پروانه های پادشاه محبوب اکنون به عنوان پروانه های در خطر انقراض فهرست شده اند

[ad_1]


پروانه‌های Monarch در سال 2021 روی شاخه‌های پناهگاه Monarch Grove در Pacific Grove، کالیفرنیا، فرود می‌آیند.

نیک کوری/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

نیک کوری/AP


پروانه‌های Monarch در سال 2021 روی شاخه‌های پناهگاه Monarch Grove در Pacific Grove، کالیفرنیا، فرود می‌آیند.

نیک کوری/AP

این پروانه روز پنجشنبه یک قدم به انقراض نزدیک شد، زیرا دانشمندان این حشره نمادین نارنجی و سیاه را به دلیل کاهش سریع تعداد آن در فهرست در معرض خطر قرار دادند.

استوارت پیم، بوم‌شناس دانشگاه دوک که در فهرست جدید شرکت نداشت، می‌گوید: «این فقط یک کاهش ویرانگر است. “این یکی از شناخته شده ترین پروانه های جهان است.”

اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت پروانه مهاجر مهاجر را برای اولین بار به “فهرست قرمز” گونه های در معرض خطر خود اضافه کرد و آن را به عنوان “در خطر انقراض” طبقه بندی کرد – دو قدمی انقراض.

این گروه تخمین می زند که جمعیت پروانه های سلطنتی در آمریکای شمالی بسته به روش اندازه گیری طی 10 سال بین 22 تا 72 درصد کاهش یافته است.

نیک حداد، زیست شناس حفاظت از دانشگاه ایالتی میشیگان می گوید: «آنچه ما نگران آن هستیم میزان کاهش است. تصور اینکه این پروانه چقدر سریعتر می تواند در معرض خطر قرار گیرد بسیار آسان است.

حداد، که مستقیماً در این فهرست دخالت نداشت، تخمین می‌زند که جمعیت پروانه‌های سلطنتی که او در شرق ایالات متحده مطالعه می‌کند، از دهه 1990 بین 85 تا 95 درصد کاهش یافته است.

در آمریکای شمالی، میلیون‌ها پروانه سلطنتی طولانی‌ترین مهاجرت را در میان گونه‌های حشرات شناخته شده برای علم انجام می‌دهند.

پس از زمستان گذرانی در کوه های مرکزی مکزیک، پروانه ها به شمال مهاجرت می کنند و چندین نسل در طول مسیر هزاران مایل تولید می کنند. فرزندانی که به جنوب کانادا می رسند سپس در پایان تابستان سفر به مکزیک را آغاز می کنند.

آنا واکر، زیست شناس محیط زیست در انجمن پارک زیستی نیومکزیکو که در تعیین فهرست جدید نقش داشت، گفت: «این یک نمایش واقعی است و چنین هیبتی را برمی انگیزد.

گروه کوچک‌تری زمستان‌ها را در کالیفرنیای ساحلی سپری می‌کنند، سپس در بهار و تابستان در چندین ایالت در غرب کوه‌های راکی ​​پراکنده می‌شوند. این جمعیت حتی نسبت به پادشاهان شرقی کاهش چشمگیری داشته است، اگرچه زمستان گذشته بازگشت اندکی مشاهده شد.

اما پلتون از انجمن غیرانتفاعی Xerces که بر پروانه‌های غربی نظارت می‌کند، گفت که پروانه‌ها به دلیل از دست دادن زیستگاه و افزایش استفاده از علف‌کش‌ها و آفت‌کش‌ها برای کشاورزی و همچنین تغییرات آب و هوایی در خطر هستند.

او گفت: “کارهایی وجود دارد که مردم می توانند برای کمک به آنها انجام دهند.”

پروانه های سلطنتی غیرمهاجر در آمریکای مرکزی و جنوبی به عنوان در معرض خطر انقراض قرار نگرفتند.

ایالات متحده پروانه های پادشاه را تحت قانون گونه های در خطر انقراض فهرست نکرده است، اما چندین گروه زیست محیطی معتقدند که این پروانه ها باید در فهرست قرار گیرند.

اتحادیه بین المللی همچنین تخمین های جدیدی را برای جمعیت جهانی ببرها اعلام کرد که 40 درصد بیشتر از آخرین برآوردهای سال 2015 است.

دیل میکل، هماهنگ کننده برنامه ببر انجمن غیرانتفاعی حفاظت از حیات وحش، گفت: ارقام جدید، بین 3726 تا 5578 ببر وحشی در سراسر جهان، نشان دهنده روش های بهتر برای شمارش ببرها و به طور بالقوه افزایش تعداد کلی آنها است.

میکل گفت: در دهه گذشته، جمعیت ببرها در نپال، شمال چین و شاید در هند افزایش یافته است، در حالی که ببرها به طور کامل از کامبوج، لائوس و ویتنام ناپدید شده اند. آنها همچنان در معرض خطر قرار دارند.

[ad_2]

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.

تماس با ما