پلیس می‌گوید مظنون تیراندازی در هایلند پارک دومین حمله را در ویسکانسین در نظر گرفت

[ad_1]


لوسی باراخاس الویا تولدو، خواهرزاده نیکلاس تولدو را در آغوش می‌گیرد، که در جریان رژه روز دوشنبه هایلند پارک، ایالت ایلینو، در جریان مراسم بیداری چهارشنبه در هایوود، ایالت، کشته شد.

چارلز رکس آربوگاست/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

چارلز رکس آربوگاست/AP


لوسی باراخاس الویا تولدو، خواهرزاده نیکلاس تولدو را در آغوش می‌گیرد، که در جریان رژه روز دوشنبه هایلند پارک، ایالت ایلینو، در جریان مراسم بیداری چهارشنبه در هایوود، ایالت، کشته شد.

چارلز رکس آربوگاست/AP

هایلند پارک، ایل. – مرد متهم به قتل هفت نفر در رژه روز استقلال به پلیس اعتراف کرد که تگرگ گلوله را از پشت بام در حومه شیکاگو پرتاب کرد و سپس به منطقه مدیسون، ویسکانسین، جایی که در فکر تیراندازی به یک رویداد در آنجا بود گریخت. چهارشنبه گفت.

کریستوفر کاولی در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از یک جلسه استماع 21 ساله گفت که مظنون پس از اینکه تصمیم گرفت برای انجام یک حمله دیگر در ویسکانسین، گروه ویژه جرم و جنایت شهرستان لیک کانتی آماده انجام حمله دیگری نیست، به ایلینوی بازگشت، جایی که بعدا دستگیر شد. پیرمرد از ضمانت محروم شد.

تیراندازی در رژه یک جامعه آمریکایی دیگر را به لرزه درآورد – این بار پارک مرفه هایلند، محل زندگی حدود 30000 نفر در نزدیکی ساحل دریاچه میشیگان. بیش از دوجین نفر زخمی شدند که حال برخی از آنها وخیم است و صدها نفر از راهپیمایان، والدین و کودکان وحشت زده فرار کردند.

کوولی گفت به نظر نمی‌رسد که مظنون حمله دیگری را در ویسکانسین برنامه‌ریزی کرده باشد، اما به آنجا گریخت، جشن روز استقلال دیگری را دید و “به طور جدی” به تیراندازی روی آن فکر کرد. به گفته کاولی، ضارب تفنگ نیمه اتوماتیکی را که در ایلینویز استفاده کرده بود کنار گذاشته بود، اما تفنگ دیگری مشابه و حدود 60 گلوله دیگر همراه خود داشت.

پلیس بعداً تلفن او را در میدلتون، ویسکانسین، که حدود 135 مایلی از هایلند پارک فاصله دارد، پیدا کرد.

ساعت ها قبل از دستگیری، پلیس هشدار داده بود که مرد مسلح هنوز فراری است و باید او را مسلح و خطرناک دانست. چندین شهر مجاور رویدادهایی از جمله رژه و آتش بازی را لغو کردند. بیشتر جشن ها در پایتخت ویسکانسین و اطراف آن برگزار شد.

شون بارنز، رئیس پلیس مدیسون روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که اف‌بی‌آی عصر دوشنبه از اداره درخواست کرد تا تیم SWAT خود را آماده کند، زیرا بازرسان معتقد بودند که فرد مسلح ممکن است در منطقه باشد. بارنز گفت که در آن زمان به او هشدار داده نشد که تیرانداز در حال بررسی انجام حملات بیشتر است.

بن دیلون، دادستان ایالت لیک کانتی، در دادگاه گفت که مرد مسلح از محل آتش‌سوزی ساختمانی در بالای رژه هایلند پارک بالا رفت، “به مناظر خود نگاه کرد، هدف گرفت” و به سمت مردم آن طرف خیابان شلیک کرد. او گلوله های 83 گلوله و سه خشاب مهمات را روی پشت بام رها کرد. به گفته پلیس، او ابتدا با تغییر چهره خود به عنوان یک زن و ترکیب شدن با جمعیت در حال فرار از دستگیری فرار کرد.

