راهنمای کامل و جامع نحوه حل مشکلات اتصال به اینترنت – دیجیاتو

[ad_1]

برای همه ما اتفاق افتاده است که ناگهان اتصال اینترنت ما قطع می شود. این می تواند بسیار آزاردهنده باشد ، به خصوص اگر بارها و بارها تکرار شود. در این مقاله ، ما به همه مشکلاتی که می تواند بر اتصال اینترنت شما تأثیر بگذارد ، نگاهی می اندازیم و همچنین نحوه حل هر یک از آنها را به شما آموزش می دهیم. در واقع راهنمای جامعی برای حل مشکل اتصال به اینترنت برای شما تهیه شده است.

چرا به اینترنت دسترسی ندارید؟

اینترنت شما هنوز پر است و قبلا از آن استفاده کرده اید ، اما ناگهان نمی توانید به اینترنت متصل شوید. دلایل زیادی برای این امر وجود دارد ، از مشکلات سخت افزاری گرفته تا بدافزارها. در ادامه این مقاله ، می خواهیم همه این مشکلات را بررسی کرده و همچنین راه حل هایی برای حل آنها ارائه دهیم ، تا بتوانید تا پایان با دیجیاتو همراه باشید.

از سایت های مختلف دیدن کنید

یکی از رایج ترین دلایلی که باعث می شود مشکل اتصال به اینترنت وجود داشته باشد این است که سایتی ظاهر نمی شود. دلایل زیادی برای این امر وجود دارد ، از جمله خرابی میزبان سرور یا عدم پرداخت هزینه های مربوط به صاحب وب سایت.

چرا سایتی ایجاد نمی شود ، نمی توانید وضعیت اتصال به اینترنت را با همان سایت بررسی کنید. بنابراین قبل از عیب یابی اتصال به اینترنت ، حداقل از یک یا دو وب سایت معروف مانند Google یا Amazon دیدن کنید. اگر مشکلی در این سایت ها وجود ندارد ، اینترنت شما متصل است ، اما اگر وضعیت متفاوت است ، مراحل بعدی را برای رفع مشکل امتحان کنید.

تنظیمات WiFi رایانه ، تلفن یا رایانه لوحی را بررسی کنید

یکی دیگر از راه های عیب یابی اتصال به اینترنت این است که مطمئن شوید به درستی در دستگاه های مختلف راه اندازی شده است. آیا دستگاه شما به درستی به روتر متصل شده است؟ آیا رمز را به درستی وارد کرده اید؟

مهم نیست از چه دستگاهی استفاده می کنید ، در هر صورت باید اطلاعات صحیح را وارد کنید. اگر رمز عبور پیچیده ای برای روتر انتخاب کرده اید ، باید در تایپ آن دقت کنید.

بررسی کنید که روتر روشن است

ممکن است ایده خوبی باشد که خودتان روتر را بررسی کنید تا از روشن بودن آن مطمئن شوید. اگر روتر به برق متصل است ، آن را روشن کنید. اگر روتر با فشار دادن دکمه روشن نمی شود ، ممکن است آداپتور مشکلی داشته باشد. در این مرحله باید یک آداپتور جدید تهیه کنید.

قطع شبکه اینترنت

به دلایلی ممکن است اینترنت به طور موقت در منطقه شما قطع شود. یا مشکلی در شرکتی وجود دارد که از آن اینترنت خریداری کرده اید.

در این زمان ، وضعیت اینترنت تلفن همراه را بررسی کرده و از آن برای بررسی وضعیت ارائه دهنده اینترنت یا دنبال کردن اخبار مرتبط استفاده کنید. اگر مشکل اتصال به اینترنت به دلیل قطع شدن شبکه است ، باید منتظر بمانید تا برطرف شود. البته ، تا زمانی که مشکل برطرف نشود ، همچنان می توانید از اینترنت همراه استفاده کنید.

اتصال اینترنت روتر را بررسی کنید

اگر داده ها به روتر نرسد و اتصال برقرار نشود ، نمی توانید از اینترنت استفاده کنید. مهم نیست که چه نوع دسترسی به اینترنت خانگی دارید ، زیرا در هر صورت ، اتصال از طریق پورت روی دیوار خانه و کابل به روتر شما می رسد و می توانید به اینترنت متصل شوید.

ممکن است روتر شما دارای کابل مخصوص باشد ، اگرچه باید از اتصال آن به روتر اطمینان حاصل کنید. اگر فکر می کنید مشکلی در این کابل وجود دارد و مانع اتصال شما به اینترنت می شود ، آن را تعویض کنید.

