استارت آپ ها به مبارزه برای حقوق قانونی ادامه می دهند

[ad_1]

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در خصوص حکم حبس صادر شده برای مدیرعامل پلتفرم دیوار گفت: استارت آپ ها برای احقاق حقوق قانونی خود به مبارزه ادامه می دهند.

به گزارش فارس، سورنا ستاری در حاشیه بازدید از بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و بازار (که از روز سه شنبه 23 آذرماه آغاز به کار کرد) با اشاره به مشکلات حقوقی گریبانگیر اکوسیستم استارتاپی کشور گفت: همه ما در اکوسیستم استارتاپی کشور باید برای حل مشکلات قانونی که سد راه اکوسیستم است بجنگد.

وی افزود: همه باید در این مبارزه برای احقاق حقوق خود در یک جبهه باشیم چرا که قوانین و مقررات در کشور مطابق با اکوسیستم جدیدی است که ایجاد نشده است.

ستاری مشکلات پیش روی وال و سایر پلتفرم ها را طبیعی دانست و گفت: این مشکلات با شکل گیری اکوسیستم استارت آپی در کشور ادامه دارد. مشکلات قانونی این چنینی از زمان ساخت تاکسی های اینترنتی در کشور وجود داشته و دارد.

ستاری تاکید کرد: به تدریج توانسته ایم کار و مشکلات استارت آپ ها را در کشور حل و جلو ببریم. بنابراین در مورد سکوی دیواری هم همینطور است و به انشاء الله مشکلات این سکو برطرف می شود.

پرویز کرمی، مدیرکل روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز درباره نظر دولت درباره حکم قطعی حبس دیوار منچ گفت: اولاً قوه قضاییه از دیوار منچ حمایت کرده است. رئیس محترم قوه قضائیه شری اِژِی وارد موضوع شده و دستور ویژه ای برای بررسی این حکم صادر کرده است.

کرمی گفت: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جناب آقای عیسی زارع پور با همکاری سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز از تصمیم صادره به مدیرعامل وال پلتفرم خبر دادند و اقدامات لازم را انجام دادند.

مدیرکل روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه اقدامات رئیس قوه قضائیه برای جلوگیری از آسیب به کسبه و نخبگان بی نظیر است، افزود: ایشان در حال آماده سازی فضا برای نخبگان هستند و حتی می خواهند. آن کار نیز برای بازگرداندن ایرانیان مقیم خارج از کشور انجام شده است، بنابراین گام خوبی در این راستا برداشته شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر من کاری که صحبت های آقای محسنی در حوزه کمک به تریبون و مسائل حقوقی آن ها شروع شده، کاری آرام، منطقی و قابل تامل است. در این راستا به ارتقای فضای کسب و کار داخلی و حذف سروصدای همراه با این موضوع کمک می کند و از سوی دیگر به ایجاد آرامش و فضای کسب و کار کمک می کند. حتی با بازگشت ایرانیان خارج از کشور هم می تواند به رشد و توسعه کشور هم از نظر سرمایه و هم از نظر فناوری کمک کند.

[ad_2]

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما