نترل ن رکت دی ایلان ماسک

[ad_1]

رارو- نرل ن رکت دی «الان ماسک»

به گزارش فرارو به نقل از دیلی تلگراف، تحقیقات دهها سال است که سعی می کند مغز را به رایانه متصل کنند، اما شرکت «نورالینک» (Neurlidak) ماسک پول لازم را برای ساخت آن دارد. این رکت آمریکایی در مینه ناوری نورون ا ناوری

ازگی از سوی «نورالینک» منتشر ده ود. در نگاه نخست به نظر می رسد که نامزد مناسب تنها به مجموعه ای از مهارت های اداری استاندارد نیاز دارد: «چند وظیفه ای شفاهی»، «ارتباطفاهی و نوشتاری عالی»، و «توجه به جزئیات». اﻳﻦ ﺣﺎﺿﺮ، ﺳﻄﺢ اﻧﺠﺎم ﺗﺼﺮﻳﺐ ﺷﺪن و دور از ﺣﺠﻢ ﻣﻮﻧﺪ :

واضح است ر ردی ن رای ار در رکت ناوری ریاست این مشابه ای لی دیگر نیست. این ا رصتان معمولی ناور رای

این لی رای مدیر ار مایی الینی است رای سی مایش محصولی را به هیچ وجه نباید تعجب کرد که سایر مشاغل باقیمانده در نورالینک مشاغلی مانند متخصصان مراقبت از حیوانات، تکنسین دامپزشکی دارای مجوز کسب گواهینامه آزمایشات روی میمونها هستند.

نورالینک به اندازه تسلا و اسپیس ایکس تحت مدیریت «ماسک» و خودروهای برقی و راکت های فضایی آن شرکت ها مشهور و شناخته شده هستند، اما هدف آن توسعه دستگاهی به نام رابط ماشین مغز (Bni) است که در نهایت ماده خاکستری مغز را به طور کامل انجام می دهد. به دنیای دیجیتال متصل خواهد ساخت و به ما این امکان را می دهد که دستگاه ها را کنترل کنند، از دانش جهانی استفاده کنیم و با افکار خود با یکدیگر ارتباط برقرار کنیم.

ای نیست ل نوان لی بازی با مغز، شوکه کردن، تغییر دادن آن، برش دادن یا بریدن بخشی از آن در اساطیر پزشکی امری جا افتاده است دست کم از زمانی که «مری شلی» تقریباً دو قرن پیش ایده دکتر فرانکنشتاین و هیولای او را در قالب داستانی نوشت. .

ایده رار دادن دستگاه های دائمی در مغز نیز املا دید نیست. رای ربع رن، رکتی نام Medtronic ملکرد ن مانند ربان ساز رای مغز ود دستگاه های درمانی سیگنالهای مغز را ابتدا نگه میدارند.

با این حال، نسل نسل از پیشتازان فناوری از تازهای ماسک، رویای تکان دادن مغز را نمی تواند رویایشان ارتباط مغز با دنیای رایانه است که به طور بالقوه نه تنها اجازه می دهد بیماران را درمان کند، بلکه باعث افزایش شگفت انگیز قدرت انسان در شناخت و آگاهی می شود. ارتباطات میود و اگر مایشای انسانی وب روند رگ در ایده این ازه ازان ودوری واه

انجام آن ار نشان دهنده رفتی میق واهد ود، را دانش در سال 1969 میلادی، سال انجام ماموریت آپولو، یک عصب شناس جوان آلمانی تبار به نام «ابرهارد فتز» با یک نورون در مغز میمون به دستگاهی که در صورت شلیک نورون به حیوان غذا میداد کاری بیسابقه تا آن زمان را انجام داد.

میمون رف مدت دو دقیقه این رایند را می فهمد و نها ا ردن میل ود دستگاه را راه اندازی می کند. در رن اضر، از ایمپلنتا رای مک ماران دچار بیماری است اما این ابزار میوانند ناقص اشد: رآیند وانش سیگنالهای الکتریکی در مغز میادرست ورت رد. رمزگشایی از ن و انتقال سیگنال ر میواهیم نترل نیم نیز ستگی ورت میرد.

لم «فایرفاکس» در سال میلادی ازی «کلینت ایستوود» نشان داد ممکن است. در ن لم، دف نترل نگنده وروی ود میوانست نها ا ن رواز ند. وهشگران راست امروز، این لم نه نه در مخاطبان سینما لکه در ارتش ایالات متحده آمریکا نیز ال نوآویری.

جالب است که «اندرو شوارتز» استاد عصبشناسی زیستی در دانشگاه پیتسبرگ در آمریکا میگوید سناریوی فایرفاکس الهام بخش پروژه های زیادی در مورد کنترل ذهن در ارتش آمریکا بوده است. از مله اثیرپذیری از لم در سال 2018 میلادی، شرکت «نیسان» یک نمونه اولیه مجهز به فناوری مغز و ارتباطات آن با خودرو را معرفی کرد که در آن یک خودرو می‌تواند به طور مستقیم با مغز راننده در ارتباط و پیام نورونها را برای اعمال بر روی پدال‌ها دریافت کند. .

