در دنیای تیراندازان چه اتفاقی می افتد؟

[ad_1]

ارو- اگر در مسیر بوشهر به تهران با وسیله نقلیه شخصی رانندگی کرده باشید، احتمالاً خودروهای پرسرعت، پلاک خودروهای خراب، شیشه های دودی و کمک فنرهای برآمده را دیده اید. این خودروها به شوتی معروف هستند و کارشان حمل کالای قاچاق از استان های مرزی جنوبی به پایتخت است.

به گزارش فرارو، بزرگ‌ترین ترس تیراندازان به دام افتادن است و به همین دلیل است که در جایی توقف نمی‌کنند و بدون توجه به ایستگاه‌های پلیس با حداکثر سرعت حرکت می‌کنند. در این میان گاهی حرکات مارپیچ و سرعت زیاد آنها باعث تصادف و صدمات به خود و افراد می شود.

اما در ماه های اخیر ابراهیم رئیسی که برای بازدید از استان به بوشهر رفته بود. وی در جلسه شورای اداری به استاندار دستور داد تا ظرف ده روز موضوع بار و تیرباران با ملوانان مشخص و حل و فصل شود.

سرانجام دو هفته پیش شورای تامین استان بوشهر اعلام کرد که تردد کالا بین شهرستان های استان با خودروهای سواری و وانت مانند پراید و وانت با ملوان و کالاهای وارداتی مجاز آزاد است. استاندار این تیراندازی ها را خطاب به فرزندانش عنوان کرد و گفت: جابجایی کالا بین شهرهای استان بوشهر هیچ تهدیدی برای آنها نخواهد داشت.

نکته قابل تامل اما این بود که استانداری صادرات کالاهای تهرانی از بوشهر به استان های دیگر را ممنوع کرد. وی گفت: هیچ کالایی نباید به صورت عمده از استان صادر شود.

محصول طاهلنجی و ملوان چیست؟

مجوز قانونی به ملوانان اجازه می دهد تا 100 قلم کالای ضروری برای زندگی روزمره بوشهری ها را بدون پرداخت عوارض گمرکی ترخیص کنند. این اقلام با ملوان در اصلاح به نام طاهلنجی شناخته شد.

بر اساس این مجوزها، ملوانان مجاز به ورود 30 دستگاه وانت نیسان به عنوان بار به بوشهر هستند.

این در حالی است که تاکنون محموله ملوانان و مالکان کشتی به عنوان کالای قاچاق پس از تخلیه و در حین تخلیه توقیف شده بود. اکنون قرار است این محدودیت ها و توقیف ها برداشته شود و خودروهای سواری و وانت هایی مانند گاوراو و وانت بتوانند آزادانه این کالاها را در شهرهای استان بوشهر حمل کنند. اما خروج عمده او به استان های دیگر همچنان محدود است.

در بازار اسلحه چه خبر است؟

کسب درآمد به من انگیزه داد تا یک تیرانداز شوم

وی 34 سال سن دارد و متولد یکی از استان های غربی کشور است. چهره و اخلاق منصفی دارد و الان یک هفته است که در سفر است. او به فرارو می گوید که اجناس را از بندر ژنو در بوشهر گرفته و به تهران تحویل داده است. اما افزایش چشمگیر تیراندازی در بوشهر باعث شده تا حمل و نقل بار به تهران غیرقابل تحمل باشد. به همین دلیل وقتی کالایی با کرایه مناسب برای حمل از ژنوی به تهران ندارد، در پایتخت تردد می کند.

از زندگی اش می پرسم که چرا زادگاهش را ترک کرد؟ آهی می کشد و می گوید که اگر در زادگاهش کار و درآمد داشت، هرگز تیرباران نمی شد. همین موضوع باعث شده 10 سال از محل تولدش دور بماند.

می پرسم هیچ وقت برای یافتن شغل در این زمینه برای ادامه تحصیل نرفت؟ پاسخ می دهد که لیسانس کشاورزی دارد اما پس از پایان خدمت سربازی، شغلی در این زمینه پیدا نکرده است. البته او هم می گوید که در مقطع کارشناسی ارشد تست داده و قبول شده است، اما به دلیل اینکه در این رشته شغلی به دست نیاورده، ادامه تحصیل می دهد و ماشین می خرد و تیرباران می شود.

او همچنین به خطرات تیراندازی اشاره می کند و می گوید که چندین بار توسط پلیس تعقیب شده است، اما چون می ترسید او را بگیرند و به مبلغ 6 تا 7 میلیون تومان زندانی کنند، از دست پلیس فرار کرد. او می گوید که یک بار ماشینش مورد اصابت گلوله قرار گرفت، اما او زنده ماند.

تضمین می کنیم که برای رسیدن به کرایه 100 میلیون تومان 7 میلیون تومان!

از چهره اش مشخص است که اعتمادش را جلب کرده است، بنابراین من به نحوه عملکرد ضربات توجه دارم. من می پرسم، پس چقدر هزینه دارد که خطر و زندگی را در کف دست خود قرار دهید؟ آیا امانی کالا را تحویل می دهد و تحویل تهران می دهد؟ کار چطوره؟

او پاسخ می دهد که اصلاً ارزش ریسک کردن را ندارد. بعد می گوید 10 کرور تومان ضمانت می دهند تا کالا را از بوشهر بگیرد. اگر وسط راه بار را بلند کنند 10 کرور تومان هدر می رود. در نهایت اگر یک بار سالم به مقصد برسد 6 تا 7 میلیون تومان از بین می رود.

البته او همچنین می گوید که برخی از کالاها قاچاق خطرناکی است که نیاز به ضمانت ندارد. اما جان اسکاتی ضامن کالاست. به این ترتیب کالاهایی مانند دارو که آسیب پذیری بیشتری در مقابل او دارد در اختیار تیراندازان مطمئن قرار می گیرد و اگر بتواند کالا را به تهران برساند ۱۰۰ میلیون تومان به او می دهند. اما اگر به دام بیفتد، ممکن است با بدترین مجازات روبرو شود. او می گوید که شنیده است جرم اصلی حمل برخی از این وسایل مانند قرص های ضد بارداری اعدام است!

سپس چهره او متفاوت می شود و رنگش تغییر می کند. این بار یک سوال می پرسد. می گوید به نظر شما 100 میلیون تومان می ارزد که یک نفر جان خود را از دست بدهد؟ نمیذاره جواب بدم او در ادامه می گوید که انجام این کار عاقلانه نیست و هیچ فرد باهوشی این کار را نمی کند. اما زمانی که شغل و درآمدی وجود ندارد، عده ای این ریسک را به قیمت جان خود انجام می دهند. جالب است بدانید بارها همان فرد تحویل دهنده کالا در بوشهر تیراندازی را به پلیس اطلاع می دهد تا دستگیر شود.

منظورم این است که آیا شما واقعاً در معرض خطر حمل وسایل حساس مانند دارو هستید؟ مکثی می کند و می گوید به همان 6 تا 7 میلیون تومان راضی است اما بارها به موضوع فکر کرده و در نهایت پشیمان شده است. او البته به این نکته هم اشاره می کند که اگر کرایه کالای قاچاق آنقدر کم نباشد، ممکن است روزی مجبور به حمل کالاهای حساس شود.

فقط نصف راه برای بنزین می ایستیم!

پس می پرسم این وسایلی که حمل می کنید چه چیزهایی هستند که هزینه کمتری دارند؟ سپس این کالاها را چگونه به تهران حمل می کنید؟

این مرد 34 ساله پاسخ داد که اقلام به طور کلی شامل لباس کودکان و بزرگسالان، غذاهای عجیب و غریب، لوازم برقی و موارد مشابه است. می گوید معمولاً دسته جمعی رفت و آمد می کنند. حدود 20 تا 30 شات وجود دارد.

همزمان می روند. آنها سرعت خود را تا 120 کیلومتر در ساعت کاهش نمی دهند و تمام کارهای خود را پشت فرمان انجام می دهند. اما تنها نقطه ای که در آن توقف می کنند پمپ بنزین است که در هر پمپ بنزینی توقف نمی کند.

آنها می گویند پمپ بنزین مورد اعتمادشان آنها را فاش نمی کند و در مقابل هر کدام 100 هزار تومان به متصدی پمپ بنزین برای حفظ رابطه شان پاداش می دهند. او البته خاطرنشان می کند که برخی از این اپراتورها بارها و بارها عکس های لو رفته و با هزینه اندکی گرفتار شده اند.

[ad_2]

Howard Gaines

مزاحم عمومی کافه قهوه. موسیقی نینجا. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما