تبادل در کما؛ بورس چه زمانی افزایش می یابد؟

[ad_1]

ارو- در حالی که با افزایش قیمت دلار بسیاری از سهامداران انتظار رشد بورس را داشتند اما به دلیل مسائل مختلف پیرامون بورس این امر محقق نشده است، در حال حاضر ابهامات عمده ای در بورس وجود دارد. آنها اجازه نمی دهند بازار مسیر ثابتی را طی کند.

تبادل در کما؛  بورس چه زمانی افزایش می یابد؟چرا بورس دیگر رونق ندارد؟
حمید میر معینی کارشناس بورس فارو. تعامل با وی با اشاره به اینکه بازار سرمایه این روزها حال و روز خوشی ندارد، گفت: به دلیل عوامل بنیادی و اقتصادی از جمله ادامه تحریم ها، ابهام در وضعیت برجام و احیای آن، نحوه تامین کسری بودجه دولت و نحوه فروش اوراق بهادار است. “به بازار برو.” بیش از 20 درصد برای تامین مالی مخارج سرمایه ای دولت، فروش بالاتر اوراق قرضه و افزایش نرخ بهره بین بانکی، بازار سهام همچنان به سقوط ادامه می دهد. از سوی دیگر، جدا از این افت، حجم معاملات بورس به کمترین میزان خود در 6 ماه گذشته رسیده است.

وی با بیان اینکه با وجود ارزش بالای نمادهای بورسی، همچنان بسیاری از سهامداران ترجیح می دهند معاملات را تماشا کنند، گفت: بورس در موقعیت بسیار حساسی قرار دارد در حالی که در این شرایط هیچ حمایتی از سوی دولت نداریم. ما رعايت نمي كنيم تا فقط وعده و وعيد براي تسويه بورس بدهند و اقدام عملي نكنند.

میرمعینی گفت: اعلام لغو قیمت گذاری دستوری در صنعت خودرو و لغو آن تاثیر بسیار منفی بر بازار داشت. از سوی دیگر این ابهام در قیمت گذاری خودرو باعث شده تا نمادهای خودرویی برای نزدیک به یک ماه متوقف شود. در نهایت قیمت گذاری اجباری در صنایع مختلف از جمله خودرو کنار گذاشته می شود و یا این وضعیت ادامه خواهد داشت.

این کارشناس بورس گفت: همچنین در مورد قطعی تولید گاز صنعتی، این مورد دیگری است که ریسک معاملات در بورس را افزایش داده است چرا که بسیاری از سهامداران ثبات در تولید بورس را فرض می کنند. و OTC.” شرکت ها، آنها را بخرید.” اما وقتی گاز به محض کمبود گاز در کشور قطع می شود، دیوار کوتاهی از سهم تولید و بازار نمی گیرد، زیرا صنایع در وهله اول قرار دارند که تصمیم بر قطع گاز گرفته می شود. گاز یا برق. این پیامدهای گسترده ای برای وضعیت کلی بازار سهام دارد.

وی با بیان اینکه نقدینگی هوشمند در حال حاضر در بازار تماشاگر است، تاکید کرد: تا زمانی که بازار به سوددهی تبدیل شود و به اصطلاح معاملاتی احیا شود، بسیاری از کسانی که در حال حاضر نظاره گر معاملات هستند به این کار ادامه می دهند. بنابراین تغییر قابل توجه در بورس باید تمایل بازار به تزریق مجدد نقدینگی باشد.

وی گفت: این یک واقعیت است که قیمت ها در بورس بسیار ارزشمند است، زیرا بسیاری از بورس ها و نمادهای فرابورس طی سال گذشته بسیار فراتر از محدوده قیمتی خود حرکت کرده اند، اما تا زمانی که ریسک بازار و نقدینگی بازار وجود داشته باشد. بازار تماشاگر است، پس بورس به همین منوال به روند خود ادامه می دهد و نباید انتظار زیادی برای شکل گیری روند نزولی داشت.

[ad_2]

Reece Bryant

ایجاد کننده. شیطون عاشق تلویزیون حل کننده مشکلات مادام العمر نویسنده. تحلیلگر. نینجا فرهنگ پاپ. عاشق اینترنت معتبر. کاوشگر کل کارآفرین لاعلاج

تماس با ما