معاون رئیس جمهور تأکید می کند که نامه رهبری را اشتباه تفسیر نکنید: واردات قطعات ممنوع نیست

[ad_1]

قائم مقام مدیرعامل شرکت صنایع ملی برق ایران با اشاره به دستور مقام معظم رهبری به رئیس جمهور مبنی بر ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره ای گفت که در نامه به وضوح به واردات کالاهای کره ای اشاره شده است و نباید از اظهارات وی سوء برداشت کرد. مورد نیاز شرکت ها بلامانع است.

در مصاحبه با وب سایت تسلا “عباس ابهری” با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات کشور همیشه تفسیر نادرست از اظهارات رهبری است ، گفت:

“رهبری فصل گفتار است. با این حال ، او به صراحت به واردات کالاهای ساخت کره اشاره می کند و این نگرانی وجود دارد که واردات محصولاتی که واردات آنها به دلیل عدم تولید داخلی رایگان است ، ممنوع شود ، یا قطعات وارد شده تحت این نامه ممنوع خواهد بود. ممیزی و برای مدتی وارد می شود. “تغییر خواهد کرد.”

وی با اشاره به بخش دیگری از این نامه که در آن آمده است “در شرایطی که تولید چنین محصولاتی در کشور از نظر کمی و کیفی نیازهای داخلی را برآورده می کند” ، گفت:

“به غیر از کمیت و کیفیت کالاهای تولیدی ، ادعاهای تولیدکنندگان و نیازهای مصرف کنندگان نیز باید در نظر گرفته شود و با آنها بسیار هوشمندانه برخورد شود. در برخی از محصولات ، به نظر می رسد که تولید داخلی هنوز از نیازهای مصرفی بازار عقب است ، و این شکاف باید تأمین شود. به نحوی برنامه ریزی شده است. »

هر دوره ای از چرخ را نباید از ابتدا اختراع کرد

به گفته ابهیری ، کالاهایی که در کشور تولید و عرضه می شوند به دلیل عدم وجود رقیب تجاری منصفانه در بازار مصرف جایگاه ویژه ای پیدا کرده اند. به همین دلیل است که مصرف کنندگان مجبور می شوند این محصولات بی کیفیت را خریداری کنند و چاره دیگری ندارند: “به این دلایل ، من همیشه معتقد بودم که گفتگو ، همکاری ، در حالی که دنیای صنعت را درست نگه می دارد و دنیایی از تبادل دانش وجود دارد شرایط تجاری و اقتصادی طرفین. “

وی گفت: “قرار نیست همه در هر نسل و در هر دوره ای چرخ را اختراع کنند.”

“با این حال ، گفتگوی خلاقانه و الگوبرداری از نسخه های موفق در جهان کار پیچیده ای نیست. اساساً این اشتباه است که ما تبدیل به یک جامعه مصرف کننده و تبدیل به یک بازار مصرف برای محصولات تولیدکنندگان خارجی شویم. اگر از محصولات با کیفیت استفاده کنیم ، نتیجه خواهد داد. در از دست دادن سرمایه داخلی ما. “

لازم به ذکر است که برخی از کارشناسان معتقدند این نامه قبلاً اشتباه تفسیر شده است. در حالی که در نامه مقام معظم رهبری از دو مارک کره ای نام برده شده است ، گمرک واردات لوازم خانگی از همه کشورها را ممنوع کرده است ، در نامه ای که کمی عجولانه به نظر می رسد. باید دید در آینده چگونه به این موضوع پرداخته می شود و آیا این تفسیر نادرست بهبود می یابد یا خیر.

[ad_2]

Brendon Rice

نادر موسیقی لاعلاج. خالق تایید شده متعصب تلویزیون پیشگام غذا. یک قهوه ساز به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما