سرور ابری چیست و چگونه رایانش ابری می تواند به کسب و کارها کمک کند؟

[ad_1]

سلب مسئولیت: دیجیاتو فقط این متن تبلیغاتی را نمایش می دهد و سردبیران مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارند.

رایانش ابری و مزایای سرورهای ابری نسبت به سایر خدمات مانند VPS چیست و چگونه می توانیم با استفاده از خدمات ابری در هزینه خود صرفه جویی کنیم؟ در ادامه با ارائه دهندگان سرور رایگان ابری آشنا خواهید شد.

رایانش ابری معمولاً برای ارائه فناوری سریعتر، انعطاف پذیری منابع، دسترسی و ثبات بیشتر و مقرون به صرفه بودن استفاده می شود.

وقتی یک سرور مجازی ابری خریداری می کنید، فقط برای منابعی که استفاده می کنید، از جمله پردازنده، حافظه و دیسک پرداخت می کنید، و این به شما کمک می کند هزینه های عملیاتی خود را مدیریت کرده و کاهش دهید و زیرساخت شما کارآمدتر اجرا شود. و همانطور که کسب و کار شما نیاز به رشد دارد یا کاهش می یابد، به سرعت منابع مورد نیاز خود را جایگزین کنید.

بسیاری از شرکت های سرور ابری در ایران مانند آمازون، گوگل، آژور خارج از کشور و آسیاتک کلود وجود دارند که زیرساخت های مناسب، قیمت های رقابتی و خدمات رایانش ابری مقرون به صرفه را به مشتریان ارائه می دهند.

بنابراین به طور کلی، محاسبات ابری به چه معناست؟

رایانش ابری شامل ارائه و تحویل خدمات محاسباتی به سرورهای ابری یا سرورهای مجازی، ذخیره سازی، پایگاه های داده، شبکه ها، نرم افزارها، تجزیه و تحلیل، اطلاعات و سایر خدمات از طریق اینترنت یا ابر است.

مزایای رایانش ابری چیست و چرا باید از سرورهای ابری به جای VPS یا سرورهای مجازی استفاده کنیم؟

می توان گفت که رایانش ابری یک تغییر اساسی در شیوه سنتی تفکر در مورد منابع IT است.

در ادامه این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد که خدمات ابری چه مزایایی دارد و این سرویس چه ویژگی هایی را در اختیار ما قرار خواهد داد.

پرداخت ساعتی در سرورهای ابری

یکی دیگر از مزایای خدمات ابری در آسیاتک کلود Pay As You Go است. این بدان معناست که شما هزینه منابع را بر اساس مصرف ساعتی خود پرداخت می کنید و احتمالاً در زمانی که دیگر نیازی به استفاده از سرورهای ابری خود ندارید، با خاموش کردن آن در هزینه های CPU و حافظه صرفه جویی می کنید.

استفاده آسان

به دلیل معماری و ساختارهای مورد استفاده در خدمات زیرساخت ابری (IaaS)، دسترسی به منابع مورد نیاز شما بسیار پایدارتر از سرور اختصاصی یا سرور مجازی است.

در رایانش ابری، اگر سرور میزبان به هر دلیلی از کار بیفتد، سرور ابری شما به طور خودکار به سرور میزبان دیگری منتقل می شود و سرور قطع نمی شود.

عملکرد بالا

خدمات رایانش ابری در مراکز داده ایمن و پیشرفته میزبانی می شوند و از زیرساخت شبکه با ظرفیت بالا و تجهیزات مدرن و بسیار کارآمد استفاده می کنند.

کاهش هزینه ها با سرورهای ابری

یکی از مزایای عمده رایانش ابری صرفه جویی در هزینه است که بسیاری از کسب و کارها جذب آن می شوند.

با استفاده از خدمات ابری، دیگر نیازی به خرید تجهیزات فیزیکی و سرورهای گران قیمت، ساختن جایگاهی با سیستم خنک کننده مناسب، پرداخت قبوض هنگفت برق و استخدام کارکنان متخصص فناوری اطلاعات برای نگهداری و پشتیبانی از تجهیزات ندارید.

