شرم مضر زنانه؛ سواد جنسی نیز بسیار مهم است

[ad_1]

برمی دارد: یکی از مشکلاتی که در روابط جنسی بین زوجین پیش می آید، احساس شرم و خجالت زنان است. با توجه به فرهنگ سنتی ایران، خجالت زن در روابط زناشویی امری طبیعی است. این احساس شرم در ازدواج در سنین پایین تا حدودی طبیعی است، اما اگر بعد از دوران ازدواج این احساس از بین نرفت، باید دلیلی پیدا کنید و مشکل را حل کنید. در برخی از خانواده ها، چنان گارد منفی در مورد رابطه جنسی وجود دارد که حتی در زمان ازدواج، دختران نه تنها از داشتن رابطه جنسی خجالت می کشند، بلکه نسبت به خود نیز احساس گناه می کنند.

شرم بر شما خانم ها

با وجود اهمیت رابطه جنسی در زندگی زناشویی و تاثیر آن بر زوجین، خجالت و پرهیز از رابطه جنسی می تواند آسیب های زیادی به زندگی زناشویی وارد کند. طبق تحقیقات، مردان معمولاً به اندازه زنان در مورد ظاهر و اندام خود حساس نیستند و نگران لذت بردن و فعال بودن زنان از روابط هستند. این خجالت و احساس گناه می تواند در طول زندگی طولانی آنها با مردان به سردی و بی میلی جنسی تبدیل شود. اگر پیگیر این موضوع نباشید به مرور زمان مشکلات زیادی در روابط زناشویی به وجود می آید. امروز در این مقاله قصد داریم به موضوع خجالت زنان در رابطه جنسی بپردازیم. با ما بمان.

از داشتن رابطه جنسی خجالت میکشید

در کشورهایی مانند ایران، زنان به تسلیم شدن تشویق می شوند. زنان در این فرهنگ ها از داشتن رابطه جنسی یا صحبت در مورد آن خجالت می کشند. این ذهنیت در آنها شکل گرفته است که راحت بودن در رابطه جنسی مخالف حیثیت زن است. در واقع لذت جنسی را مختص زنان نمی دانند و مختص مردان می دانند. تبعیض جنسیتی که جامعه توسط فرهنگ بر زنان تحمیل می کند، آنها را در معرض نوعی نابرابری در روابط قرار می دهد.

شرم بر شما خانم ها

برخی از زنان از داشتن رابطه جنسی با همسر خود خجالت می کشند. برخی حتی دوست دارند در تاریکی رابطه جنسی داشته باشند. شرم و خجالت زنان در رابطه جنسی می تواند لحظه ای یا دائمی باشد. به دلیل این شرم، زوج ها نمی توانند از رابطه جنسی خود نهایت لذت را ببرند. در واقع این زنان قادر به بیان خواسته ها و نیازهای خود نیستند و به نظر می رسد چیزی مانع آنها شده است که در نهایت منجر به نارضایتی زناشویی می شود. ادامه این روند رابطه زناشویی را به سناریویی تکراری و یکنواخت تبدیل می کند. همچنین، خجالت در مورد رابطه جنسی می تواند طرفین را از لذت بردن از آن جلوگیری کند و رضایت جنسی را کاهش دهد.

این احساس خجالت می تواند دلایل زیادی داشته باشد که در ادامه به آنها می پردازیم:

1. عوامل فرهنگی

همانطور که می دانید در جوامع دینی و اسلامی، رابطه جنسی دختر و پسر قبل از ازدواج ممنوع است و این تصور که رابطه جنسی گناه و خلاف عفت است، برای پسران به ویژه دختران کاملاً قابل درک است. اما متأسفانه به دلیل آموزش ناکافی خانواده ها و صحبت نکردن مادر با دختر، حتی پس از ازدواج، دختران همیشه این احساس گناه را دارند و باعث ایجاد احساس راحتی و خوشحالی در رابطه جنسی آنها نمی شود.

شرم مضر زنانه؛  سواد جنسی نیز بسیار مهم است

، ترس بارداری

عدم اطلاع از روش های بارداری و روش های پیشگیری از بارداری یکی دیگر از دلایلی است که باعث می شود زنان در رابطه جنسی با همسر خود احساس راحتی نداشته باشند. ناتوانی در بیان موضوع و نگرانی دائمی در مورد باردار شدن، به خصوص زمانی که زن آمادگی آن را ندارد، واکنش های منفی را در او به دنبال دارد.

3. عدم اعتماد به نفس

نگرانی بیش از حد در مورد ارزیابی های منفی شوهر منجر به عدم اعتماد به نفس در برخی از زنان می شود. زیرا آنها فکر می کنند که برای داشتن یک رابطه جنسی موفق باید اندامی زیبا داشته باشند، در حالی که کلید یک رابطه خوب این است که بدن خود را همانطور که هست بپذیرید. در واقع، تصویر بدنی زنان در تمایل آنها برای داشتن رابطه تأثیر دارد. زنان مبتلا به اختلال بدشکلی بدن با نگاه منفی به بدن خود دچار نقص های غیر واقعی در ذهن خود می شوند.

