تعدیل مالیات دارایی

[ad_1]

معاون امور مالیاتی سازمان امور مالیاتی آخرین ارقام و نحوه اخذ مالیات بر ارز، مسکن و اموال خودرو را تشریح کرد. محمد مسیحی در نشست خبری که به مناسبت دهه مبارک فجر برگزار شد به عملکرد سازمان امور مالیاتی پرداخت. وی در ابتدای سخنان خود گفت: با توجه به تحریم های سرکوبگرانه، نقش مالیات در اقتصاد کشور دوچندان شده است، به ویژه در سال های اخیر تلاش کرده ایم کسری بودجه دولت را از محل درآمدهای مالیاتی تامین کنیم. در این زمینه اتفاقات خوبی در نظام مالیاتی کشور افتاده است و به طور خلاصه می توان گفت که در 10 ماهه اول سال 98، 99 و 1400، بهبود درآمد مالیاتی بیش از 100 درصد بوده است. وی افزود: انتظار داریم با سازوکار پیش بینی شده این روند تا پایان سال ادامه داشته باشد.

مسیحی گفت: موضوع کلیدی فرآیند مالیاتی این است که سازمان امور مالیاتی به عنوان یک نهاد حاکمیتی وظیفه دارد در کنار مدیریت چالش های اجتماعی منطقه به موضوع مهم درآمدهای مالیاتی رسیدگی کند. محدودیت هایی در جامعه و آثار شرایط خاص اقتصادی در نتیجه شیوع ویروس کرونا وجود دارد. در این راستا با تایید ستاد ملی کرونا و سایر مراجع ذیصلاح قانونی، تسهیلاتی برای ارائه حداکثری کمک ها فراهم شده است. برای بخش های اقتصادی این مقام مسئول به تشریح اقدامات انجام شده برای جلوگیری از فرار مالیاتی پرداخت و گفت: با استفاده از بانک های اطلاعاتی و ابزارهایی که در اختیار داریم، پیشگیری از فرار مالیاتی در دستور کار قرار دارد و خروجی این اقدام در نهایت موجب بهبود تمکین مالیاتی و پرداخت داوطلبانه مالیات خواهد شد. کمک می کند. مسیحی گفت: کاهش شکاف مالیاتی در دستور کار قرار دارد و دولت فعالانه در حال پیگیری مودیان جدید مالیاتی است. اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده پس از سال ها بررسی در ساماندهی امور مالیاتی در اواسط دهه 1400 در مجلس شورای اسلامی ابلاغ شد و با وجود برخی نواقص از 13 دی ماه در کشور عملیاتی شد.

عدم وجود مالیات بر درآمد کل یک ضعف جدی است

محمد مسیحی در پاسخ به سوالی در «دنیای اقتصاد» مبنی بر اینکه چرا مالیات بر کل درآمد بین پایه های مالیاتی کشور وجود ندارد، توضیح داد: این تفاوت اساسی در قوانین کشور است. اما باید گفت که طبق اصل 51 قانون اساسی وصول این مالیات قانونی نیست. وی در ادامه گفت: با تشکیل دولت جدید، لایحه قانون مالیات بر درآمد کل مجددا در دستور کار مجلس قرار گرفت. وی گفت: برخی ضوابط مالیاتی با وجود برخی نواقص در قانون بودجه سازمان مالیاتی بود و بخشی که وظیفه سازمان مالیاتی بود زیرساخت های آن فراهم شده و عملیاتی شده است. با این حال، ورود پایه های مالیاتی به قانون بودجه قطعاً برای مجری طرح مشکلاتی ایجاد می کند و چه خوب است که ورود پایه های مالیاتی به جای اینکه در قوانین بودجه سنواتی تدوین شود، در چارچوب یک قانون بیشتر انجام شود. قانون مدون و پایه؛ زیرا قانون بودجه سنواتی محدودیت زمانی و محدودیت برای همکاری دارد و بهتر است همه چیز سر جای خود باشد.

مسیحی در خصوص ماده 11 قانون مودیان و سامانه فروشگاهی گفت: همکاری مشترک بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی در خصوص سامانه مودیان و سامانه فروشگاهی ضروری است که در این راستا اقدامات لازم انجام شد و همکاری مشترک بانک مرکزی و این سازمان خوشبختانه در ماه‌های اخیر امور مالیاتی بهبود یافته است.

وی با اشاره به اینکه در لایحه بودجه سال 1401 افزایش بیش از 65 درصدی درآمد مالیاتی پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: اگرچه سازمان تمام تلاش خود را خواهد کرد اما این میزان رشد منطقی به نظر نمی رسد.

