رئیس پلیس راهور: جریمه خودروهای شیشه دودی ادامه دارد

[ad_1]

سیگار کشیدن شیشه اتومبیل یکی از متداول ترین تغییراتی است که رانندگان در اتومبیل خود ایجاد می کنند و معمولاً در بین رانندگان بسیار محبوب است.

رئیس پلیس راهور: جریمه خودروهای شیشه دودی ادامه دارد [به روز رسانی] – نوامبر 1400

رئیس پلیس راهور با اشاره به رای دیوان عدالت اداری مبنی بر جریمه خودروهای شیشه دودی گفت: نباید از رای هیات عمومی دیوان سوء استفاده کرد. دادگاه تاکید کرده است که فاصله سه متری برای تشخیص صحیح نیست و عدد سه متر باطل است و مجازات با تشخیص مامور است.

او گفت: “آنچه دادگاه حذف کرده است مربوط به حذف اثر است، به این معنی که دیگر نباید در همان مکان برچسب زده شود، که ما نیز با آن موافقیم.” البته اگر خودرو به دلیل جریمه بیش از سه میلیون تومان توقیف شود، هنگام تمیز کردن شیشه نیز باید تعمیر شود.»

رئیس پلیس راهور ناجا با اعلام قانون جرایم مربوط به شیشه دودی ۲۱۱۴ گفت: میزان جریمه در کلان شهرها ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان و در سایر شهرها ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان است.

او گفت: «یعنی در یک چهارراه ممکن است خودرویی جریمه شود و در چهارراه دیگر اگر پلیس ببیند ممکن است او را جریمه کند و چند بار هم ممکن است جریمه شود. غایب.”

هادیانفر گفت: ملاک تشخیص عامل است و مطمئناً مشکلی در مورد شیشه دودی استاندارد و معمولی تولید کارخانه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ماموران و افراد دارای درجه ایمنی می توانند از شیشه دودی استفاده کنند، افزود: درصد بیشتری می توانند از شیشه دودی استفاده کنند. حتی افراد مبتلا به این بیماری می توانند با تشخیص کمیسیون پزشکی در صورتی که راننده خودرو هستند و خودرو به نام آنهاست برای دریافت گواهینامه به مراکز راهنمایی و رانندگی شهرها مراجعه کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: افرادی که دارای عینک دودی غیراستاندارد هستند مرتکب مسائل و تخلفات انتظامی و امنیتی در همه کشورها هستند.

وی گفت: در هفت ماهه امسال 871 هزار خودرو بابت شیشه دودی جریمه شدند که از این تعداد 316 هزار خودرو در جاده ها و 554 هزار خودرو در شهرستان ها جریمه شدند.

رئیس پلیس راهور ناجا در خصوص تعداد خودروهای دارای شیشه دودی در مراکز تعویض پلاک گفت: به دلیل کرونا شماره گذاری را اعلام کردیم اما لازم بود ابتدا نسبت به اصلاح و سپس ارائه خدمات شماره گذاری و تعویض پلاک اقدام شود.

دیوان عدالت اداری استفاده از عینک دودی در خودرو را حق شهروندی اعلام کرد [به روز رسانی] – نوامبر 1400

بر اساس رای هیأت عمومی دیوان عدالت اداری، برای خودروهای دارای شیشه دودی، تعیین فاصله 3 متری برای شناسایی راننده و سرنشین ملاک نیست و در صورت تخلف، قبض کافی است و آثار آن. شیشه دودی مورد نیاز نیست.

در پی شکایت نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و درخواست ابطال بخشنامه شماره 135/355/407 مورخ 30/6/96 و 13/5/355/990 مورخ 18/12/97 قرار می‌گیرد. بیان کرد: ضوابط مجاز دود کردن شیشه خودرو و هویت راننده و سرنشینان خودرو باید از فاصله سه متری قابل مشاهده باشد و در صورتی که به گفته افسر کارشناس، راننده و سرنشین از فاصله دور قابل تشخیص نباشند. سه متری، دود یک رسید خوب برای برداشتن شیشه رنگی لازم است.

هیأت عمومی دیوان عدالت اداری پس از بحث و بررسی و با رعایت اصل هیأت اداری و عمومی با این استدلال که به موجب ماده 21 قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی مصوب 1389 جریمه نقدی صادر می کند. تخلفات مربوط به حمل و نقل و تردد با توجه به مکان، زمان، وقوع و نوع تخلف با تصویب هیأت وزیران انجام خواهد شد.

