تهاجم شیبا و تترا به ترکیه

[ad_1]

بی ثباتی سیاسی و اقتصادی در ترکیه وضعیت جدی را در این کشور ایجاد کرده است. پس از کاهش 50 درصدی لیر ترکیه در سال جاری، سرمایه گذاران خرد به دنبال راهی برای حفظ ارزش دارایی های خود هستند. به دلیل هزینه زیاد و دشواری نگهداری برخی دارایی های ضد تورم، مردم برای نگهداری توکن های ارزان قیمت در بازار ارزهای دیجیتال هجوم آورده اند.

در حالی که بیت کوین زیر مرز 50000 دلار معامله می شود، معامله گران در ترکیه به دلیل ترس از تورم، سرمایه خود را عمدتا به Shiba Inu و Tetra تبدیل می کنند. تورم در ترکیه از 13 نوامبر. به 21 درصد رسید که بالاترین میزان در سال جاری بود.

اما چرا مردم ترکیه شیبا و تترا را به بیت کوین ترجیح می دهند؟ 21 که بسیار بالاتر از پیش بینی تحلیلگران اقتصادی است. این اتفاق افتاد در حالی که تورم سالانه 9 اکتبر. 19 درصد بود. تورم ماهانه در ترکیه در نوامبر 51. 3 درصد بود، در حالی که 20 اقتصاددان میانگین نرخ تورم را 3 درصد پیش بینی کرده بودند.

تورم ترکیه در حال حاضر به بالاترین حد خود در سه سال اخیر رسیده است و افزایش مداوم تورم اردوغان و سیاست های نامناسب، افق تورم ترکیه را مبهم کرده است. علاوه بر تورم ترکیه، تورم جهانی نیز شرایط را برای مردم ترکیه دشوارتر کرده است.

بر اساس داده های ارائه شده توسط بلومبرگ، تورم مواد خام 6.54 درصد و تورم مواد غذایی که حدود یک چهارم سبد مصرف خانوارها را تشکیل می دهد، حدود 11 درصد است. 27 درصد بود. همه این عوامل تورمی باعث شده است که مردم ترکیه برای حفظ ارزش دارایی خود به ابزارهای ضد تورمی متوسل شوند. بیت کوین یکی از دارایی های اصلی صندوق های تامینی بود که در طول تورم ناشی از شیوع ویروس کرونا ایجاد شد. بیت کوین به عنوان اولین و بزرگترین ارز دیجیتال در بازار ارزهای دیجیتال، گزینه خوبی برای حفظ ارزش دارایی به نظر می رسد. اما آمار نشان می دهد که مردم ترکیه به جای بیت کوین به آلت کوین روی آورده اند و بیشتر تترا و شیبا می خرند.

آمارهای Binance Trading در ترکیه نشان می دهد که در حالی که حجم تراکنش بیت کوین به لیر 918 میلیون دلار بوده است، حجم تراکنش شیبا در لیر بیش از 5 برابر این مقدار، یعنی 26 است. 5 میلیارد دلار و حجم معاملات 58 لیر کاهش یافت. به 5 میلیارد دلار رسیده است. صبری آیگون، تاجر و تاجر نساجی در بازار ارزهای دیجیتال ترکیه به کوین دسک گفت: نرخ تورم رسمی 21 درصد است، اما تورم بیش از 50 درصد در سطح بازار و در بین مردم احساس می شود. به گفته وی اولویت اول مردم طلا و اولویت دوم دلار است. پس از خرید طلا و دلار، ترجیح مردم ترکیه خرید توکن های ارزان قیمت مانند SHIB، VET و XRP است. دلیل اینکه خریداران ترکیه ای تمایلی به خرید بیت کوین ندارند، گران بودن آن است.

شیبا در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال با تعداد زیادی توکن معادل یک کوادریلیون بسیار ارزان است. ارزش هر توکن شیبا برابر با 00049 در برابر لیر ترکیه است. 0 در حالی که برای هر بیت کوین باید حدود 686 هزار لیر پرداخت شود. اگرچه تجارت با ارزهای دیجیتال در حال حاضر در ترکیه ممنوع است، اما داشتن ارزهای دیجیتال جرم نیست، اما با افزایش محبوبیت تتر در ترکیه، قانونگذاران به احتمال زیاد نسبت به این ارزهای دیجیتال حساس هستند.

دلیل این امر این است که استفاده از ارزهای دیجیتال به عنوان یک حالت غیربانکی برای فرار سرمایه می تواند به اعتبار اقتصاد ترکیه آسیب جدی وارد کند. اما ترکیه تنها کشوری نیست که سرمایه‌گذاران خرد برای حفظ ارزش دارایی‌ها به ارزهای دیجیتال روی آورده‌اند.

در هند نیز، مردم به ارزهای رمزنگاری ارزان‌تری مانند Sheba و Dogecoin روی می‌آورند و خطر این ارزهای دیجیتال پشتیبانی‌نشده می‌تواند به سرمایه آنها آسیب جدی وارد کند.

[ad_2]

Tiana Fitzpatrick

دوست حیوانات در همه جا. متخصص موسیقی برنده جایزه. کافه قهوه. ارتباط دهنده. کاوشگر. متعصب الکل

تماس با ما