اتصال 1900000 دستگاه POS برای تشکیل پرونده مالیاتی

وی در ادامه توضیح داد: در خصوص تعداد دستگاه ها باید گفت که درآمدی برای تعداد دستگاه ها وجود ندارد و بر اساس اطلاعات جمع آوری شده تاکنون به طور میانگین 4 تا 5 دستگاه پوج با نام وجود دارد. از هر تاریخ در حال حاضر، تقریباً 1900000 دستگاه POS برای اتصال به File درخواست داده اند. این دستگاه ها قبلا یک فایل داشتند اما به فایل متصل نبودند. این آمار که تا چهارشنبه 13 بهمن ماه به روز شد، نشان می دهد که این رقم به 1900 هزار دستگاه رسیده است و از نظر آماری تعداد دستگاه های POS ثبت نام شده برای غیرفعال شدن از طریق سامانه مودیان حدود 25 میلیون و 150 هزار دستگاه است. و همچنین بیش از 1444 هزار دستگاه. کسانی که در سازمان امور مالیاتی اصلا پرونده مالیاتی ندارند در این مدت مشخص شده اند و این روند تا پایان بهمن ماه تمدید شده است.

کریستین گفت: «اخیراً پیش‌نویسی برای دستورالعمل CT یا دستورالعمل مبارزه با فرار مالیاتی ارائه شده است تا بتوانیم این موارد را نیز تحت نظر داشته باشیم. وی افزود: باید گفت در همه کشورها برخورد منفی با این گونه مسائل وجود دارد اما باید با روش های نوین به این وظایف پرداخت.

وی گفت: در سال 98 و 99 بودجه ای برای این قانون در نظر گرفته نشد.

وضعیت مالیاتی معامله گران ارز

مسیحی گفت: اطلاعات اولیه خرید و فروش ارز توسط بانک مرکزی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی در چندین نوبت باید به سازمان امور مالیاتی ارائه شود. در سری اولیه اطلاعات 1007 نفر به سازمان امور مالیاتی داده شده است. بر اساس ظرفیت قانونی و وظیفه سازمان جمهوری اسلامی ایران، پس از بررسی های اولیه، پرونده هایی برای این افراد تشکیل و تعدادی از این افراد با ارقام معاملاتی بالا به آژانس فراخوانده شدند و پرسش و پاسخ کردند. وی توضیح داد: البته از سایر دستگاه های موازی نیز درخواست اطلاعات کردیم. باید گفت برای سال 99 در جمع آوری اطلاعات و رسیدگی به پرونده ها مشکلی وجود ندارد اما برای پرونده های مربوط به سال 1400 باید سال تمام شود تا سازمان بتواند اظهارنامه را ارائه کند. اقدام حسابرسی مالیاتی

قانون مالیات بر خانه های خالی دائمی

معاون درآمد مالیاتی سازمان در امور مالیاتی در خصوص مالیات بر خانه های خالی گفت: شمارش و شناسایی واحدهای مسکونی خالی بر عهده وزارت مسکن و شهرسازی است. طبق قانون، واحدهای مسکونی شهرهای بالای 100000 نفر که بیش از 120 روز در سال خالی هستند مشمول مالیات می شوند. سازمان امور مالیاتی از نظر ساختاری برای این امر آماده است و افراد می توانند از سایت من بازدید کنند. انجام دادن. برای دریافت IR استانداری و اطلاعات بیشتر و پرداخت وجه به بخش واحدهای مسکونی خالی مراجعه کنید. مردم نیز می توانند اعتراض خود را در این سایت ثبت کنند. وی گفت: در خصوص قانون مالیات بر واحدهای مسکونی خالی از سکنه، قوانین دائمی داریم و برخلاف قانون مالیات خودرو، این قانون باید به طور منظم در طول سال اجرا شود. داده شود و در دستور کار قرار گیرد. وی در ادامه توضیح داد: در سری اول برای 3000 واحد مسکونی فراخوان انجام شده و سری بعدی اطلاعات مربوط به هفته اخیر است و در روزهای آینده مالیات این قشر محاسبه و مطالبه خواهد شد.

چگونه در برابر مالیات خودروهای لوکس مقاومت کنیم؟

مسیحی در ادامه در خصوص مالیات خودروهای لوکس توضیح داد: برای بیش از 570 هزار خودرو که متعلق به 272 هزار نفر بوده مالیات خودرو محاسبه شده و موظفند تا پایان بهمن ماه این مالیات را پرداخت کنند. افراد معترض به محاسبه مالیات این مالیات می توانند اعتراض خود را ثبت کنند تا روند رسیدگی به اعتراض آنها انجام شود. مردم برای اعتراض به مالیات خودروهای لوکس باید وارد سایت من شوند. انجام دادن. فرماندار آی آر در این سایت ثبت نام کنید و اعتراض خود را در مرحله چهارم ثبت نام و تکمیل پروفایل ثبت کنید.

[ad_2]

Kelvin Ashley

حل کننده مشکل متعصب سفر مادام العمر. بت نوجوان آینده. علاقه مندان به اینترنت آماتور.

تماس با ما