قابلیت اطمینان

امکان پشتیبان گیری مستقل و بازیابی اطلاعات در سرویس های رایانش ابری به یکی از امن ترین روش های پردازش و ذخیره سازی داده ها تبدیل شده است.

خدمات تحویل فوری

برخی از ارائه دهندگان خدمات ابری داشبوردهای سلف سرویس را در اختیار مشتریان خود قرار می دهند تا بتوانند تنها با چند کلیک به منابع محاسباتی مورد نیاز شما دسترسی داشته باشند. این به کسب و کارها کمک می کند تا برای افزایش ظرفیت و انعطاف پذیری منابع برنامه ریزی کنند.

امنیت رایانش ابری

برخی از ارائه دهندگان خدمات ابری معتبر مجموعه ای از سیاست ها، فناوری ها و کنترل هایی را ارائه می دهند که امنیت سیستم شما را افزایش می دهد و از داده ها، برنامه ها و زیرساخت شما در برابر تهدیدات احتمالی محافظت می کند.

مقیاس پذیری سرور ابری

مقیاس پذیری در خدمات رایانش ابری، افزایش و کاهش منابع را در هر زمان برای کاربران آسان می کند.

به عنوان مثال، هر زمان که در کمپین تبلیغاتی خود به منابع بیشتری مانند CPU، حافظه یا فضای دیسک نیاز داشته باشید، به دلیل ترافیک بالای سایت، پلت فرم ابری به طور خودکار نیازهای شما را بر اساس معیارهایی که تعیین کرده اید برآورده می کند.برای افزایش منابع.

نکات کلیدی برای خرید سرور ابری چیست؟

چندین نکته وجود دارد که باید قبل از خرید سرور مجازی در نظر بگیریم تا بتوانیم بهترین سرور را برای نیازهای محاسبات ابری خود انتخاب کنیم.

نگهداری داده ها

اگر قصد خرید سرورهای ابری خارجی را دارید، اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که بسیاری از شرکت های بزرگ خارجی به دلیل تحریم ها قادر به ارائه خدمات به ایرانی ها نیستند و به احتمال زیاد حساب های آنها بسته می شود و اطلاعی ندارند. دسترسی داشته باشند.

زیرساخت سرور ابری پیشرفته و غیرمتمرکز

یکی از مهم ترین عوامل در خرید یک سرور ابری خوب، زیرساخت غیرمتمرکز آن است. برخی از شرکت‌های ایرانی که مراکز داده را در اختیار دارند و اداره می‌کنند، سرویس‌های ابری خود را به صورت غیرمتمرکز در مراکز داده متعدد در سراسر کشور میزبانی می‌کنند و به کاربران اجازه می‌دهند ثبات بیشتر، تاخیر شبکه کمتر و دسترسی سریع‌تر به محتوای میزبانی شده داشته باشند. به همین دلیل اهمیت زیادی دارد که اولویت انتخاب برای خرید سرور پیشرفته دسترسی به شرکت ها و مجموعه های ارائه دهنده خدمات ابری در داخل ایران باشد.

قیمت رقابتی و اقتصادی

قیمت خوب و مناسب همیشه یکی از عوامل انتخاب برای همه شرکت ها و افراد است. در این شرایط با توجه به افزایش قیمت ارز و عدم دسترسی شرکت های خارجی به پرداخت، بهترین گزینه خرید ریالی خدمات ابری است که علاوه بر جلوگیری از خروج ارز، امکان خرید فوری خدمات را نیز فراهم می کند. تنها با چند کلیک امکان پذیر است.

ارائه دهندگان خدمات ابری داخلی معتبر که دارای مراکز داده هستند معمولاً به دلیل هزینه های زیرساختی کمتر، ارزش بهتری را نسبت به شرکت های خارجی به مشتریان خود ارائه می دهند. پرداخت در حین خرید یکی دیگر از نکات مهم هنگام خرید سرور ابری است. یعنی شما فقط به اندازه مصرف منابع پرداخت می کنید و در صورت خاموش شدن سرور فقط برای منابع مصرف شده مانند فضای ذخیره سازی پرداخت می کنید.

