آیا افشاگر سابق سیا از اندروید یا آیفون استفاده می کند؟

[ad_1]

ارو- حفظ حریم خصوصی و اطلاعات یکی از مواردی است که همیشه در ذهن کاربران گوشی های هوشمند وجود دارد، اما شاید برای بسیاری از آنها جالب باشد که بدانند کارمندان سیستم عامل سازمان های اطلاعاتی مشهور جهان از جمله سیا از گوشی های خود برای چه استفاده می کنند. انجام دادن. ، در اینجا به بررسی موضوع می پردازیم ادوارد اسنودن، یک مامور سابق سیا و NSA، زیرا احتمالاً او تنها فردی است که می تواند اطلاعاتی را در اختیار رسانه ها قرار دهد.

به گزارش فرارو، ادوارد اسنودن یکی از مشهورترین جاسوسان جهان است که در سال 2013 پس از همکاری با سیا و آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) برای ارائه هزاران سند طبقه بندی شده و اطلاعات فوق سری دولتی از ایالات متحده گریخت. جهان پدر به عنوان یک افشاگر برجسته ایالات متحده، او هنوز نمی تواند به خانه بازگردد زیرا در حال حاضر به عنوان پناهنده در روسیه زندگی می کند، که از سال 2020 به او اجازه اقامت دائم داده است. به جزئیات این مرد جذاب و افشاگری هایش نمی پردازیم، اما در این میان آنچه برای ما جالب است این است که این مرد چگونه از اطلاعات شخصی خود در گوشی خود محافظت کرده است.

آیا افشاگر سابق سیا از اندروید یا آیفون استفاده می کند؟

ادوارد اسنودن

پاسخ کوتاه به این سوال این است که ادوارد اسنودن، grapheneOS، یک سیستم عامل گوشی هوشمند مبتنی بر اندروید را توصیه می کند. طی سال گذشته، گزارش های متعددی در مورد امنیت و حریم خصوصی گوشی های هوشمند منتشر شده است و برخی رسانه ها لیستی از محبوب ترین اپلیکیشن های پیام رسان را بر اساس حریم خصوصی منتشر کرده اند. حتی پس از معرفی گوشی جدید آیفون 13، بسیاری از کاربران اصرار داشتند که اپل واقعاً به همان اندازه که کوپرتینو ادعا می کند به حریم خصوصی افراد احترام می گذارد.

با این حال، اگر شما از آن دسته افرادی هستید که برای دسترسی به اطلاعات شخصی خود به گوگل و اپل اعتماد کامل ندارید، شاید برایتان جالب باشد که درباره GrapheneOS بدانید. Graphenos یک پروژه غیرانتفاعی منبع باز است که توسط یک سازمان کوچک به رهبری مهندس امنیتی دانیل میکا توسعه یافته و در نظر گرفته شده است که “یک سیستم عامل موبایل مبتنی بر اندروید برای حفظ حریم خصوصی و امنیت با برنامه های Android” باشد. دانیل میکی می‌گوید: «اگر امروز می‌خواستم یک گوشی هوشمند را پیکربندی کنم، از Graphenos به عنوان سیستم عامل پایه استفاده می‌کردم. من میکروفون‌ها را مخلوط کردم و رادیوها (سلولار، وای‌فای و بلوتوث) را زمانی که به آنها نیاز نداشتم خاموش کردم و ترافیک را از طریق شبکه @torproject هدایت کردم.

آیا افشاگر سابق سیا از اندروید یا آیفون استفاده می کند؟

حتی جک دورسی، مدیرعامل سابق توییتر نیز به GrapheneOS علاقه نشان داده است. اوایل سال جاری، جک دورسی، مدیرعامل توییتر، توییتی مرموز با پیوندی به وب سایت GrapheneOS منتشر کرد که توصیه غیرمستقیم در مورد نحوه استفاده از سیستم عامل بود.

اما استفاده از اندروید یا iOS چه اشکالی دارد؟

به قول ادوارد اسنودن: «سیستم‌عامل‌های iOS و اندروید که تقریباً بر روی هر گوشی هوشمندی اجرا می‌شوند، تعداد بی‌شماری از نقص‌های برنامه‌نویسی معروف به آسیب‌پذیری‌های امنیتی را پنهان می‌کنند.» به دلیل سهولت هک می‌تواند خطرناک باشد.

چرا گرافن بی خطر است؟

Graphenos اساساً یک تجربه جدید نیست که نیاز به فرآیند یادگیری داشته باشد، اما یک تجربه نسبتاً آشنا برای اندروید است، به جز اینکه از نظر فنی ایمن تر است. اول، GrapheneOS، با وجود اینکه مبتنی بر اندروید است، هیچ برنامه یا سرویس داخلی گوگل ندارد، به این معنی که هیچ آب و هوایی از غول موتور جستجو که معمولا اطلاعات بسیار کمی در مورد شما جمع آوری می کند، دریافت نخواهید کرد. در اینجا لازم به ذکر است که گوگل به صراحت در برنامه PRISM آژانس امنیت ملی شرکت می کند که به این سازمان امکان دسترسی به اطلاعات افراد را می دهد. این بدان معناست که در صورت درخواست، Google تمام اطلاعات مربوط به حریم خصوصی شما، از جمله ارتباطات اینترنتی شما را در اختیار NSA قرار می دهد.

آیا افشاگر سابق سیا از اندروید یا آیفون استفاده می کند؟

علاوه بر این، Graphenos دارای رمزگذاری پیشرفته دیسک بدون فنی است، به این معنی که دسترسی به فایل های شما برای هر کسی، حتی هکرهای حرفه ای، بسیار دشوار خواهد بود. مواردی مانند نحوه عملکرد Wi-Fi، ردیابی سلولی، و اساساً هر چیزی که به اشخاص ثالث (مانند ISP شما) بستگی دارد و می تواند شما را شناسایی کند نیز در سیستم ثابت شده است، یا حداقل به شما توصیه می کند که چگونه می توانید از آن استفاده کنید. ایمن با آنها تماس بگیرید.

آیا باید گرافنیوس نصب کنم؟

حقیقت این است که کاربران عادی واقعاً نیازی به نصب Graphenos ندارند، با این حال، اگر فقط کنجکاو هستید یا واقعاً نگران حریم خصوصی خود هستید، می‌توانید به راهنمای نصب رسمی سیستم بروید و آن را امتحان کنید.

منبع: PhoneArena

ترجمه: مصطفی زرفی فرارو

[ad_2]

Nylah Rasmussen

قادر به تایپ با دستکش بوکس نیست. گیک الکل. دانشجوی بی عذرخواهی ایجاد کننده. کاوشگر بسیار جذاب تلویزیون نینجا. علاقه مند به وب معمولی معتاد آبجو

تماس با ما