انتقاد ند از ساترا، نهاد وابسته داوسیما

[ad_1]

روزنامه ان در مطلبی لم مهدی ساربان نوشت: «ساترا» نهادی است وجاهت ود را از این ارتباط به‌قدری مهم است که اگر مسئول سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و فراگیر باشد، زندگی خود را تعطیل می‌کند و شبانه‌روزی به حل مسائل پلتفرم‌ها و محصولات شبکه نمایش خانگی بپردازند، شاید بخشی از آن تصویر را حفظ کند. اما نچه در ساترا دیده میود این وجه را ندان ن متبادر نمی کنند. مشکلی هست؟

ابتدا اید ریم رسالت نمایش انگی «رقابت ا داوسیما» نیست! لکه این از ای رهنگی، موظف است وم رهنگی را مرنگتر ند؛ دوست نگاه ردن دنه سینمای انگی نوان رقیب و وابسته دشمن م لم مهوری اسلامی است. نابراین ساترا مده ا نین ای اصی را رگولاتوری (کنترل و دایت) ند.

امروز اگر لتفرمها واهند ولیدات رسانها داشته اند ابتدا اید متون مورد نظر ود را در سامانا این سامانه ر نظر مدیریت رحوبرنامه داوسیماست و ارتباطی ا ساترا ندارد! در مین مرحله مه ارها ل میود. ساترا اید نقدر ن داشت اشد ودش دارای سلسله مراحل ررسی رح اشد و دور مجور مجوز نمایش، ار

بعد از این، بندگان خدا در بخش خصوصی باید به انتظار بنشینند تا یک جمع چهار پنج نفره با میانگین سنی 6 سال (!) با نگاهی کاملاً فرسوده و آزموده شده در بوته صداوسیما، وقت بگذارند و این متون را بخوانند، تجربه سریالهایی که پشت سر هستند. در اتاق این رگواران در ساختمان ای مانده اند نشان می دهد ابکی لازم رای پاسخ نها وجود ندا. در ورتی لتفرمها رصحه سرمایه وصی است و نوان

وضعیت ناتوانی «مدیران» لی ساترا ایی رسیده است درنتیجه ساترا سعی دارد م اری در نظارتی ود را ار سینی ران ند و رخی ولیدات را وادار ند.

اما مشکل لتفرمه است؟

ساترا دستور درست و دقیق مده ود ا از اثیر سیاسی دولت ر ائقه رهنگ اهد. اما مدیران ساترا هیچ برنامه‌ای برای صنعت صنعت سینمای خانگی ندارند و آن‌قدر در این مسیر سردرگمند نیستند که هر روز فضای داخلی را سرمایه‌گذاری می‌کند.

در دوره ل، مدیران ساترا از آنزده ند نوان ندهای سرفصل ممیزی رونمایی ردند. ندهای مثل «آرایشی و داشتی» و در نهایت رت انگیزی ا نوانی راخلاقی!

ا نین دیدنی رچیزی در رشکلی ابل سانسور ود و رنامهای م رای ن دیدگاه ساترا نشینان وجود نداشت. ن مدیریت ر ا الاخره وانانی ایند اما نچه در ساترا رخ داد از م رارمان داستان است و در مقاطعی ر از ل!

درنتیجه، سرمایهاران سریالهای نمایش انگی رجیح میدهند دون نظارت ساترا محصولات ود را منتشر میکنند. اینجاست از مدیران این مانی مدیری ا لاتش را در انگلستان اسپری رده است!

از سوی دیگر نیده ها میویند ردی رای نشینی این مدیر، در نظر رفته ده ازهم از میان نیروالا. نیروهایی اگر رار وابدهی ود در دوران وفایی ن و سمشان نکار رخ میداد.

درپایان ور لاصه مشکلات مدیر ساترا این رح معندی می شود:

– ا مدیریت داوسیما نگاه نظارت و دایت

دو – رنامه مدون و رح مشخص رای ررسی و دور مجوزهای نمایش انگی ندارند!

[ad_2]

Cassie Wells

حل کننده مشکل به طرز خشمگینانه ای فروتن. ماون فرهنگ پاپ استاد عمومی موسیقی. متعصب وب هیپستر پسند. ارتباط دهنده.

تماس با ما