آنچه کاهش وزن سریع در مورد این 4 خطر وحشتناک به شما می گوید؟

[ad_1]

حتی اگر بر اساس فرمول محاسبه BMI شاخص توده بدنی شما بالای 40 باشد، کاهش وزن سریع به شما توصیه نمی شود و باید به آرامی و به طور مداوم و به روشی سالم وزن کم کنید. در این مقاله شما را با اثرات کاهش وزن سریع آشنا می کنیم.

برای کاهش وزن سالم هر ماه چقدر باید وزن کم کنیم؟

رژیم های لاغری که به آن ها سریع، فوری یا کوتاه گفته می شود، اغلب ادعا می کنند که به شما کمک می کند بیش از 5 پوند در ماه کم کنید. با این حال، این میزان کاهش وزن برای بدن کاملاً مضر است زیرا تغییرات سریع در بدن باعث بر هم خوردن نظم بدن و اختلال در آن می شود.

بدن به سرعت با تغییرات بزرگ سازگار نمی شود و در نتیجه مشکلاتی پیش خواهد آمد. راه حل این است که حداکثر 4 تا 5 کیلوگرم در ماه کم کنید تا بدن با آن سازگار شود. (به خاطر داشته باشید که حتی پس از اعمال جراحی تهاجمی مانند جراحی اسلیو معده، ماهیانه بیش از 5 کیلوگرم وزن کم نمی کنیم، بنابراین سایر روش ها نباید بیش از این مقدار وزن کم کنند.)

خطرات کاهش وزن زیاد در کوتاه مدت چیست؟

  1. بدن مواد مغذی لازم را دریافت نمی کند

سریع ترین استراتژی رژیم لاغری حذف کامل برخی از مواد مغذی از رژیم غذایی است. یعنی طراحان و سازندگان رژیم‌های غذایی، عمدا غذاهای خاصی را ممنوع می‌کنند تا سریع‌تر وزن کم کنند.

این بدان معنی است که بدن شما ممکن است برخی از مواد مغذی مورد نیاز خود را هنگام پیروی از این رژیم ها دریافت نکند. این بدان معناست که ممکن است مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی کلیدی را که برای سالم ماندن به آنها نیاز دارید از دست بدهید.

به عنوان مثال، رژیم غذایی بدون لبنیات می تواند منجر به کمبود کلسیم شود. یا، برای مثال، رژیم کم کربوهیدرات می تواند به این معنی باشد که شما فیبر کافی دریافت نمی کنید.

پیامدهای احتمالی حذف مواد مغذی در رژیم کاهش وزن سریع

  • کاهش انرژی
  • مو و ناخن های شکننده
  • ريزش مو
  • خستگی
  • سیستم ایمنی ضعیف
  • پوکی استخوان
  • کم خونی
  • و ….
  1. متابولیسم بدن ممکن است کند شود

فرض کنید کالری دریافتی روزانه شما 3000 است و طبق رژیم کاهش وزن سریع، اکنون فقط 1200 کالری دریافت می کنید. در چنین شرایطی بدن احساس می کند که گرسنه هستید و شرایط به گونه ای است که غذای کافی ندارید.

اینجاست که بدن متابولیسم خود را کند می کند، یعنی فکر می کند چون به اندازه قبل کالری دریافت نمی کند، از کالری ذخیره شده کمتری استفاده می کند تا بتواند از انرژی بدن و بافت ها استفاده کند. برای عرضه برای مدت طولانی. در واقع، با کاهش وزن سریع، حتی ممکن است چربی های ذخیره شده و ذخیره شده خود را نسوزند.

  1. به جای سوزاندن چربی، عضلات را بسوزانید

در روش های اصلی کاهش وزن یا رژیم های غذایی، تمرکز بر حذف و ذوب توده چربی است. و در میان مدت یا بلند مدت اتفاق خواهد افتاد. اما اگر بخواهیم سریع وزن کم کنیم، به جای کمک به کاهش چربی، بر اتلاف عضلات تمرکز خواهیم کرد. در چنین شرایطی بدن ترجیح می دهد به جای استفاده از چربی انباشته شده از عضلات خود برای تامین انرژی استفاده کند.

  1. ممکن است دچار کم آبی شوید

رژیم‌های کاهش وزن جدیدتر که بر تسریع کاهش وزن تمرکز دارند، به جای تمرکز بر مایعات، بر مصرف غذاهای دیگر تمرکز دارند. به عنوان مثال، رژیم کتوژنیک به شرح زیر است. به همین دلیل، مقدار آب از دست رفته توسط بدن قابل جایگزینی نیست یا ممکن است کمتر از حد انتظار باشد. مشکلات جدی در مقیاس سلولی ایجاد می کند که می تواند کل بدن را تحت تأثیر قرار دهد.

آنچه کاهش وزن سریع در مورد این 4 خطر وحشتناک به شما می گوید؟

  1. گرسنه خواهی شد

لپتین هورمونی است که گرسنگی و سیری را در بدن ما کنترل می کند. زمانی که سطح لپتین طبیعی باشد، با در نظر گرفتن میزان چربی دریافتی بدن، به مغز سیگنال می دهد که سیر شده اید.

اما زمانی که یک رژیم غذایی سریع و کم کالری بگیرید، سطح این هورمون کاهش می یابد. این باعث وسواس غذا می شود و لپتین ممکن است در ارسال سیگنال های سیری و گرسنگی به مغز مشکل داشته باشد. به عنوان مثال، لپتین می تواند باعث شود همیشه احساس گرسنگی کنید زیرا هنوز مشخص نشده است که آیا به اندازه کافی چربی دریافت می کنید یا خیر.

  1. سلامت روانی ضعیفی دارید (یکی از بدترین اثرات کاهش وزن سریع)

اکثر افرادی که در مدت زمان کوتاهی وزن کم می کنند از ظاهر خود ناراضی هستند. آنها ممکن است مشکلات پوستی و مو، مانند ریزش مو یا پوسته پوسته شدن پوست داشته باشند. اگر این مشکلات و عوارض مدیریت نشود، فرد از ظاهر جدید خود راضی نخواهد بود و این تصور نادرست از ظاهر، مشکلاتی مانند اعتماد به نفس پایین و یا حتی افسردگی را به دنبال خواهد داشت.

با این حال، بهترین راه برای کاهش وزن چیست؟

انتخاب بهتر غذا، خواب بیشتر، افزایش فعالیت بدنی، کاهش استرس و توجه به سلامت روان منجر به کاهش وزن سالم و پایدار می شود. همچنین می توانید با کمک موارد زیر بهتر وزن کم کنید:

  • پروتئین بدون چربی بخورید
  • مصرف قندها و کربوهیدرات های ساده را کاهش دهید
  • روی چربی های سالم تمرکز کنید
  • استراحت کافی داشته باشید
  • سطح استرس خود را مدیریت کنید
  • از تمرینات قدرتی با شدت بالا استفاده کنید

همچنین اگر BMI شما طبق فرمول شاخص توده بدنی بالای 40 باشد، علاوه بر ورزش و رعایت رژیم غذایی سالم، می توانید در مورد جراحی لاغری نیز با پزشک خود صحبت کنید. اگر پزشک شما را کاندید مناسبی برای این روش می داند، از او بخواهید بهترین جراح لاغری را به شما معرفی کند.

[ad_2]

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

تماس با ما