پیشنهاد دولت برای دو روز تعطیلی تهران

[ad_1]

خبرگزاری تسنیم: استاندار تهران از پیشنهاد تشکیل جلسه کارگروه کمیته آلودگی هوای تهران درباره دوز پایانی شهر تهران خبر داد و گفت: بر اساس این پیشنهاد تمامی بخش‌های دولتی و خصوصی به مدت دو روز تعطیل می‌مانند اما این پیشنهاد ابتدا در اختیار معاون رئیس جمهور قرار خواهد گرفت.»

انوشیروان محسنی بندپی گفت: در این دو هفته تمام اقدامات برای کاهش عوامل خطر اندیشیده شده است. اعلام عدم استفاده از سوخت گازوئیل در کلیه صنایع نیروگاهی استان صورت گرفته و موضوع اجرایی شده است.

وی افزود: در گزارش های بازرسی میدانی از محیط زیست استان نیز تاکید شده است که تمامی نیروگاه ها و صنایع فعال در استان تهران از گازوئیل یا گازوئیل مایع استفاده می کنند. پلیس راهور همچنین تردد خودروهای دودی و باری را در سطح شهر تهران متوقف و خودروهای بدون معاینه فنی را نیز متوقف کرد.

بندپی گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا و ستاد استانی کمیته اضطرار، فعالیت های عمرانی تا اطلاع ثانوی متوقف می شود و فعالیت های انتشار ذرات معلق در هوا نیز بر اساس این مصوبه متوقف می شود. شرکت گاز استان نیز باید تجهیزات اداری و حالت سوخت گیری را در روزهای سرد به طور مداوم رصد کند و سیستم گرمایشی را با استانداردهای لازم تنظیم کند. متأسفانه چون در این مدت هیچ پدیده فرار جوی مؤثر در انتقال آلاینده ها نداریم، در شرایط جوی آلاینده هایی را انباشته کرده ایم.

وی گفت: سازمان هواشناسی اعلام کرده تا چند روز آینده وزش باد چندانی در استان وجود نخواهد داشت. در مورد آلودگی هوا بیش از 48 ساعت به تصویب هیأت وزیران رسیده است که در این شرایط تدابیر سخت گیرانه تری اندیشیده شود.

استاندار تهران گفت: باید برای کاهش عوامل خطر تصمیم گیری شود و مصوبه این جلسه برای تصمیم گیری به هیئت دولت منعکس شود. پیشنهاد ما در این جلسه کاهش عوامل خطر و نظارت بر اجرای آن تا تصمیم گیری جدید است. علاوه بر محدودیت‌های قبلی، برای حفظ جامعه، باید قوانین و مقررات و پیشنهاد جلسه اختتامیه دو روزه را برای فعالیت‌های عمرانی و کلیه دستگاه‌های اجرایی در بخش خصوصی اعلام کنیم.

[ad_2]

Tiana Fitzpatrick

دوست حیوانات در همه جا. متخصص موسیقی برنده جایزه. کافه قهوه. ارتباط دهنده. کاوشگر. متعصب الکل

تماس با ما