افراد حسابدار؛ سالار کمانگر، مهندس مقیم آمریکا

[ad_1]

برمی دارد: سالار کمانگر متولد 1356 در تهران است. او به آمریکا مهاجرت کرد و در آنجا تحصیل کرد. سالار به دلیل اقامت در مرسدس به دبیرستانی در آن شهر رفت و از شاگردان موفق مدرسه شد.

افراد حسابدار؛  سالار کمانگر، مهندس مقیم آمریکا

او در 22 سالگی از دانشگاه استنفورد در رشته زیست شناسی فارغ التحصیل شد و سپس در همان سن جوانی در سال 1999 در واقع توسط گوگل استخدام شد. این موفقیت را می توان یکی از اولین دستاوردهای «سالار کمانگر» دانست.

سالار کمانگر زمانی که در استنفورد بود همیشه سعی می‌کرد صنعت پیشرفته‌ای را برای ورود پس از فارغ‌التحصیلی پیدا کند و در همان زمان به آن علاقه‌مند شد، بنابراین فهرستی از علایق و عواملی که برای او مؤثر بود تهیه کرد. نوشتن هیجان انگیز است. او تصمیم گرفت به دنبال سه شرکت گوگل، Ask G و Direct Heath باشد و پس از ارسال رزومه و پر کردن فرم درخواست، سعی کرد راهی مطمئن برای قبولی در مصاحبه پیدا کند و ثابت کند که یک Can be ارزشمند است. و کارمندان نمونه

افراد حسابدار؛  سالار کمانگر، مهندس مقیم آمریکا

یکی از همکاران سابق گوگل، سرگی برین، در سال 1999 به دانشگاه استنفورد بازگشت تا سعی کند دانشجویان را از طریق گوگل راهنمایی کند تا با آنها ارتباط برقرار کنند و اطلاعات تماسشان را به آنها بدهد و با آنها صحبت کند.

پس از چند هفته و تجزیه و تحلیل فضای رقابتی، سالار کمانگر جستجو را آغاز کرد و اطلاعات خود را برای سرگی ارسال کرد و پس از چند هفته، سرگی و تیمش با او مصاحبه کردند و در نهایت او استخدام شد.

او در مصاحبه‌ای گفت: «وقتی به مدرسه می‌رفتم، آنقدر مشتاق بودم که رویای پزشک شدن را داشته باشم که وقتم را صرف دیدن پزشکان کردم. از آن زمان من بسیار کنجکاو شدم تا دانشمند شوم. بعداً، وقتی به مدت دو هفته در گوگل به صورت پاره وقت کار کردم، متوجه شدم که در کارهایی که من را با آنها مرتبط می کرد، انرژی پیدا کردم. “درسی که من آموختم این بود که تصور کردن یک شغل کافی نیست و باید مطمئن شویم که یک حرفه به طور روزانه به ما اشتیاق و الهام می بخشد.”

افراد حسابدار؛  سالار کمانگر، مهندس مقیم آمریکا

او نظارت بر طرح تجاری را آغاز کرد و اولین طرح تجاری گوگل را در سال اول 2000 راه اندازی کرد. وی علاوه بر وظایف قبلی، عملیات حقوقی و مالی را نیز بر عهده دارد.

سالار کمانگر مدیرعامل گوگل میل (جی میل) و جستجوی وب گوگل بود. اما شاید مهم ترین فعالیتی که سالار کمانگر و تیمش انجام دادند، سرویس گوگل ادز بود. روش کار این سرویس به این صورت است که با پرداخت پول به مدیران کسب و کار، می توانند وب سایت خود را به همان میزانی که پرداخت می کنند در بالای نتایج جستجو نشان دهند. طبق آمارهای موجود، 96 درصد از درآمد امروز گوگل از این سرویس به دست می آید. او با همین طرز فکر و رشد سریع این سرویس توانست به سرعت به 10 مهندس جوان برتر گوگل تبدیل شود.

افراد حسابدار؛  سالار کمانگر، مهندس مقیم آمریکا

پس از 10 سال حضور در گوگل، در 32 سالگی و به دنبال اخراج “چاد هورلی” که دوران تقریبا ناموفقی در یوتیوب داشت، به عنوان مدیرعامل این شرکت بزرگ منصوب شد و تا سال 2014 در این سمت باقی ماند. وی علاوه بر آنچه تاکنون گفته شد، مدیریت سیستم های جی میل، پیکاسا و گوگل تی وی را نیز بر عهده دارد. او این روزها یکی از مدیران اجرایی گوگل است.

جان یوشای، نویسنده و ویراستار وبسایت فوربس، می‌نویسد: «این طبیعی نیست که فردی به‌عنوان نهمین کارمند گوگل استخدام شود و در کارش تا این حد موفق باشد». این شرکت در حال حاضر بیش از 30000 کارمند دارد. شور و علاقه سالار کمانگر به کار شاید مهمترین ویژگی او باشد. گوگل ممکن است بعداً به این رشد درآمد دست یافته باشد، اما با در نظر گرفتن چنین فردی، خیلی سریع به هدف خود رسید.

[ad_2]

Olive Herman

سفر نینجا. زامبی نرد. متخصص فرهنگ پاپ معتاد آبجو ماون وب کارشناس مغرور غذا تنظیم کننده. دردسر ساز. خالق مشتاق

تماس با ما