راکت درصد رداری ادان ا دالباقی در متروپل

[ad_1]

معاون دادستان ل ور و م اعزامی ایی ادان ود، لل سال ادثه متروپل را ریح رد.

به گزارش مهر، دوم خرداد ماه سال جاری بود که خبر ریزش ساختمانی تقریباً تازه در آبادان منتشر شد، خبری شوکه کننده است که با حدس و گمان های اولیه علت آن شکست سازه های به دلیل فنی و عدم رعایت استانداردها بود.

حوادثی که در نهایت منجر به ریزش برج تجاری، پزشکی، متروپل اداری می شود که در فضایی با بیش از 6 هزار مترمربع در 9 طبقه توسط هلدینگ عبدالباقی در سال 1398 ساخته شده و توسط استاندارد وقت خوزستان افتتاح و به بهره برداری رسیده است، ساخته شده است. ادثهای لخ ا وتی و دها انواده ادار.

در رابطه ا ور ا ر مسببان و نهادهای مختلف اد است اما رین مار رسمی اکنون نفر ازداشت قوه قضائیه از همان بدو حادثه ورود جدی به موضوع داشت ویکی از مجموعه نهادزیر که از همان لحظه‌های اولیه کار آمد، دادستانی کل کشور که با اعزام تیمی قضائی، عوامل حادثه را بررسی کرد.

مین منظور مراجعه دکتر لامعباس رکی، معاون

غلامعباس ترکی در همین رابطه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به اینکه شما از اعضای تیم ویژه‌ای بودید که به آبادان در جهت بررسی متروپل شدید، با توجه به سخنان دادستان کل کشور در رابطه با متروپل، آیا نظارت بر ساخت و ساز این بود. ساختمانها مصادیق مه مید : را ایمنی اً مصادیق وق امه است. منظور دادستان ل ور این ود موضوع نام ایمن ودن ساختمانا نی و است. مراجعی داریم وظیفه نظارت نی را ر ده دارند ا وقتی اینها وظایف را انجام دهند مرجع آن

مال نید اما مداخله در اجرا نکنید. وظایف نظارت بر ایمنی ساختمان‌ها بر روی وزارت راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی ساختمان، شهرداری و حسب مورد مدیران و استانداری‌ها و بخش‌هایی هم آتش‌نشانی و سازمان مدیریت بحران است. در انون مربوط به این سازمان مشخصاً مده نسبت ساختمانهای نا ایمن ورود نند.

ارسال ارش مردمی در رابطه ساختمانهای نایمن

وی ا ر این سوال و آیه ای ار است؟ : وظیفه ما این است انجام وظایف انونی این نهادها را مطالب نیم. مدیریت ران و نشانی م ند ارش در مورد لف سازمانهای دولتی دادید نها ارش دی من ارسال نکردند و د از ن ال دند و ارشات وبی را ارسال کردند. ما وظایف مطالبه گری از دستگاه‌ها و بررسی نظارت فنی را بر عهده داریم اما اینکه برویم‌های ناایمن را شناسایی کنیم با توجه به کار تخصصی و اجرایی، وظیفه دادستانی نیست.

معاون دادستان ل ور : ال راخوان مردمی دادیم اما نهایتاً ما نظر و نی سازمانهای متولی را می گیرند سپس در ورت اقتضا دستور این را باید داد.

رست ساختمان نا ایمن نشانی، در اختیار دادستانی رار نگرفته است

ترکی افزود: برنامه‌های ما این است که دستگاه‌های مسئول را سر خط می‌کند و تکالیف قانونی را انجام می‌دهد و چون موضوع بین بخشی است و اینها جزایر کار می‌کنند، آنها را هماهنگ می‌کنند. در رابطه با ۱۲۹ ساختمانی که آتش‌نشانی اعلام کرده است به طور دقیق فهرست ساختمان‌ها را در اختیار دادستانی قرار نگرفته است که حسب اطلاعاتی را نمی‌گیرد، همچنین از جهت تغییر سیستم اطفا حریق است و بررسی کارشناسی جامع عملی در خصوص این ساختمان‌ها به نیامده است.

