ذرات معلق راه هوایی تهرانی ها را منقبض می کند

[ad_1]

خبرگزاری مهر: ریزگردها برای چهارمین روز متوالی مهم ترین آلاینده هوای تهران است و تنفس شهروندان را سخت کرده است.

کیفیت هوای تهران پس از 3 روز ناخوشی برای همه گروه‌های اجتماعی، اکنون به وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه رسیده است. اما در 24 ساعت گذشته هوا برای همه اقشار جامعه بد است.

ذرات معلق راه هوایی تهرانی ها را منقبض می کند

آلاینده های هوای تهران بیشترین غلظت ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون را دارند.

با توجه به پیش بینی های هواشناسی مبنی بر غلظت آلاینده های هوا در پایتخت و تداوم پایداری جوی، کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران امروز تصمیمات جدیدی را برای سفر در تهران آلوده ارائه می کند.

آلودگی هوا ادامه دارد

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی کشور، هوای شهرهای پرجمعیت و صنعتی تا چند روز آینده همچنان آلوده خواهد بود.

کبری رفیع گفت: طی پنج روز آینده با توجه به پایداری جو، شهرهای صنعتی و پرجمعیت از جمله تهران، اصفهان، البرز، اراک، قزوین، تبریز و مشهد با افزایش غلظت آلاینده‌های هوا مواجه خواهند شد. افزایش کیفیت هوا.”

وی افزود: فردا برای استان های نوار شمالی کشور کاهش نسبی دما و بارش پراکنده باران را پیش بینی می کنیم.

این کارشناس ادامه داد: از روز دوشنبه همزمان با وزش باد از غلظت آلاینده ها در شهرهای قم، کرج، قزوین و تهران کاسته می شود.

رفیع گفت: تنگه هرمز و دریای عمان از امروز تا سه روز آینده و روزهای یکشنبه و دوشنبه در دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود.

یک کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به وضعیت جوی پایتخت گفت: امروز آسمان پایتخت غبارآلود و آلوده است.

راه اندازی آمبولانس و آماده سازی مراکز درمانی در تهران پس از آلودگی هوا

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از آمادگی ۱۲ آمبولانس و مرکز درمانی در تهران در پی آلودگی هوا (هشدار نارنجی سازمان هواشناسی) خبر داد.

مجتبی خالدی روز شنبه با اعلام این خبر گفت: این اقدام عملیاتی پس از آلودگی هوای کلانشهر تهران انجام شد که کیفیت هوای پایتخت امروز (شنبه 22 دی ماه) از نظر غلظت ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون آنی است. شاخص 147 برای گروه های آسیب پذیر شامل بیماران قلبی و ریوی، زنان باردار، کودکان و سالمندان و در آستانه نامطلوب بودن هوا برای همه گروه ها است.

وی همچنین از آمادگی حوزه سلامت در استان های اصفهان، قزوین و اراک خبر داد و گفت: در استان قم استقرار سه آمبولانس و آماده سازی مراکز درمانی برای اورژانس 115 در دستور کار قرار دارد.

خالدی از هموطنان اورژانس قلبی و تنفسی (تنگی نفس، فشار خون، افت فشار خون)، اورژانس گوارشی (خونریزی گوارشی همراه با استفراغ خون)، درد شکم، ضربه شدید شکمی، بانوان و خواستار رسیدگی به مواردی مانند زایمان از هموطنان خواست. (سقط جنین، تشنج، فشار خون بالا با تاری دید و تورم اندام ها، خونریزی شدید) با اورژانس 115 تماس بگیرید.

وی افزود: همچنین بیماران و مصدومان دچار اورژانس های عصبی (تشنج، سکته، اختلالات ناگهانی تکلم)، کاهش سطح هوشیاری، سردرد شدید و ناگهانی همراه با سفتی گردن، ضربه به جمجمه و انواع حوادث ستون فقرات می شوند. می تواند رخ دهد.” سقوط، تصادف، سوختگی، برق گرفتگی، غرق شدن، مسمومیت دارویی و شیمیایی، خودکشی، مارگزیدگی، عقرب گزیدگی، دررفتگی، شکستگی، شکستگی بزرگ بافت نرم و خونریزی شدید.

[ad_2]

John Warren

طرفدار پرشور وب. خالق تایید شده مبشر اینترنتی آزاد. برگزارکننده برنده جایزه گیمر. زامبی مادام العمر.

تماس با ما