همچنین می توانید با ورود به صفحه مدیریت روتر ، اتصال اینترنت خود را بررسی کنید. اطلاعات ورود به این صفحه در روتر قرار دارد و برای دسترسی به صفحه مدیریت باید از مرورگر استفاده کنید. بنابراین اگر روتر روشن است ، باید بتوانید به این صفحه دسترسی داشته باشید. پس از ورود به این صفحه ، اطلاعات مربوط به اتصال به اینترنت را جستجو کنید.

پینگ را چک کنید

ارتباط بین رایانه و روتر شما با استفاده از پینگ تعیین می شود. Ping یک دستور شبکه است که داده ها را به آدرس IP یا وب سایت خاصی ارسال می کند و می تواند مشکلاتی را در اتصال اینترنت شما ایجاد کند.

  • آدرس IP روتر خود را پیدا کنید.
  • روی رایانه خود یک رابط خط فرمان اجرا کنید ، برای مثال Windows PowerShell.
  • دستور پینگ [IP_ADDRESS] وارد و محل البته [IP_ADDRESS]، IP خود را وارد کنید

اگر نتیجه پینگ مجموعه ای از “پاسخ به” باشد ، مشکلی در اتصال به روتر شما وجود ندارد.

از کابل اترنت متفاوت استفاده کنید

کابل های اترنت سریعتر از Wi-Fi هستند ، اما ممکن است پس از مدتی کار نکنند. برای بررسی خرابی کابل اترنت ، از یک کابل جدید برای اتصال سیستم خود به روتر استفاده کنید. اگر مشکل از کابل است ، می توانید با کابل جدید دوباره آنلاین شوید.

سوئیچ بین کانال های بی سیم

اگر اترنت کار می کند اما مشکل Wi-Fi است ، احتمالاً به دلیل انتخاب کانال های روتر است. بسته به محل زندگی شما ، روترها دارای دو باند 2.4 و 5 گیگاهرتز و 28 کانال هستند. با این حال ، همیشه کانال های زیادی برای انتخاب وجود دارد.

اگر روتر و همسایه شما در یک کانال کار می کنند ، هر دو عملکرد ضعیفی دارند. بهترین کار در این زمان تغییر کانال WiFi است. برای این کار پیشنهاد می کنیم این مقاله دیجیاتو را مطالعه کنید.

به روز رسانی سیستم عامل روتر

با به روزرسانی سیستم عامل می توانید مشکل روتر را برطرف کنید. زمان بارگیری این فایل بستگی به کیفیت شبکه دارد و می توانید از رایانه کار یا سیستم دوست خود برای بارگیری این فایل و کپی آن در روتر با استفاده از فلش مموری USB استفاده کنید.

برای اطلاع از کارکرد این روش ، باید به سایت سازنده روتر مراجعه کرده و سیستم عامل موجود برای روتر خود را بررسی کنید. علاوه بر سیستم عامل رسمی سازنده ، می توانید از سیستم عامل روتر شخص ثالث نیز استفاده کنید.

وجود بدافزار روی سیستم را بررسی کنید

بدافزار می تواند اتصال اینترنت شما را مسدود کند ، که یک تکنیک ساده است و از بارگیری آنتی ویروس یا ضد بدافزار برای حذف خود جلوگیری می کند.

اگر هنوز به اینترنت وصل نیستید ، سیستم خود را برای حذف بدافزار اسکن کنید. می توانید از هر آنتی ویروسی که در دست دارید استفاده کنید ، حتی خود Windows Defender. اگر این امکان پذیر نیست ، نرم افزار ضد بدافزار را از سیستم دیگری بارگیری کرده و روی سیستم خود نصب کنید.

تنظیم مجدد کارخانه روتر

اگرچه ما با یک کار ساده روبرو هستیم ، بازنشانی روتر به تنظیمات کارخانه می تواند مشکلات آن را حل کند. اما این باید آخرین راه حل شما باشد زیرا رمز عبور را به طور پیش فرض می گیرد و شما باید آن را به صورت دستی تغییر داده و همه دستگاه ها را دوباره وصل کنید. اما اگر به اینترنت دسترسی ندارید ، ارزشش را دارد و می توانید دوباره به اینترنت متصل شوید.

اگر هنوز با این همه راه حل به اینترنت دسترسی ندارید ، با ISP خود تماس بگیرید و مشکل را با آنها در میان بگذارید. آنها احتمالاً راه حل های ذکر شده در این مقاله هستند ، اما اگر این روش ها پاسخگو نباشند ، احتمالاً مشکل در جای دیگری است و ISP آن را برطرف می کند.

[ad_2]

Ainsley Murphy

بشارت دهنده آبجو Wannabe. نویسنده فداکار جنرال الکل نینجا. دانشجو. متخصص زامبی خالق مستقل متعصب سفر

تماس با ما