وی ادامه داد: انتشار فهرست رسمی غیر کارشناسی و غیر جامع به جز مشوش کردن ذهن مردم و احساس ناامن کردن نتیجه دیگری نیز وجود ندارد. در ر میمی رفته میود اید مردم و مالک رعایت ود و ساختمانها رانی، رخطر و م ر دستهبندبند. ماخواسته ایم این موارد در کارگروه موضوع تشکیل کارگروه استانی پایش ایمنی ساختمانهای مهم و بلند مرتبه موضوع بخش شماره ۶۶۸۵۷ مورخ ۰۸/۰۴/۱۱۴۰۱ وزیر محترم کشور خطاب به استانی سراسر کشور مطرح شود و ظرف یک ماه آن کارگر در خصوص این موضوع باشد. ساختمانها و مراکز اعلام نظر امع و نتیجه را اطلاع مردم واهیم.

این مقام ا ریح رد: ا وجه ن ودن موضوع ارگروهی ل دادیم و وظیفه ارگروه این است ساخت آن ای. اینها کنار هم با محوریت دادستانی جمع شدند و اگر کارگر اعلام کند ساختمانی نا ایمن و در مرحله بحرانی است دادستان دستور مقتضی را صادر می کند و حقی تضییع نمی شود. در ادامه وزیر محترم کشور، دستورالعملی را در تاریخ 8 تیر ماه صادر کرد که برای تشخیص این موارد، کارگروه تخصصی استانی به منظور اجرای ساختمان‌های ایمنی مهم و بلند مرتبه تشکیل و اعلام نظر کارشناسی را در این موارد بر درمان دارد.

مدیریت منطقه اد ر ده ست؟ رداری ا رمانداری!

وی در خصوص علل حوادث متروپل گفت: در مورد آبادان هم باید بگویم در ساختمان متروپل علاوه بر قصور و تقصیرهای متعدد شهرداری و ناظران فنی با یک سری اشکالات ساختاری وجود دارد. در ور منطقه اد اروند امل ادان و رمشهر ایجاد ده و سوال اینجاست مدیریت ری ر ده منطقه ماد است راد وقتی احم و ارض ن مدیریت ری نداری و مدیریت اروند مطرح می شود، میم رنده نهایی ست؟

رکی ادامه داد: وضعیت و اک در منطقه، سازه های اد ایجاد ود ده نباشد. ا این ال رداری روانهای رای روی مکف ادر رده ا مکف و منفی میود. وفقات ن سازنده و رداری ورت رفته و روانه دیگری رای ادر ده ا مکف و منفی میود. سی اید مشخص ند ند ساخته ود؟

وی با انتقاد از عدم مرجع تصمیم گیرنده گفت: در خود مدیریت شهری آبادان حاکمیت مشخصی ندارد که چه کسی تصمیم گیرنده است و این تعارض باعث می شود هیچ کس وظیفه خود را به درستی انجام ندهد. اینجا ام مدیریتی و ارض مطرح است رادار از وظایف اصلیش نظار

رکی از مشار ردار ادان و روه ساختمانی دالباقی رداد و : موضوع اینجاست وقتی رداری و مشارکت رده و نا وده اگر در این موضوع مقصر ست به ساختار ر اف و معیوب مدیریت ری منطقه اروند ر میردد.

وی دیگر للظیفه این ادثه اشاره رد و : مچنین موقعیت ارض من در این ر نقش داشته است. در مرحله اول دو رکت را نوان مشاور ا لقی که ساختمان مومی است، ن ردند. صلاحیت شرکت های مشاور هم زیر سوال است، یعنی از ابتدا طراحی و بعد از صدور پروانه نقشه های فنی و اجرا و نظارت فنی در این پروژه مشکل و مشکل بوده و غیر اصولی انجام شده است. راحی نظیم نا و اجرا و ناظر اشتباه وده و رین نقش اشتباه متوجه رداری است اما دیگر دستگاه ها در دستگاه ها د ن در ر.

وی از ار سی ا در این رابطه ر داد و : ارش امعی ود و وامل اصلی و مینه و ساختاری در این ارش معرفی دند. دو امل مینه اشکالات ساختاری و ارض در اینجا مشهود است.

[ad_2]

Mckenzie Elliott

عاشق عمومی قهوه. مزاحم خشمگینانه فروتن. Wannabe tv متعصب. حرفه ای موسیقی آزاد. بت نوجوان آینده.

تماس با ما