رجام در آنِ م. اتفاقی رخ واهد داد

[ad_1]

رارو- اخبار منتشر شده ساعت ایت از ن دارد در مذاکرات نهایی و مراحل نهایی رسیده است. س از نکه معه دیپلماتا از وقفه در مذاکرات ا دف

رجام در آنِ م.  اتفاقی رخ واهد دادمامی نشانها اکی ا احیای رجام است
لی دلی ارشناس مسائل ن الملل در و ا رارو با اشاره به همه موارد حاکی از آن است که احتمال شکل گیری توافق در گفتگوهای وین بالا است، اظهار داشت: سفر وزیر امور خارجه قطر به تهران و همچنین امیر این کشور به آمریکا از یک طرف و مواضعی که وزیر امور خارجه فرانسه می گوید. و حل و فصل توافق از نظر تصمیم گیری، با توجه به اینکه همیشه مواضع سختی علیه برجام میگرفت و همچنین اظهارات رابرت مالی و انریکه آن از طرف دیگر، همگی حاکی است که به نقاطی رسیده است که دو طرف برای بررسیهای سیاسی به پایتختها بازگشته اند.

وی افزود: بنابراین نشانه ها موید این است که گشایش هایی را در صورت برداشت و می توانم گفت مسیری که در حال طی شدن است که می تواند انتهای آن به احیای برجام ختم شود، از سوی دیگر باید به این نکته اشاره کرد که ایران و آمریکا با توجه به آن. رایطی در ن رار دارند وافق ندارند. آمریکا در حال حاضر با مشکلات زیادی روبروست و دارای همین مشکلات محبوبیت است که باید رئیسجمهور این کشور باشد، یعنی حدود 32 درصد رسیده است که این موضوع به نوعی برای رسیدن به یک امتیاز منفی حساب می شود.

بیگدلی گفت: برای دموکراتها نیز کمتر از یک سال دیگر در انتخابات میان دورهای کنگره شرکت کنند این موضوع به نوعی در حکم به صدا درآمدن خطر است، بنابراین آنها به دنبال آن هستند که از برجام یک برگ برنده برای خود دست و پا می کنند. نند. از طرفی کشورمان با توجه به مشکلات اقتصادی که طی دو سال اخیر به وجود آمده است، ایران با وضعیت بسیار مواجه شده است، بنابراین برای سروسامان دادن به وضعیت اقتصادی دیگر به رفع تحریم ها باقی مانده است.

این استاد دانشگاه در پاسخ به این سوال که چه نوع توافقی بین دو طرف امضا خواهد شد، پاسخ داد: با توجه به اینکه دو طرف توافق موقت را رد کردند، باید به یک توافق جامع برسند که این موضوع را بسیار سخت می کند، زیرا اگر قرار باشد ایران به توافقات 2015 پایبند باشد، سطح غنی سازی را از 60 و 20 درصد به 3.67 درصد کاهش دهد و سانتریفیوژهای آی آر 6 که در سایت کرج وجود دارد را کنار بگذارد، زیرا در برجام ایران مجاز است از سانتریفیوژای ر استفاده کند. است.

وی اضافه کرد: همچنین آمریکا اعلام کرد ایران باید تمام تاسیسات خود را از کشور کند و آژانس نیز به مانند گذشته های سفت و سخت خود را داشته باشد، این در حالی است که با توجه به هزینه های ایران برای افزایش سطح غنی سازی و توسعه برنامه ها. وجود دارد، این مسائل نیاز به تصمیم گیری های سخت دارد، از سوی دیگر آمریکا نیز باید متعهد شود، تمام تحریم های ذیل برجام را لغو کند و به وضعیت سال 2015 بازگردد، بنابراین باید از نظر سیاسی تصمیم گیری های بسیار سخت گرفت.

رجام در آنِ م.  اتفاقی رخ واهد دادانس وفق م است
ریدون مجلسی دانش مسائل ن الملل در و ا رارو با اشاره به اینکه در حال حاضر با توجه به شرایطی که وجود دارد، نسبت به احیای برجام خوشبین نیستم، گفت: نزدیک به دو دهه است که از آغاز مذاکرات بین ایران و غرب میگذرد، اما این تصمیم به نوعی به صورت فرسایشی طی می شود. مه این سالها ادام دا رده و وجودی در سال نیز رجام

وی افزود: در این یک سالی که از روی کار آمدن باید می‌گذرد، مذاکرات چه در دولت روحانی و چه در دولت رئیسی ادامه پیدا کرده است، اما هربار که گفتگوها به یک نقطه حساس و تعیین‌کننده‌های رسیده یک اتفاق باعث شده است که همه چیز به وقوع بپیوندد. بین رود و دو طرف به نقطه شروع بازگردند، به اعتقاد بنده هر چند که نشان می دهد می تواند حاکی از رسیدن به توافق باشد، اما به احتمال زیاد دوباره در دقیقه 90 یک اتفاق غیر منتظره باعث می شود که ورق به یکباره برگردد.

این کارشناس مسائل بین الملل اضافه کرد: به شورای مشورتی همچنان به صورت فرسایشی و بدون نتیجه مشخص ادامه پیدا خواهد کرد، زیرا دو طرف با توجه به اختلافات بین الملل که نمی توانند بر سر متن مشترک به تفاهم برسند.

[ad_2]

Aria Coffey

مجری کل کارشناس موسیقی. الکل گیک لاعلاج ایجاد کننده. علاقه مندان به زامبی ها

تماس با ما