کوولی گفت که برخی از مجروحان در شرایط وخیم در بیمارستان بستری هستند و تعداد تلفات همچنان ممکن است افزایش یابد. در حال حاضر، مرگ و میر ناشی از تیراندازی باعث شده است که یک پسر بچه 2 ساله بدون پدر و مادر، خانواده هایی که در غم از دست دادن پدربزرگ و مادربزرگ عزیزشان سوگوار هستند و یک کنیسه در غم مرگ یک جمعی که برای چندین دهه در کارکنان نیز کار می کرده است، باقی بماند.

اریک راینهارت، دادستان ایالت لیک کانتی، گفت که او قصد دارد برای هر فردی که آسیب دیده است، اقدام به قتل و اتهامات سنگین باتری کند.

او در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «اتهامات بسیار زیاد دیگری وجود خواهد داشت.


ساکنان منطقه روز چهارشنبه از یادبود هفت نفری که در تیراندازی دسته جمعی چهارم ژوئیه در پارک هایلند، ایالت ایالت، جان خود را از دست دادند، بازدید کردند.

چارلز رکس آربوگاست/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

چارلز رکس آربوگاست/AP


ساکنان منطقه روز چهارشنبه از یادبود هفت نفری که در تیراندازی دسته جمعی چهارم ژوئیه در پارک هایلند، ایالت ایالت، جان خود را از دست دادند، بازدید کردند.

چارلز رکس آربوگاست/AP

در صورت محکوم شدن به اتهام قتل درجه یک، فرد مسلح به حبس ابد اجباری بدون امکان آزادی مشروط محکوم می شود.

مظنون، رابرت کریمو سوم، هنگام حضور در دادگاه از طریق ویدئو، یک پیراهن آستین بلند مشکی پوشیده بود. همانطور که دادستان تیراندازی را توصیف کرد، او به جز اینکه به قاضی گفت که وکیل ندارد، چیز کمی گفت.

روز سه‌شنبه، توماس آ. دورکین، یک وکیل برجسته ساکن شیکاگو، گفت که او وکالت کریمو را بر عهده خواهد داشت و قصد دارد به همه اتهامات خود اعتراف کند. اما دورکین روز چهارشنبه به دادگاه گفت که با این پرونده تضاد منافع دارد. جنایت وکیل عمومی تعیین شده است.

راینهارت همچنین امکان متهم کردن والدین کریمو را باز گذاشت و به خبرنگاران گفت که “نمی‌خواهد در حال حاضر به این سوال پاسخ دهد” و تحقیقات ادامه دارد.

استیو گرینبرگ، وکیل والدین کریمو، به آسوشیتدپرس گفت که والدین نگران اتهامات مربوط به پرونده پسرشان نیستند.

همچنین سؤالاتی در مورد اینکه مظنون چگونه می‌توانست قوانین نسبتاً سخت‌گیرانه اسلحه ایلینویز را برای خرید قانونی پنج سلاح، از جمله تفنگ پرقدرت مورد استفاده در تیراندازی، کنار بگذارد، علی‌رغم اینکه مقامات دو بار در سال ۲۰۱۹ به دلیل تهدید به خشونت و خودکشی به خانه‌اش فراخوانده شدند.

پلیس پس از تماس یکی از اعضای خانواده که گفته بود جنایت در آنجا تهدید به “کشتن همه” کرده بود، به خانه رفت. کوولی گفت که پلیس 16 چاقو، یک خنجر و یک شمشیر را مصادره کرد، اما گفت هیچ نشانه‌ای وجود نداشت که در آن زمان، در سپتامبر 2019، اسلحه داشته باشد. کوولی گفت، پلیس در آوریل 2019 همچنین به اقدام گزارش شده برای خودکشی توسط کریمو پاسخ داد.