من نین، ارتش آمریکا از استفاده از این ناوری در مینه ارتباطات م وشی نیست. از وهشگرانی ر روی BMI او می کند که افسری از دفتر تحقیقات ارتش ایالات متحده برای ساختن کلاهی می کند که افکار ناگفته را در میدان نبرد از سربازی به سرباز دیگر در نزدیکی او ارسال کند.

ا این ال، ا ندین دهه، وصی در اجرای ایده رخطر اشت ناور لندروازی استارت آپا ارها ا ست مقابله د. این وجود، س ا ن ناکامی در نهایت در سال میلادی،

دستگاه نورالینک تقریباً به اندازه کافی نامرئی است با 64 سیم بسیار نازک که هر کدام با 16 الکترود متصل به 1024 نورون خاص در داخل سر فعالیت آنها را شناسایی می کنند سپس آن فعالیت ها را در رایانه ها به مقدار کمتر از یک سکه رمزگشایی می کنند. این دستگاه نهان ده در ر وست و دستورات ری و سیم ار میند.

«فیسبوک» نیز به رقابت پیوست و در سال 2017 میلادی اعلام کرد که در حال کار بر روی دستگاهی است که می تواند افکار را بخواند و آن را به جملاتی برای اشتراک گذاری با 100 کلمه در دقیقه تبدیل کند. اوت ن ود س و این ار را دون سوراخ ردن سر رد انجام میداد و در وضه از لاه ابد. این روژه وسط «رجینا دوگان» رئیس سابق دارپا دایت د.

آژانس در همکاری با نورالینک برای تامین مالی یک دستگاه جراحی با کارکرد مشابه چرخ خیاطی کمک می کند که شرکت ماسک قصد دارد از آن برای بخیه زدن رشته سیم های خود به مغز استفاده کند. عمده‌های Bni برای استفاده مفید از جمله برای بینایی بخشیدن به نابینایان با ارسال پروژه‌های دوربین به طور مستقیم به مغز، کمک به ارائه سخنرانی توسط افراد از طریق خوانش افکارشان و پخش آن افکار در قالب واژگان، کمک به افراد مبتلا به فلج. و اثریت در امل ا ان و ا رکت دادن روتزای رباتیک ا مکان نماهای رایانه های نها از ریق ا.

برای «ناتان کوپلند» که پس از یک تصادف رانندگی فلج شد و با همکاران «شوارتز» مشارکت داشت به مثابه یک ماوس است که او اجازه می دهد با استفاده از نرم افزارهای رایانه ای نقاشی کند یا بازی های ویدئویی انجام دهد. از آنجایی که چنین بازی هایی بیش از پیش فرد را در خود غوطهور میسازند با آن فرصتهایی واقعی را برای افراد فلج فراهم می کند تا از شرایط خود حتی به صورت مجازی فرار کنند.

ا این وجود، «الان ماسک» در چنین چشم انداز ترسیم های رابط ماشین مغز یا Bni رقابت با ربات های فوق هوشمند را برای ما امکان پذیر می سازند چرا که در غیر این صورت ممکن است آن ربات ها ما را نابود کنند. در آنیهای درباره مامور نورالینک از سوی نرکت مده آمده است:

اﻳﻦ ﻧﻈﺮ، ﻧﻈﺮ ﻣﻬﻢ ﺳﻴﺎري از ﻧﻈﺮ ر اﻏﻠﻜﻲ سترش ﻧﻴﻦ ﻧﺎورﻳﺎﻳﻲ اﺳﺖ . نان میرسند مانی دستگاه س ووک و افکار ما را واند دیگر لاوه ر ن، رفیت القوه رای ردن ا ریب رابط ماشین مغز (BMI) وجود دارد. در ن ورت، را واهند وانست رابط را وادار درک اشیا سازند

وار مرسد:

او میوید م نورالینک رچک ساختن دستگاه ود ده است و من ر مینم اِ این وجود، از دید او این سان ار است. تفسیرتر، مفاهیم مغز و سیر معنی ن است. سیستم های مغزی که کنترل حرکات را رمزگشایی می کنند نسبتا ساده است به همین دلیل است که بسیاری از پروژه های Bni موجود بر روی پروتزهای متحرک یا مکان نما تمرکز می کنند.

به همین دلیل است که بیماران مبتلا به بیماری هستند و فلج اندام و بیماران مبتلا به منطق سکته مغزی، بسیار است که انتظار داشته باشد کاشت Bni در پنج تا 10 سال آینده برای مصارف پزشکی اتفاق خواهد افتاد. با این وجود، شوارتز میگوید رمزگشایی کوتاه افکار پیچیده یا ادغام آن با اینترنت دست کم در مدت بسیار بعید و دور از ذهن به نظر میرسد و این ایده در قلمروی تخیل علمی باقی خواهد ماند.

[ad_2]

Cassie Wells

حل کننده مشکل به طرز خشمگینانه ای فروتن. ماون فرهنگ پاپ استاد عمومی موسیقی. متعصب وب هیپستر پسند. ارتباط دهنده.

تماس با ما