پشتیبانی 24/7 از سرورهای ابری

یکی دیگر از نکات مهم خرید سرور ابری پشتیبانی حرفه ای و مناسب ارائه دهنده خدمات است. شما باید بلافاصله در هر زمانی از شبانه روز با پشتیبانی فنی تماس بگیرید تا مشکلات خود را برطرف کنید.

کدام شرکت های سرور رایگان ابری هستند؟

یکی از مهمترین ویژگی ها در هنگام خرید سرور مجازی ابری، امکان تست با استفاده از پلتفرم و آشنایی کامل با تمامی ویژگی های محصول می باشد.

آسیاتک کلود به عنوان یکی از برترین ارائه دهندگان خدمات ابری در کشور به کاربران خود امکان تست و استفاده از دموهای رایگان سرویس ابری را می دهد.

برای استفاده از سرورهای ابری رایگان، می توانید در پلتفرم ابری پیشرفته آسیاتک ثبت نام کنید و سیستم عامل مجازی ویندوز یا لینوکس خود را بسازید و استفاده کنید.

سرور ابری مناسب و ارزان را از کجا بخریم؟

شاید به مهمترین بخش از این سوال در ذهن خود رسیده ایم و باید پاسخ دهیم که سرور مجازی ابری مناسب را از کجا بخریم؟

با توجه به نکات ذکر شده، اگر قرار است کار خود را روی سرور خارجی انجام دهید و توانایی و شرایط پرداخت ارزی برای سرور را داشته باشید، چندین گزینه پیش روی شماست.

با این حال، به دلایل ذکر شده، ما به هیچ وجه استفاده از این خدمات را توصیه نمی کنیم.

اگر قصد خرید یک سرور ابری ایرانی با بهترین امکانات و امکانات را دارید، می‌توانید سرویس مورد نظر خود را از شرکت‌های ایرانی مانند کلود آسیاتک که هم اینترنت و هم پهنای باند و همه شرایط را به بهترین شکل و در ارائه می‌دهد، دریافت کنید. ممتازترین دیتاسنترها مانند برج میلاد، آزادگان و میرعماد دارای ظرفیت شبکه بسیار زیاد (حداکثر 1 ترابایت بر ثانیه) و تجهیزات به روز در نقاط مختلف کشور و به دلیل تجربه و کار غنی آن هستند. تاریخچه، راحت است و پشتیبانی 24/7 را برای شما فراهم می کند.

اگر می خواهید درباره رایانش ابری بیشتر بدانید، می توانید به وبلاگ ابری آسیاتک https://asiatech.cloud/blog مراجعه کنید.

با استفاده از خدمات شبکه تحویل محتوا (CDN) به صورت رایگان، می توانید خیلی سریع محتوای خاصی از سایت خود را به مشتریان خود در ایران و سراسر جهان تحویل دهید.

شبکه تحویل محتوای ابری آسیاتک در سه شهر تهران، تبریز و شیراز POP است. برای حمایت از شرکت‌ها، استارت‌آپ‌ها و سازمان‌هایی که به دنبال گسترش استفاده از خدمات ابری در کشور و مهاجرت به خدمات ابری آسیاتک هستند، تمامی مشتریان جدید در جشنواره ابر آسیاتک از 75 درصد تخفیف برای بسته‌های شارژ برخوردار خواهند شد.

در این جشنواره با خرید پکیج شارژ به هر میزان که هستید می توانید از 75 درصد تخفیف برخوردار شوید.

همچنین تخفیف تا 10 درصد بر روی بسته شارژ موجود برای مشتریان فعلی اعمال خواهد شد.

مشتریان جدید می توانند خدمات ابری آسیاتک را به صورت 24 ساعته برای یک دمو رایگان تست و آزمایش کنند تا با ویژگی های پلتفرم ابری پیشرفته آسیاتک آشنا شوند.

[ad_2]

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما