بورس هم یلدا . ساخته شده است

[ad_1]

بورس تهران در حال حاضر با سهامداران خرد مواجه است. شاخص کل در روز یکشنبه کاهش قابل توجهی داشت و در روز دوشنبه کاملاً در روند نزولی قرار گرفت که منجر به زیان 25249 واحدی در پایان معاملات با 1295527 واحد و در واقع کانال 1 شد. 3 میلیون واحد از دست داد و وارد کانال پایین شد.

به گزارش آفتاب یزد، بورس تهران در حال حاضر با سهامداران خرد است. شاخص کل در روز یکشنبه کاهش قابل توجهی داشت و در روز دوشنبه کاملاً در روند نزولی قرار گرفت که منجر به زیان 25249 واحدی در پایان معاملات با 1295527 واحد و در واقع کانال 1 شد. 3 میلیون واحد از دست داد و وارد کانال پایین شد.

همچنین شاخص کل با همین پارامتر وزنی با افت 6419 واحدی به رقم 349197 واحد رسید. ارزش بازار بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 177 هزار میلیارد تومان رسید. پس از طرح لایحه بودجه سال 1401 در مجلس که در آن نرخ خوراک پتروشیمی ها 100 درصد افزایش یافت، شاخص کل بورس به ویژه در سهام شرکت ها در حال کاهش است.
پالایش در حال کاهش است.

ارزش معاملات فرابورس نیز با کمک معاملات بازار ثانویه در قالب عملیات بازار آزاد به بالای 56 هزار و 670 میلیارد تومان رسید که در آن اوراق دولتی بین بانک‌ها رد و بدل می‌شود، اما ارزش معاملات فرابورس درج شده است، اما ارزش فرابورس. خود تراکنش به 862 رسید. هزار میلیارد به تومان رسید. معامله گران فرابورس بیش از 2 میلیارد سهم حق تقدم و اوراق بهادار را در قالب 176 هزار کالا به ارزش 67 هزار و 770 میلیارد تومان معامله کردند که عمدتاً به اوراق دولتی معامله شده در بازار آزاد و بین بانکی رسید. در کل همه شاخص های بورس قرمز هستند انگار با قرمز بورس خودش را برای شب یلدا آماده کرده است! از این رو بسیاری این بورس را بورس یلدایی نامیدند.

بازار همیشه در این موقعیت باقی نمی ماند

اما این در حالی است که رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار روز یکشنبه گفت: تثبیت کنید. وی در این خصوص در پاسخ به سوالی مبنی بر کارایی بازار سرمایه و برنامه عملیاتی سازمان گفت: در حال حاضر شرکت های زیادی در بورس هستند. اما مهمتر از آن میزان و حجم فعالیت آنها چقدر است؟

صنایع مختلفی در بازار بورس و فرابورس وجود دارد و با بررسی سهم صنایع در بورس نسبت به کل سهم بازار، به تعداد قابل توجهی از صنایع مختلف پذیرفته شده در بورس ها از نظر سهم برمی خوریم. معاملات.” وی با بیان اینکه در حال حاضر مقدمات ورود شرکت های فناوری محور فراهم شده است، گفت: اکثر شرکت های بزرگ صنعتی در بورس هستند. رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص واگذاری دارایی های مازاد دولت گفت: عمده عملیات مربوط به مازاد دارایی های غیرمنقول دولت توسط سازمان خصوصی سازی و وزارت اقتصاد در حال انجام است.

دارایی های عرضه شده از طریق بورس کالا نیز در بورس در حال پیگیری است. عشقی ادامه داد: «معاوضه» از نظر زیرساخت های مورد نیاز منطقه مشکلی ندارد و با وزارت اقتصاد مشورت شده است و دارایی هایی که در بورس قابل پذیرش باشد وارد بورس کالا می شود. وی ادامه داد: اکنون که با عدم تعادل در بازار مواجه هستیم و تصمیمات مقطعی بازار در حال اجرا است، اگر همان طور که گفتم به طور کلی بعد نوسان را حذف کنیم، مشکلات بیشتر می شود. عشقی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر نحوه تامین مالی فروش دارایی ها و سهام در بورس توسط دولت به دلیل عدم تایید سهامداران، گفت: سودآوری شرکت ها بسیار خوب است. البته بازار همیشه اینطور نیست.

دولت همچنین در بازاری که تقاضا وجود دارد سهام عرضه خواهد کرد. با توجه به شرایط فعلی امسال عرضه اولیه سهام کوچکی نخواهیم داشت. دولت برای عرضه سهام خود به نوسانات بازار توجه دارد. شرایط بازار در ماه های آینده بهبود خواهد یافت.

بازخورد کاربر

حال وضعیت نامناسب بورس و رنگ قرمز آن مورد توجه کاربران شبکه های اجتماعی قرار گرفته و واکنش های آنها را برانگیخته است.
کاربری در این رابطه نوشت: پولی که هر روز در بورس هست از بین میره، سرمایه و نتیجه مردم بدست میاد! حمایت از بورس چی شد، فقط شعار انتخاباتی بود؟ خب حمایت یعنی چی. “پول تزریق نکنید!”

کاربر دیگری گفت: آیا همه حمایت های خود را از بازار سرمایه داشتید تا بورس قرمز شود؟

دیگری نوشت: «بیشتر مالباختگان بورس افرادی هستند که به توصیه مسئولان وارد بورس شده اند و حالا شرمنده زن و بچه خود شده ایم.» واقعا الان نمی دانیم چه کنیم. اگر کسی راه حلی دارد به ما می گوید که چگونه مسئولان را متوجه اعتراض خود کنیم.»

کاربر دیگری نوشته است: «با نزدیک شدن به شب یلدا، بورس هم با آن کورس گرفت!» «بورس هم یلدا شد».

کاربران دیگر نوشتند: «فکر می کنم با این وضعیت چند روز دیگر به سازمان بورس بدهکار می شوم»، «دو نوع سرمایه گذاری وجود دارد که سود کمتری نسبت به پول سوزی دارد: ۱- سرمایه گذاری در بورس ایران ۲- سرمایه گذاری در ترکیه “سوزاندن پول گرمایی ایجاد می کند که دو نفر دیگر با من نمی کنند.”

تمام عمرمان را تلف کردیم، «صد کرور با سوزاندن آن پس انداز کردم»، «بورسیه تمام شد و هیچکس کاری نکرد». “ایمان از بین رفته است و به این راحتی باز نمی گردد.”

[ad_2]

Jamiya Calhoun

دوستدار فرهنگ پاپ به طرز خشمگینانه ای فروتن. نینجاهای شبکه های اجتماعی بی عذرخواهی طرفدار الکل دردسر ساز.

تماس با ما