نماینده کارگری: دو برابر شدن دستمزدها راه حل نیست

[ad_1]

خبرگزاری تسنیم: نماینده کارگران در شورای عالی کار با انتقاد از سبد دستمزد و معیشت، گفت: میزان هزینه ها به حدی افزایش یافته که دستمزدها ۱۰۰ درصد افزایش یافته است، دستمزد هنوز سررسید است، جبران نمی شود.

محمدرضا تاجیک در خصوص جلسات کمیته دستمزد کارگری در سال بعد گفت: استفاده از منابع رسمی آماری در سخنرانی ها و اطلاع رسانی و استناد به ارقام بانک مرکزی و زمان تشکیل جلسات از مهمترین موضوعات جلسه کمیته دستمزد است. یکی بود.”

وی با اشاره به اینکه باید راهکارهای مختلفی برای کمک به کارگران اندیشیده شود، تصریح کرد: دولت باید در شرایط حاکمیتی خود حمایت و برنامه ریزی کند. کارگران عادی در حال حاضر نمی توانند گوشت یا برنج بخرند. ارز دولتی خرج می شود، اما قیمت ها همچنان با نرخ آزاد به دست کارگران می رسد.

تاجیک گفت: «حتی اگر دستمزدها دو برابر شود، باز هم هزینه های کارگران را پوشش نمی دهد. تفاوت بین سبد هزینه و دستمزد دریافتی کارگران بسیار زیاد است. دو برابر شدن حقوق 2 میلیون و 700 هزار نفر جوابگوی هزینه های کارمندان نیست. طبق اصل 29 و 43 قانون اساسی، دولت موظف به ارائه خدمات به مردم کشور است، در این راستا دولت باید برنامه های مختلفی ارائه دهد، در غیر این صورت فاصله طبقاتی هر روز بیشتر می شود.

نماینده کارگران در شورای عالی کار در پاسخ به درخواست نمایندگان مجلس برای افزایش 40 درصدی دستمزدها، گفت: درخواست ما از نمایندگان این است که اصلاً وارد بحث درصدها نشوند. طبق قانون، میزان دستمزد و افزایش دستمزد کارگران توسط شورای عالی کار تعیین می شود. نمایندگان مجلس عضو شورا نیستند، بنابراین اعلام درصد آنها مورد تایید طبقه کارگر نیست و ما از ورود آنها به وادی اعداد گله داریم.

وی ادامه داد: اگر قرار است مجلس حقوق تعیین کند، قوانین را تغییر دهد و قدرت را در دست بگیرد، اما اگر به عنوان نمایندگان جامعه مایل به حمایت هستند، باید از نمایندگان شورای کار حمایت کنند تا تلاش آنها به نتیجه برسد.

تاجیک تاکید کرد: برای ورود و مذاکره در جلسه شورای عالی کار دستمزد، اعداد و ارقام را با دقت محاسبه می کنیم و با درصدهای پشیمان نشده آسیبی به جامعه کارگری وارد نمی کنیم. من شخصاً بعد از شروع جلسات رسمی بحث در مورد اعداد را محدود می کنم و تا زمانی که جلسات رسمی شروع شود به این موضوع نمی پردازم. جلسات کمیته دستمزد ساختار خاص خود را دارد، هیچ فایده ای ندارد که در همان جلسه اول 100 درصد افزایش حقوق را مطالبه کنیم. مایلیم مطابق ماده 41 قانون کار و اجرای مفاد قانونی ماده 41 برای خانواده های کارگری سبد معیشت تهیه کنیم.

[ad_2]

Gabriel Osborne

شیطان متعصب توییتر. حشره پرشور اینترنت. مبشر وب. ماون آبجو. پیشگام موسیقی.

تماس با ما