در مورد تلویزیون های هوشمند چه می دانید؟

[ad_1]

ارو- تلویزیون های مدرن داده هایی را جمع آوری می کنند که می توان از آنها برای کسب درآمد استفاده کرد. تا چه حد می توان از مشاهده آن توسط تلویزیون هوشمند جلوگیری کرد؟

به گزارش فرارو به نقل از گاردین، تماشای تلویزیون یک سرگرمی ملایم به نظر می رسد، با این حال، با هوشمندتر شدن همه تلویزیون ها، از طریق روتر شما نیز به اینترنت متصل می شوند و این توانایی را به شما می دهند که از طریق آن تماشا کنید.

به محض اینکه تلویزیون خود را روشن می کنید، تلویزیون های هوشمند ساخته شده توسط برندهایی مانند ال جی، سونی و سامسونگ در حال جمع آوری اطلاعات از خود تلویزیون و همچنین سیستم عامل و برنامه ها هستند و سپس اطلاعات را از دستگاه های متصل به تلویزیون جمع آوری می کنند. ، خود را متصل کنید، از جمله Google Chromecast، Apple TV و Amazon Fire Stick.

رونا فیلدینگ، مدیر مشاوره حفاظت از داده‌ها در Miss IG Geek، می‌گوید تلویزیون دیگر تنها وسیله‌ای برای نمایش محتوا نیست، بلکه یک آینه دو طرفه است که به شما امکان می‌دهد شبکه‌های تبلیغ‌کنندگان و شبکه‌های کارگزاران داده را در زمان واقعی تماشا کنید. اجازه می دهد. ،

او گفت: «هدف این است که تا حد امکان اطلاعات بیشتری در مورد رفتار جمعیتی، علایق، ترجیحات و ویژگی‌های شما جمع‌آوری کنیم تا بتوانید از آن برای کسب درآمد از طریق تبلیغات هدفمند استفاده کنید.

اجتناب از جاسوسی توسط تلویزیون های هوشمند دشوار است. مطالعه ای که توسط محققان دانشگاه نورث ایسترن و امپریال کالج لندن انجام شد نشان داد که داده های تلویزیون ها و دستگاه های هوشمند به تجارت تبلیغاتی گوگل و نتفلیکس ارسال می شود، حتی اگر شخصی نتفلیکس نداشته باشد و برنامه های آن را تماشا نکند.

تلویزیون هوشمند شما در مورد شما چه می داند؟

داده های جمع آوری شده توسط تلویزیون هوشمند شما به سازنده، برند و نسخه آن بستگی دارد. توبی لوئیس، مدیر جهانی تحلیل تهدید در Darktrace می گوید: «از لحاظ نظری، اکثر تلویزیون های هوشمند قادر به جمع آوری و استفاده از داده های صوتی و تصویری هستند.

فعال‌سازی صوتی یک ویژگی بالقوه برای جمع‌آوری مقادیر زیادی داده است. میکروفون و نرم افزار به دستورالعمل ها گوش می دهند و می توانند مکالمات و صداهای دیگر را در محدوده خاصی ضبط کنند. این صداهای ضبط شده را می توان برای تجزیه و تحلیل به اشخاص ثالث ارسال کرد.

ردیابی بین دستگاهی موضوع دیگری است که باید در نظر گرفت. به گفته فیلدینگ، داده‌های جمع‌آوری‌شده از طریق تلویزیون‌های هوشمند زمانی ارزشمندتر می‌شوند که با اطلاعات سایر دستگاه‌های هوشمند مانند تلفن‌های همراه، لپ‌تاپ و تجهیزات اتوماسیون خانگی ترکیب شوند. او گفت: “سپس می توانید اطلاعات بیشتری در مورد افراد دریافت کنید: تاریخچه موقعیت جغرافیایی، فعالیت مرورگر وب و اطلاعات رسانه های اجتماعی را می توان به داده های تلویزیون اضافه کرد.”

سپس کوکی ها و ردیاب ها وجود دارد. برنامه‌ها و مرورگرها در تلویزیون‌های هوشمند از فناوری‌های ردیابی کوکی و پیکسل استفاده می‌کنند، درست همانطور که وب‌سایت‌ها برای ردیابی، شناسایی و شناسایی دستگاه‌ها برای نمایه‌های کاربر استفاده می‌کنند. فیلدینگ هشدار داد: «بیشتر برنامه‌های نصب شده روی تلویزیون هوشمند شما به شبکه بزرگی از تبلیغ‌کنندگان و کارگزاران داده دسترسی خواهند داشت».

تلویزیون شما با داده ها چه می کند؟

پاسخ روشنی وجود ندارد. لوئیس می گوید که دقیقاً چه کاری با داده ها انجام می شود پیچیده و بسیار مبهم است. وقتی به کارهایی که یک تلویزیون هوشمند از طریق شبکه انجام می دهد نگاه می کنیم، اغلب مشخص نیست که چرا داده های خاص جمع آوری شده و به کجا ارسال می شود.

تفاوت زیادی بین برندگان تلویزیون وجود ندارد. تولیدکنندگان ادعا می‌کنند که از اطلاعات شما برای «شخصی‌سازی» و «کیفیت محتوا» استفاده می‌کنند، اما فروش این نوع داده‌ها به اشخاص ناشناس یا نیمه ناشناس، اشخاص ثالث، شرکت‌های تبلیغاتی یا پخش‌کننده‌ها معمول است.

لوئیس می گوید: «پس از فروش داده ها، داده ها از کنترل تولیدکننده خارج می شود. بسته به قوانین، مقررات و تنظیمات حریم خصوصی، اغلب مشخص نیست چه داده‌هایی بازگردانده می‌شوند، و تنظیمات پیش‌فرض زمانی که خریدار با شرایط موافقت کرد، می‌تواند بسیار دشوار باشد.