بنابراین آیین نامه متخلف که معیار فاصله 3 متری را تعیین کرده است، با توجه به تغییر شرایط جوی، شرایط جوی و ساعات شبانه روز، قانون و معیار تشخیصی مشخصی را برای مأموران مجاز پلیس راهنمایی و رانندگی تعیین می کند. صلاحیت مرجع صادر کننده. و می توان آن را لغو کرد. همچنین هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با این استدلال که قانونگذار اجرای این قانون را ضمانت کرده و تخلف از حدود قانون مجازات اسلامی رفع اثر شیشه دودی پس از صدور حکم جریمه از مراجع قضایی را تشخیص نداده است. مسئولین. حقوق در موارد خاص، از جمله حق پارک و جریمه. ، دستور حرکت خودرو و انتقال آن به پارکینگ را صادر کرده است، حرکت خودرو را برای ضبط گواهینامه و رفع سد معبر متوقف کرده، اما موظف به برداشتن شیشه دودی پس از صدور قبض جریمه است. مشخص نمی کند و دستورالعمل مذکور قابل ابطال است.

بنابراین برای خودروهای دارای شیشه دودی تعیین فاصله 3 متری برای شناسایی راننده و سرنشین ملاک نیست و در صورت تخلف از قبض کافی است و نیازی به رفع اثر شیشه دودی نیست.

شرایط جدید استفاده پلیس از عینک دودی [به روز رسانی] – تازه کردن

سرهنگ حسن عابدی جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ درباره برخورد پلیس با شیشه های دودی غیر استاندارد و غیر متعارف خودروها گفت: قانون پلیس خواهد بود.

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بر اساس بند 2114 جدول جرایم رانندگی مبلغ 500 هزار ریال برای برخورد با شیشه دودی نامتعارف تعیین شده است.

طبق مقررات در مراکز معاینه فنی، وجود برچسب شیشه دودی (حتی نور 40 درصد) برای شیشه عقب خودرو مجاز نیست و در صورت وجود، برگه معاینه فنی صادر نمی شود. اگر شیشه عقب پارچه دودی باشد و برچسب نداشته باشد (مثل پورشه، لکسوس و 2) هیچ مانعی برای صدور کارت امتحان وجود ندارد. لازم به ذکر است شیشه های دودی (لیبل یا شیشه دودی کارخانه ای) شیشه های جلو و عقب در صورت مشاهده برای سرنشینان خودرو مانعی برای صدور معاینه فنی نمی باشد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا ماموران پلیس در محدوده شیشه دودی نسبت به خودروهای داخلی و خارجی تبعیض قائل می شوند، گفت: داخل خودرو از فاصله 3 متری قابل مشاهده است و قابل مشاهده است. نه ماجرا از این قرار است که ماموران پلیس قانون شیشه خودروهای خارجی را اجرا نکردند و شیشه خودروهای داخلی نصب شده در کارخانه دودی را جریمه کردند.»

شیشه دودی

سرهنگ عابدی گفت: در هر وسیله نقلیه ای اعم از ایرانی یا خارجی که سرنشینان آن از فاصله سه متری قابل شناسایی نباشد مشمول قانون پلیس می شود؛ البته بسیاری از شیشه های دودی که غیر متعارف هستند برچسب خورده اند که در آن ها برچسب زده می شود. در صورتی که راننده باید برای حذف آنها اقدام کند.”

شرایط جدید استفاده پلیس از عینک دودی [به روز رسانی] – تسلی ناپذیر

سرهنگ پاسدار سید مسلم موسوی پناه گفت: بر اساس قانون سیگار کشیدن شیشه خودرو به گونه ای ممنوع است که افراد بیرون از خودرو نتوانند از فاصله حدود 5 متری افراد داخل خودرو را ببینند.

در حالی که این فاصله قبلاً حدود 3 متر اعلام شده بود.

وی ادامه داد: در صورت مشاهده این خودروها توسط پلیس راهنمایی و رانندگی، 50 هزار تومان جریمه برای متخلف در نظر گرفته می شود.

موسوی پناه با بیان اینکه سیگار کشیدن شیشه خودرو به ویژه در شرایط نامساعد جوی و تاریکی هوا، دید راننده را نسبت به محیط اطراف خود مختل می کند، گفت: این عامل به خودی خود منجر به بروز حوادث رانندگی موثر خواهد شد.

معاون اجتماعی و فرهنگی پلیس راهور فاتب در پایان به رانندگان توصیه کرد از استعمال دخانیات از شیشه خودرو خودداری کنند.

[ad_2]

Charlie Owens

تحلیلگر هاردکور طرفدار عمومی فرهنگ پاپ. خالق مادام العمر تنظیم کننده. اهل سفر. متخصص وب متعهد

تماس با ما