لغو مالیات بر ارزش افزوده طلا؛ آیا طلا و سکه ارزان تر می شوند؟

[ad_1]

ارو- اتاق اصناف ایران در اطلاعیه ای به اتحادیه های طلا، جواهر و پلاتین در خصوص قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده، اعلام کرد که با توجه به اجرای دائمی قانون مالیات بر ارزش افزوده از 13 دی ماه، 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده طلا، جواهرات و پلاتین در اختیار اتحادیه قرار می گیرد. مشتریان. از.

به گزارش فرارو، بر اساس این اطلاعیه، سازمان امور مالیاتی اتاق اصناف در اطلاعیه ای اعلام کرده است که بر اساس قانون مالیات بر ارزش افزوده مقرر شده است که انجام شود. ،

بر این اساس اکنون که همه طلا، جواهرات یا پلاتین می خرند، 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده ای که می پردازند شامل وزن این اقلام نیز می شود. یعنی هرچه طلایی که خریده سنگین تر باشد، مالیات آن نیز بیشتر می شود، اما با اجرای قانون جدید که از 13 دی ماه خواهد بود، دیگر مالیات بر وزن این کالاها اخذ نمی شود و خریدار می خواهد. فقط 9% مالیات بر دستمزد بپردازید و فروشندگان سود خواهند پرداخت که هزینه خرید این اقلام را کاهش می دهد.

لغو مالیات بر ارزش افزوده طلا؛  آیا طلا و سکه ارزان تر می شوند؟تاثیر مستثنی شدن مالیات بر ارزش افزوده بر بازار
آرای محمد کشتی، نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران فارو. تعامل با وی با اشاره به اینکه حذف مالیات بر ارزش افزوده به نفع مردم است، گفت: در حالی که پیش از این 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده روی کل رقم قبض می شد و مردم باید این مبلغ را پرداخت می کردند، اما اکنون این مالیات فقط روی دستمزد و سود است، بنابراین حفظ می شود. با توجه به این امر، مالیات های اخذ شده از خرید و فروش طلا توسط مردم کاهش می یابد.

وی با اشاره به اینکه این امر به بهبود تقاضای بازار کمک می کند، گفت: چنین اصلاحی در قانون مالیات بر ارزش افزوده طلا، هزینه خرید طلا را برای مردم کاهش می دهد و این مصوبه باعث افزایش تقاضا در بازار می شود. بنابراین باید این موضوع را به فال نیک گرفت.

کشتی آرایی در پاسخ به این سوال که عواقب اعمال این قانون در بازار طلا به غیر از کاهش هزینه کلی خرید طلا و افزایش رونق بازار چیست، تصریح کرد: خرید طلا قبلا دریافت می شد اما اکنون گرفته می شود. فقط از دستمزد و سود، حالا در چنین شرایطی از جذابیت خرید آب و طلای کهنه هم کاسته می شود.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: در گذشته به ویژه زمانی که قیمت طلا افزایش می یافت، خرید طلای مذاب با استقبال مردم مواجه می شد زیرا برای خرید آن مالیات و کارمزدی دریافت نمی شود، زیرا حاشیه سودی برای طلا دارد. بیشتر برای خرید وجود دارد افزایش می یابد.

فعالان بازار طلا با اشاره به اینکه این قانون می تواند رونق معقولی را برای صنعت طلا در کشور به همراه داشته باشد، ادامه داد: طی چند سال گذشته بسیاری از کارخانجات طلا و جواهرسازی در کشور به دلیل افزایش قیمت طلا تعطیل شده و قدرت خرید کاهش یافته است. وجود کاهش نرخ تورم در مردم و کشور با تعطیلی و ورشکستگی مواجه شد، اما اکنون که هزینه خرید طلا به طور کلی پایین آمده است، مسلما تقاضا برای طلا افزایش یافته و کارگاه های تولید طلا به تولید قوت می پردازند. چرخه را بازیابی کنید

قیمت طلا در حال حاضر تحت تاثیر دو عامل اصلی قرار دارد: در وهله اول، قیمت طلا و سکه تحت تاثیر نرخ ارز در بازار داخلی و در وهله دوم، قیمت جهانی طلا است. از سوی دیگر، کشتی آرای گفت. با توجه به نوسانات موجود در بازارهای داخلی و خارجی، حتی برای لحظه ای نمی توان بازار را پیش بینی کرد، بنابراین با توجه به وضعیت نرخ ارز و قیمت جهانی طلا، قیمت طلا و سکه تعیین کننده بازار داخلی خواهد بود.

[ad_2]

Nigel Riley

تمرین کننده موسیقی دوستانه. گیک هاردکور توییتر. بیکن پژوه. متخصص زامبی برنده جایزه.

تماس با ما