کوالکام از ورود به MetaWare با پلتفرم Snapdragon Space XR خبر داد

[ad_1]

اگرچه تمام آنچه تاکنون در مورد MetaWare گفته شده واقعیت مجازی است، امروز کوالکام از پلتفرم توسعه دهنده Snapdragon Space XR رونمایی کرد که کیتی برای کمک به توسعه دهندگان در ساخت برنامه های جدید برای دستگاه های واقعیت افزوده است.

کوالکام از سخت‌افزار جدید در نمایشگاه جهانی تقویت‌شده رونمایی نکرد، اما رویدادها و همکاری‌هایی را معرفی کرد که این شرکت در دهه گذشته روی آن کار کرده است. کوالکام با Niantic در توسعه سخت افزار برای MetaWare در برنامه های کاربردی دنیای واقعی و Lenovo، Motorola، Oppo و Xiaomi همکاری می کند.

عینک هوشمند Lenovo ThinkReality A3 اولین محصول تجاری خواهد بود که سال آینده با پلت فرم Snapdragon Space عرضه می شود. این پلتفرم یک اکوسیستم رایگان برای دستگاه‌های مختلف در نظر گرفته می‌شود و حاوی APIهایی است که به نرم‌افزار اجازه می‌دهد بدون توجه به سخت‌افزار هدف، بر روی پلتفرم‌های مختلف، از جمله عینک‌های واقعیت افزوده، ساخته شود.

کوالکام می گوید Snapdragon Space اولین پلت فرم محصول واقعیت افزوده است که برای عینک های متصل به گوشی هوشمند بهینه شده است. این پلتفرم همچنین از ابزارهای توسعه رایج مانند Unreal Engine 4 و Unity پشتیبانی می کند. پلتفرم Spaces در حال حاضر برای توسعه دهندگان منتخبی مانند Holo One و NZXT در دسترس است.

دسترسی عمومی به این پلتفرم از اوایل سال 2022 آغاز خواهد شد. کوالکام همچنین می‌گوید که فناوری HINS SAS را برای بهبود ردیابی دست و تشخیص حرکات به دست آورده است. این شرکت با همکاری ویکی‌پدیا قصد دارد دسترسی به ۱۵۰۰۰۰ توسعه‌دهنده را در پلتفرم خود فراهم کند.

در زمان های اخیر، شرکت های بیشتری در بخش فناوری به بازار MetaVerse توجه کرده اند. فیسبوک با تبدیل نام تجاری خود به متا، بر آینده این صنعت تاکید کرده است. مایکروسافت با معرفی آواتارها و محیط های کاری مجازی، تمرکز خود را بر متافارها اعلام کرده است. دیروز انویدیا با عرضه عمومی Omniverse Tools آمادگی خود را برای فعالیت در این بازار اعلام کرد.

[ad_2]

Aria Coffey

مجری کل کارشناس موسیقی. الکل گیک لاعلاج ایجاد کننده. علاقه مندان به زامبی ها

تماس با ما