4. اضطراب از عدالت

این نیز یکی از شاخه های تفکر منفی است که بسیاری از دختران با آن بزرگ شده اند. این زنان از رفتار جنسی خود می ترسند و خجالت می کشند از ترس اینکه اعمال و رفتار آنها باعث ایجاد سوء تفاهم در ذهن همسرشان شود. به عبارت دیگر، زنان از این می ترسند که با راحت بودن با همسرشان و ابراز تخیلات جنسی، مورد قضاوت منفی شوهرانشان قرار گیرند. یا به گذشته خود شک دارید.

، افسردگی

اختلالات روانی یکی دیگر از دلایلی است که باعث می شود زنان رفتار خجالتی و اضطرابی داشته باشند. افسردگی یکی از شایع ترین اختلالات روانی است که زنان را برای داشتن رابطه جنسی مردد کرده و مزاج آنها سرد می شود.

شرم بر شما خانم ها

روشی مناسب برای رهایی از شرمندگی

بفهمی چرا خجالت میکشی

اولین قدم برای حل این مشکل این است که از خود بپرسید چه چیزی باعث خجالت شما می شود؟ اگر بتوانید دلیل خجالت را پیدا کنید، قدم مهمی برداشته اید. به این ترتیب می توانید به راحتی مشکل خود را حل کنید.

رفع نواقص

اگر از داشتن رابطه جنسی با یک یا چند دوشا اصلی بدن خود خجالت می‌کشید، سعی کنید این نقص‌ها را برطرف کنید. چاقی، افتادن دست و پا و . آنها را می توان با ورزش مناسب درمان کرد و از اختلال در زندگی مشترک جلوگیری کرد.

نیاز خود را غیر مستقیم بیان کنید

یک زن به دلیل خجالت جنسی هرگز قادر به شروع رابطه نیست. برای مردان و زنان خوشایند نیست. زنی که به آن نیاز دارد، اما از گفتن آن خجالتی است، از استرس روانی رنج می برد. اگر نمی توانید مستقیماً به همسرتان بگویید که به رابطه جنسی نیاز دارید، لباس های محرک بپوشید، فضا را تزئین کنید، آرایش کنید و در اتاق خواب گل و شمع بگذارید.

به جای صحبت کردن از اشاره استفاده کنید

برای کسانی که در حین رابطه جنسی در صحبت کردن مشکل دارند، توصیه می کنیم تا زمانی که از چیزی در رابطه لذت می برند یا از چیزی خوششان نمی آید، به شریک خود بگویید تا نسبت به رابطه جنسی خود احساس بهتری داشته باشند و فشار کمتری بر خجالت وارد کنند. برای مثال می توانید در طول رابطه همسرتان را به سمتی که می خواهید هدایت کنید.

اتاق را روشن کنید

مردها دوست دارند در حین رابطه جنسی به طور آشکار تحریک شوند و مکان روشن است. در حالی که برای فردی که از رابطه جنسی خجالتی است بسیار دشوار است. لازم نیست در مرحله اول همه چراغ ها را روشن کنید. برای تامین نور ملایم اتاق می توانید از وسایلی مانند شمع، چراغ خواب یا چراغ های موبایل استفاده کنید. برای استراحت بیشتر نور اتاق را به تدریج افزایش دهید.

شرم بر شما خانم ها

صدای سعادت را مسدود نکن

اگر در حین مقاربت صدای لذت جنسی می شنوید طبیعی است پس آن را قطع نکنید. با این صداها می توانید به همسرتان نشان دهید که چقدر لذت می برید. همچنین به او بگویید از کدام رفتار جنسی بیشتر لذت می برید. صمیمیت جنسی در کاهش خجالت بسیار مهم است. هر چه نزدیکتر باشد، رابطه شرم آورتر می شود. بنابراین بهتر است میزان صمیمیت و نزدیکی عاطفی با همسرتان را بررسی کنید.

بیان کنید که شرمنده هستید

برخی از مردان متوجه خجالت همسر خود نمی شوند و زنان را به دلیل اینکه نمی خواهد رابطه جنسی داشته باشد احساس ناراحتی می کنند. از سوی دیگر، اگر زنی ابراز شرمندگی کند، شوهرش با لطافت و لطافت بیشتری با او معاشقه می کند.

با بدن خود احساس راحتی کنید

ناشناس بودن بدن، زنان را از آنچه لذت می برند و قسمت های حساس آن ها در کجا قرار دارد، غافل می کند. از آینه بدن خود استفاده کنید تا ببینید که اندام تناسلی و نواحی حساس به حالت عادی بازگشته اند. با دست نقاط تحریک کننده بدن خود را بشناسید تا در حین رابطه جنسی احساس راحتی بیشتری داشته باشید و لمس بدن شما برای شما عادی شود. زمانی که تنها هستید از نظر جنسی صحبت کنید تا احساس خجالت نکنید.

از مشاوره مشاور استفاده کنید

شرم بر شما خانم ها

استفاده از یک متخصص زمانی که شخصی احساس خجالت می کند به رابطه او آسیب می رساند، می تواند یک گزینه عالی باشد. در بسیاری از کلینیک های روانشناسی بر اساس احساس راحتی از مشاوران زن و مشاور مرد استفاده می شود تا افراد بتوانند با آرامش و راحتی با مشاور خود صحبت کنند.

[ad_2]

Jamiya Calhoun

دوستدار فرهنگ پاپ به طرز خشمگینانه ای فروتن. نینجاهای شبکه های اجتماعی بی عذرخواهی طرفدار الکل دردسر ساز.

تماس با ما