بهترین زمان برای تزریق واکسن کرونا؛ صبح یا عصر؟

[ad_1]

محققان بیمارستان عمومی ماساچوست می گویند پاسخ آنتی بادی بیمار ممکن است به روزی که واکسن کووید را دریافت می کند بستگی دارد. علاوه بر این، تحقیقات آنها نشان می دهد که واکسیناسیون در بعد از ظهر بهتر از صبح است.

به گزارش ایسنا، نیوز نوشت: نتایج مطالعات حاکی از آن است که زمان استفاده تفاوت زیادی در اثربخشی برخی داروها و واکسن ها ایجاد می کند. حتی برخی از بیماری ها مانند بیماری های ریوی علائم شدیدتری را در ساعات مختلف روز نشان می دهند.

مطالعه قبلی مردان مسن‌تری را که سالانه واکسن آنفولانزا دریافت می‌کردند بررسی کرد و دریافت که اگر بیماران صبح‌ها واکسن را دریافت کنند، سطح آنتی‌بادی بیشتری خواهند داشت.

نتایج حاصل از آزمایش‌های دیگر نیز نشان داد که شیمی‌درمانی در ساعات مشخصی از روز منجر به هدف‌گیری مؤثرتر سلول‌های سرطانی می‌شود. در حالی که آسیب سمی به سلول های سالم را نیز محدود می کند. واکسیناسیون کووید در حال حاضر دقیقا برعکس نتایج تحقیقات واکسن آنفولانزا را نشان می دهد.

محققان می گویند که زمان واکسیناسیون نیز برای واکسن کووید-19 مهم به نظر می رسد.

دکتر الیزابت کلرمن از بخش فیزیولوژی اعصاب در بیمارستان عمومی ماساچوست (MGH) گفت: “نتایج مطالعه مشاهده ای ما نشان می دهد که زمان واکسیناسیون بر پاسخ ایمنی به SARS تاثیر می گذارد.” یافته هایی که ممکن است با بهینه سازی و کارایی واکسن مرتبط باشد.

برنامه دریافت واکسن کووید

این تیم پس از دریافت واکسن کووید، سطح آنتی بادی را در بین حدود 2200 کارمند بهداشتی بریتانیایی بررسی کردند. محققان نمونه خون را از کارکنان بیمارستان در زمان واکسیناسیون جمع آوری کردند. هر یک از کارکنان یا واکسن mRNA Pfizer یا واکسن آدنوویروس AstraZeneca را دریافت کردند.

محققان دریافتند که پاسخ های آنتی بادی در شرکت کنندگانی که واکسن را در اواخر روز دریافت کرده بودند، بیشتر بود. همچنین سطوح آنتی بادی در کارکنان بیمارستان، زنان و جوانانی که واکسن فایزر را دریافت کرده بودند، بالاتر بود.

چرا یک واکسن در صبح و دیگری بعد از ظهر بهترین کار را دارد؟

کلرمن توضیح داد: واکسن SARS و واکسن آنفلوانزا مکانیسم‌های اثر متفاوتی دارند و پاسخ آنتی‌بادی ایمنی می‌تواند با عفونت‌های قبلی مانند آنفولانزا، بسته به تشخیص پاتوژن یا مواجهه قبلی، بسیار متفاوت باشد.

محققان خاطرنشان کردند که مطالعه آنها سابقه پزشکی هیچ یک از شرکت کنندگان یا الگوهای خواب و کار آنها را در نظر نگرفت.

ما باید یافته‌های خود را تکرار کنیم و درک بهتری از فیزیولوژی زمینه‌ای SARS COO2 و پاسخ بدن به واکسیناسیون قبل از استفاده از آن برای افرادی که این واکسن را دریافت می‌کنند، مانند افراد مسن یا افراد مبتلا به نقص ایمنی، ایجاد کنیم.» به آن،” او گفت. ، ، اصرار دارند که قصد دارند واکسن خود را بعدازظهر دریافت کنند.

کلرمن گفت: این تحقیق اولین قدم برای نشان دادن اهمیت پاسخ روزانه به سارس است.

کلرمن می گوید: صرف نظر از اینکه چه زمانی واکسن کووید تزریق می شود، واکسیناسیون هنوز بخش مهمی از تلاش برای پایان دادن به همه گیری است. با این حال، یافته های جدید تاکید می کند که پزشکان باید زمان واکسیناسیون را در پرونده بیماران ثبت کنند.

آنها نتیجه گرفتند: “اگر داده های اولیه نشان دهنده تفاوت در اثربخشی و عوارض جانبی دارو یا واکسن بر اساس ساعات روز باشد، شرکت های داروسازی باید دارو را در زمان بهینه ای که تعداد شرکت کنندگان قابل توجه است، تجویز کنند.” داده های مورد نیاز. بین دارو و دارونما.” نزول کردن.

این مطالعه در مجله Biological Rhythm منتشر شده است.

[ad_2]

Alina Bentley

کاوشگر. کارشناس سفر. متخصص قهوه. طرفدار تلویزیون عمومی متخصص پرشور بیکن. برگزار کننده آماتور محقق فرهنگ پاپ.

تماس با ما