 13 معمولاً بدون کد ثبت به فروش می رسند و در صورت داشتن کد ثبت نام ، قیمت آنها به چند میلیون تومان افزایش می یابد. نسل قبلی گوشی های اپل هنوز در بین طرفداران این مارک تقاضا دارد. علیرضا ، خرده فروش با سابقه گوشی های اپل ، به دیجیاتو گفت که سال هاست طرفداران اپل به دلیل گران بودن گوشی های این برند ، نسل قبلی این گوشی ها را با قیمت پایین تری خریداری می کنند. به گفته وی ، قیمت آیفون 12 مینی در حال حاضر 20 میلیون و 990 هزار تومان است و هزینه آیفون 12 پروماکس با ظرفیت 128 در حال حاضر 32 میلیون و 590 هزار تومان است.

[ad_2]

Shirley Bond

خواننده Wannabe. ماون غذا. طرفدار فرهنگ پاپ علاقه مندان به تلویزیون درونگرا. تنظیم کننده. پیشگام موسیقی. متفکر معتبر.

تماس با ما