ازار ودرو در استانه ر رگ؟!

[ad_1]

رارو- وزیر نعت میوید، سال نده از نیاز داخل ودرو ولیدمینیم باعث میود رعه ندارد اشیم. سید رضا فاطمی امین با بیان «در خودروهای خاص دو بازار و دو قیمت داریم»، گفت: یکی از قیمت‌های بازار آزاد است که دارد، قیمت دیگری است که خودروسازان آن محصولات را به فروش می‌رسانند که بسیاری از بازارها را می‌فروشند، همین امر یک رانت یک میلیون ومانی را وجود دارد است.

وزیر نعت، معدن و ارت لت ازار ودرو را نکته دیگر این است ودرو الای سرمایهای دیل ده است؛ این معنا سیاری از مردم ودرو میرن، ن نگاه سرمایهای دارند.

وی نشان داد: یک ماه قبل از ثبت نام خودرو در یکی از شرکت های خودروساز انجام شد که برای 10 هزار خودرو، 4 میلیون نفر ثبت نام کردند این در حالی است که این 4 میلیون ثبتنام، واقعی نیست; ل نیاز ازار ودروی ایران، میلیون و دستگاه در سال است

برای حل این مشکل، وزارت صمت با همکاری کمیسیون صنایع مجلس به دنبال طرح‌هایی هستند که قیمت خودرو را به نوعی آزاد می‌کنند، تا دیگر قرعهکشی در میان نباشد، اما تنها کلیات این طرح در لابلای حرفهای نمایندگان و وزیر صنعت بیان می‌شود. سازوکار ملی این موضوع، آن نشده، ال دید ا در مل نین رحی میوانند نبه اجرایی ود رد.

ازار ودرو در استانه ررگ؛  رسیم سه مسیر متفاوت رای ازار و متمتاری دستوری لای آن ازار ودرو
سعید مدنی ارشناس نعت ودرو در و ا رارو با اشاره به قیمت گذاری دستوری خودرو چیزی جزء آشفته بازارها نیست، اظهار داشت: در طول سالیان متمادی چندین رویداد و فعالان بازار و صنعت خودرو بر این دستور دستور داده است که نظام قیمت گذاری در این صنعت، جوابگوی آن نیست و به جای آن مشکلات را تغییر می دهند. کند، داریم هم شرکت های خودروسازی با زیان محصولات خود را تولید می کنند و از طرف دیگر مردم نیز به عنوان مشتریان و مصرف کنندگان اصلی خودرو به هیچ وجه از این وضع راضی هستند.

وی با تاکید بر قیمت گذاری دستوری خودرو رانت 100 هزار میلیارد تومانی در درون خود دارد، گفت: تا زمانی که خودرو از کارخانه به واسطه قرعه کشی سود آن داشته باشد، وضعیت بازار ساماندهی نمی شود، زیرا در حال حاضر حاشیه سود برخی از محصولات است. ایران خودرو و سایپا به 70 درصد می رسد که این موضوع یک جذابیت دو چندان را برای نقدینگی های سر به وجود آورده است که آنها را به سودهای هنگفت و باد آورده است.

مدنی افزود: تجربه بنده در شرکت سایپا که تعیین قیمت در حاشیه بازار را در سال 90 و 91 به خوبی اجرا کرد که قیمت گذاری بدین ترتیب می تواند از مشکلات صنعت خودرو را هم برای مردم و هم برای شرکت های تولیدی کند، از سویی نشان دهد. در حال حاضر بسیاری از نیازهای موجود در خودرو برای سرمایه گذاری هستند و آنهایی که به طور واقعی به خودرو نیاز دارند به دلیل اینکه از شانس بسیار کمی برخوردار هستند در قرعه کشی قیمتی که در بازار وجود دارد، می خواهد از بازار آزاد خودرو را با بازار آزاد کند. افی ریداری ند.

این مدیر اسبق خودروساز اضافه کرد: اگر سود آنی در بازار خود از بین برود، این بازار به فروش می رسد، در حال حاضر به دلیل همین وضعیت نابسامانی که قرعه کشی خودرو، وجود دارد که به نوعی با یک لاتاری وجود دارد، برای پیش فروش وجود دارد. هزار دستگاه خودرو بیش از 3 میلیون مصرف می‌کند، بنابراین چنین می‌شود که معلوم باشد که کاذب بوده و نیاز واقعی ندارد، اما اگر قیمت در حاشیه بازار مشخص شود، جذابیت خرید خودرو به عنوان یک کالای سرمایه‌ای برای کسب سود آنی از بین خواهد رفت.

مدنی ادامه داد: قدر مسلم قیمت در حاشیه بازار بر اساس پیشنهاد و تقاضا می شود و دیگر با این آشفته بازار روبرو نخواهیم بود، همچنین در صورتی که قیمت در حاشیه بازار مشخص شود، ما با سه حالت در بازار روبرو هستیم، در وهله اول. میزان رضه و اضای رابر اشد متا در ازار ر ندانی نخواهد رد.

این کارشناس صنعت خاطر نشان کرد: در وهله دوم با حذف آنی از خرید خودرو از میزان مصرف خودرو می‌یابد و با توجه به اینکه میزان مصرف ثابت بوده است، باید برای فروش محصولات خود قیمت را پایین بیاورد که در این صورت شاهد بودیم. ، قیمت ها با کاهش می یابد، در حالتی که قیمت کارخانه حذف شود و قیمت بازار ملاک خودروسازان قرار گیرد، اگر افزایش یابد، قیمت حاشیه بازار خواهد رفت.

مدنی بیان کرد: اما به تبع این موضوع چقدر قیمت بالاتر برود، هر چه می‌خواهد کاهش یابد و نقاطی که به آن می‌رسند باعث می‌شود که از بین برود که در آن خودروساز می‌شود قیمت را کاهش داد تا سطحی که ایجاد شود. ودروها روش رود.

وی اذعان داشت: نابراین مشاهده می کنید اگر در وتاه مدت متا ورت مقطعی الا رود. اما در میان مدت و بلندمدت با قیمت خودرو در حاشیه بازار از یک طرف قیمت سقوط کرده و حتی کاهش پیدا خواهد کرد و دیگر بساطاگری و دلالی از بین اینها خواهد رفت، بنابراین هم به نفع مشتری است که چنین نظام قیمتی ایجاد می شود و هم می شود. رای ودروساز وب واهد د واند سود روش محصولات ود را ورت واقعی دریافت ند.

مدنی بیان کرد: نکته مهم در زمانی که خودروسازی افزایش می‌یابد این است که دولت باید در این بین نظارت خود را اجرا کند و اگر از خودروسازان یک سطح بالاتری بفروشد، شرکت‌ها را افزایش می‌دهد یا آنها را ملازم می‌کند. سرمایه و بعد از آن افزایش تولید می شود که این موضوع باعث می شود، که اولا میزان تولید خودرو در کشور با افزایش روبرو شود و دوما خودروسازان سود حاصل از این افزایش قیمت صرف تحقیق و توسعه و تنوع محصول خود شوند، اما باید چنین چیزی را دید. اقدامی از سوی دولت انجام واهد د.

[ad_2]

Markus Bennett

مشکل ساز هیپستر پسند. متعصب غذا موزیکال. علاقه مندان به سفر. طرفدار زامبی برنده جایزه

تماس با ما