استفاده از خدمات پخش سریال در تلویزیون های هوشمند راه دیگری برای ارائه بسیاری از اطلاعات شخصی شماست. برنامه‌هایی مانند Netflix، Amazon Prime و Now TV ادعا می‌کنند که از داده‌ها فقط برای خدمات ضروری مانند ارجاع یا اعتبار استفاده می‌کنند. با این حال، این ممکن است شامل داده هایی مانند شناسه دستگاه، موقعیت جغرافیایی، نوع مرورگر، آدرس ایمیل و اطلاعات پرداخت باشد.

اگر از طریق مرورگر خود وارد نتفلیکس شوید، می توانید تنظیمات حریم خصوصی خود را تغییر دهید تا میزان داده هایی را که جمع آوری و به اشتراک می گذارید محدود کنید. با این حال، بیشتر داده‌هایی که نتفلیکس جمع‌آوری می‌کند، مانند برنامه‌هایی که تماشا می‌کنید و زمانی که تماشا می‌کنید، نقشی در سرویس نتفلیکس دارند که نمی‌توانید نادیده بگیرید.

تشخیص خودکار محتوا یا ACR چیست؟

یکی از وحشتناک‌ترین ویژگی‌هایی که باید در نظر گرفت، تشخیص خودکار محتوا (ACR) است که اغلب از تکنیک‌های تحلیلی برای تشخیص پخش ویدیو و صدا در تلویزیون‌ها استفاده می‌کند، تلویزیون‌هایی که پایگاه داده بزرگی برای تشخیص اینکه آیا چه خبر است یا خیر. ACR را می توان روی هر چیزی که می توان روی تلویزیون پخش کرد، از جمله DVD و Blu-ray، سی دی و بازی ها استفاده کرد.

جیک مور، مشاور امنیت سایبری جهانی در ESET می‌گوید: «مشاهدات و عادات داده‌های مشتری با تولیدکنندگان به اشتراک گذاشته می‌شود و در نهایت به تبلیغ‌کنندگان فروخته می‌شود تا شما را با تبلیغات هدف قرار دهند. او می‌گوید: «وقتی تلویزیون شما به روتر خانه‌تان متصل است، داده‌هایی از جمله آدرس IP و موقعیت مکانی شما نیز قابل شناسایی است.

لوئیس می گوید که در تئوری ACR می تواند برای دسترسی به اطلاعات شخصی استفاده شود. از طریق تکنیک‌های تحلیلی موجود، داده‌های مربوط به تشخیص چهره، تجزیه و تحلیل احساسات، تبدیل متن به گفتار و تحلیل محتوا را می‌توان جمع‌آوری کرد تا تصویر عمیق‌تری از کاربر ایجاد کند.

لوئیس می گوید که ACR از نظر تئوری می تواند برای درک وضعیت سیاسی، قومیت، وضعیت اجتماعی-اقتصادی مورد استفاده قرار گیرد که به خودی خود خطر سوء استفاده از این اطلاعات و داده ها را افزایش می دهد.

آیا باید از تلویزیون خود به عنوان مرورگر استفاده کنید یا از تلفن هوشمند خود به عنوان کنترل از راه دور تلویزیون؟

استفاده از مرورگر در تلویزیون شما ممکن است آسان باشد، اما در این صورت تلویزیون به یک هدف خوب برای هکرها تبدیل خواهد شد. این به این دلیل است که مرورگر تلویزیون هوشمند شما آنتی ویروس و تنظیمات امنیتی اضافی روی گوشی هوشمند یا رایانه شخصی شما نصب نشده است.

مهاجمان سایبری ممکن است ترافیک مرورگر را رصد کنند و کوکی‌هایی را که احراز هویت سرویس آنلاین را مدیریت می‌کنند، مانند حساب‌های رسانه‌های اجتماعی یا بانکداری آنلاین، به خطر بیاندازند و به جعل کنند.

با این حال، کارشناسان می گویند که استفاده از تلفن هوشمند به عنوان یک کنترل از راه دور تلویزیون به خودی خود تصمیم بدی نیست. جیمز گریفیث، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت Cyber ​​Security Associates گفت: «فقط به خاطر داشته باشید که اتصال تلویزیون هوشمند از طریق تلفن از طریق بلوتوث یا از طریق شبکه است. اگر تلویزیون هوشمند هک شود، می توان از آن برای حمله به دستگاه تلفن همراه شما استفاده کرد، اما خطر و احتمال وقوع این اتفاق کم است.

از خود در برابر جاسوسی تلویزیون هوشمند محافظت کنید

تلویزیون های هوشمند تا زمانی که به اینترنت متصل هستند داده ها را جمع آوری می کنند و شما اصلا نمی توانید جلوی آن را بگیرید.

چند قدم اساسی وجود دارد که می توانید برای محافظت از خود در برابر جاسوسی در تلویزیون هوشمند خود بردارید. در تنظیمات، ACR را خاموش کنید، شخصی‌سازی را خاموش کنید، همه ویژگی‌های تبلیغاتی را خاموش کنید و دوربین و میکروفون را خاموش یا غیرفعال کنید.

همچنین مهم است که با تغییر رمز عبور خود و راه اندازی یک شبکه مهمان از ایمن بودن روتر خود مطمئن شوید. می‌توانید با ارائه گزینه‌های ردیابی وب و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار به محض در دسترس شدن، امنیت دستگاه خود را بهبود بخشید.

[ad_2]

Nigel Riley

تمرین کننده موسیقی دوستانه. گیک هاردکور توییتر. بیکن پژوه. متخصص زامبی برنده جایزه.

تماس با ما