پلیس ایالت ایلینویز، که مجوزهای صاحبان اسلحه را صادر می کند، گفت که کریمو در دسامبر 2019، زمانی که 19 ساله بود، برای دریافت مجوز اقدام کرد. به گفته کاویلی، پدرش از درخواست او حمایت مالی کرد و او تفنگ های نیمه خودکار را در سال 2020 خریداری کرد.

به گفته پلیس، در مجموع، او پنج قبضه سلاح گرم خریداری کرد که توسط مأموران در خانه پدرش کشف شد. او چهار اسلحه را در حالی که زیر 21 سال داشت خریداری کرد و پنجمین اسلحه را پس از تولدش در سال گذشته خریداری کرد.

افشاگری ها در مورد خرید اسلحه او تنها آخرین نمونه از مردان جوانی بود که توانستند در ماه های اخیر به اسلحه دست یابند و به قتل عام دست بزنند، علی رغم علائم هشدار دهنده آشکار در مورد سلامت روانی و تمایل خود به خشونت.

پلیس ایالتی در بیانیه ای اعلام کرد که پلیس ایالتی از نحوه رسیدگی به این درخواست دفاع کرده و گفته است که در آن زمان “مبنای کافی برای ایجاد یک خطر واضح و فعلی وجود نداشت” و درخواست را رد کرد.

کاولی گفت، بازرسانی که مظنون را بازجویی کرده و پست‌های او را در رسانه‌های اجتماعی بررسی کرده‌اند، انگیزه‌ای پیدا نکرده‌اند یا نشانه‌ای پیدا نکرده‌اند که او قربانیان را بر اساس نژاد، مذهب یا سایر موقعیت‌های محافظت شده هدف قرار داده است.

در سال 2013، مقامات هایلند پارک ممنوعیت سلاح های نیمه اتوماتیک و خشاب های مهمات با ظرفیت بالا را تصویب کردند. یک پزشک محلی و انجمن تفنگ ایالت ایلینوی به سرعت موضع حومه لیبرال را به چالش کشیدند. دعوای حقوقی در سال 2015 زمانی که قضات از رسیدگی به این پرونده امتناع کردند و اجازه ندادند محدودیت های حومه شهر همچنان پابرجا بماند، در آستانه دادگاه عالی ایالات متحده پایان یافت.

راینهارت در پاسخ به این سوال که آیا پرونده کریمو نقص هایی را در قوانین ایالتی نشان می دهد یا خیر، گفت که “شکاف در قوانین ایالتی درباره اسلحه این است که ما سلاح های تهاجمی را ممنوع نمی کنیم.”

بر اساس قانون ایلینویز، خرید اسلحه می تواند برای افرادی که به جرم جنایات محکوم شده اند، معتاد به مواد مخدر یا افرادی که به نظر می رسد قادر به آسیب رساندن به خود یا دیگران هستند، رد شود. آخرین ماده ممکن است مانع از دستیابی جنایت خودکشی به سلاح شود.

اما بر اساس قانون، این ماده در مورد چه کسی اعمال می‌شود باید توسط «دادگاه، هیئت، کمیسیون یا سایر مراجع قانونی» تصمیم‌گیری شود.

ایالت یک قانون به اصطلاح پرچم قرمز دارد که برای متوقف کردن افراد خطرناک قبل از کشتن آنها طراحی شده است، اما اعضای خانواده، بستگان، هم اتاقی ها یا پلیس از قاضی می خواهند که دستور توقیف اسلحه ها را بدهد.

کریمو که بابی نام دارد، یک رپر مشتاق با نام هنری Awake the Rapper بود که ده‌ها ویدیو و آهنگ در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد که برخی شوم و خشن بودند.

[ad_2]

Mckenzie Elliott

عاشق عمومی قهوه. مزاحم خشمگینانه فروتن. Wannabe tv متعصب. حرفه ای موسیقی آزاد. بت نوجوان آینده.

تماس با ما