مگاموتور به زودی پیشرانه جدیدی را برای محصولات Cypa طراحی و تولید خواهد کرد

[ad_1]

مگاموتور؛ شرکت سایپا موتور، گیربکس و اکسل سازی بزرگترین تولید کننده قوای محرکه در خاورمیانه است. این شرکت در سال 1372 با هدف ساخت موتور، گیربکس و موتورهای اکسل مگاموتور تأسیس شد و در فعالیت های خود برای کاهش بیشتر وابستگی صنعت خودروسازی کشورمان به ویژه گروه خودروسازی سایپا در تولید نیروی محرکه خارج از کشور به کار گرفته شد. .

مگاموتور به زودی پیشرانه جدیدی را برای محصولات Cypa طراحی و تولید خواهد کرد [به روز رسانی] – نوامبر 1400

مگاموتور در شانزدهمین نمایشگاه قطعات خودرو این شرکت غوطه ور شد، مجموعه ای از قطعات یک پیشرانه 16 سوپاپه تنفس طبیعی که به گفته مسئولان غرفه این شرکت، قطعات ذکر شده متعلق به نیروهای محرکه جدید سایپا خواهد بود.

به احتمال زیاد این موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری حداکثر قدرت 110 تا 115 اسب بخار و حداکثر گشتاور 142 تا 150 نیوتن متر خواهد داشت. گفته می شود این موتور طبق استاندارد آلایندگی یورو 5 طراحی و تولید می شود و احتمالا در سال آینده بر روی نسخه های سدان سایپا شاهین، آریا و P90 نصب خواهد شد.

موتور جدید سایپا به سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ ورودی (CVVT) مجهز می شود و بر همین اساس، مسئولان مگاموتور مدعی هستند محصولاتی که از این موتور استفاده می کنند، سوخت کمتری مصرف می کنند.

کارشناسان بر این باورند که پیشرانه جدید سایپا بر اساس قوای محرکه گروه ECA EC5 EC5 ساخته شده است و مشخصات مشابه هر دو این موتورها گواه این مدعاست. EC5 قرار بود در کنار نسخه های پایه سیتروئن C3 در کشورمان عرضه شود که متاسفانه اعمال مجدد تحریم ها علیه صنعت خودرو مانع از این امر شد.

به نظر می رسد پروژه تعلیق نسخه پایه سیتروئن C3 شرکت مگاموتور را به عنوان یکی از زیرمجموعه های گروه خودروسازی سایپا بر آن داشته تا موتور EC5 را بومی سازی کند.

تولید موتور M15GSI برای خودروهای سایپا با شاسی X200 آغاز شد [به روز رسانی] – رداد

در همین راستا اخیراً اعلام شد که این شرکت قصد دارد وارد فاز اجرا و ساخت موتور M15GSI شود.

مدیرعامل شرکت مگاموتور با تایید این خبر گفت: پروژه توسعه موتور M15GSI (موتور بهبود یافته تیبا) با هدف کاهش مصرف سوخت خودروهای X200 و بهبود پارامترهای عملکرد موتور با محصولات گروه خودروسازی سایپا انجام می‌شود.

مهندس جمشد کندری در تشریح روند اجرای این پروژه گفت: با توجه به الزامات مربوط به کاهش مصرف سوخت ممکن است تولید این موتور تا پایان سال 1400 ادامه داشته باشد.

وی تصریح کرد: پس از اتمام مرحله طراحی مفهومی و تفصیلی، نقشه‌های اولیه و مستندسازی نمونه‌سازی موتور و قطعات تکمیل شده و طی یک پروسه چند ماهه، برخی از بازنگری‌های طراحی قطعات و نمونه‌سازی مکرر، پارامترهای عملکرد و مصرف سوخت موتور «M15GSI» انجام شده است. تثبیت شده است.”

موتور M15GSIموتور M15GSI با کاهش مصرف سوخت در نقاط کار موتور به میزان شش تا هفت درصد، افزایش قدرت موتور تقریباً هفت درصد و افزایش قدرت موتور تا حدود هفت درصد، تمام الزامات قانونی برای کاهش مصرف سوخت را تا پایان دهه 1400 برآورده خواهد کرد. کندری گفت: “گشتاور را تا پنج درصد بهبود می بخشد.” ،

مدیرعامل مگاموتور با اشاره به نحوه طراحی این محصول برای تایید اعتبار گفت: برای تایید طراحی محصول شامل رفتار روانکاری و سرمایش، سایش پیستون، NVH، مقاومت حرارتی، تهویه، رفتار دینامیکی مجموعه ای از تست های مکانیکی است. همچنین آزمایش‌های دوام روی موتور M15GSI انجام شد که همگی آزمایش‌ها را با موفقیت پشت سر گذاشتند.»موتور M15GSI

به گفته مهندس کندری، فاز توسعه موتور M15GSI به پایان رسیده و پروژه وارد فاز کالیبراسیون موتور و خودرو شده است. M15GSI را راه اندازی کنید و روی خودروهای ساینا و کویک سایپا نصب کنید.

وی موتور M15GSI را موتور استراتژیک گروه خودروسازی سایپا برای سال های آینده می داند و می گوید: این امر باید با جدیت تمام انجام شود که خوشبختانه در سطح قابل قبولی در حال پیگیری و انجام است.

[ad_2]

Gabriel Osborne

شیطان متعصب توییتر. حشره پرشور اینترنت. مبشر وب. ماون آبجو. پیشگام موسیقی.

تماس با ما