این روزها بیشتر مراقب این شخصیت تنبل باشید

[ad_1]

مجله دیجی کالا – زهرا فضلی: حلوای کدو حلوایی که به کدو نیز معروف است، یکی از متمایزترین اعضای خانواده کدو تنبل است. اگرچه کدو حلوایی اغلب به عنوان یکی از سبزیجات شناخته می شود، کدو حلوایی در واقع یکی از با ارزش ترین میوه هایی است که نباید از خواص و فواید آن در افزایش سلامت عمومی بدن غافل شوید.

کدو تنبل، این میوه خوشمزه که در رنگ های زرد یا نارنجی روشن موجود است، سرشار از انواع ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر و آنتی اکسیدان های مفید برای بدن است. این میوه پرخاصیت طعم شیرینی دارد و می توانید از آن به طرق مختلف استفاده کنید و از خواص بی نظیر آن برای حفظ سلامت عمومی بدن، پوست و مو استفاده کنید. افرادی که از بیماری های قلبی، سنگ کلیه، سنگ کیسه صفرا و سایر بیماری ها رنج می برند، می توانند با گنجاندن این میوه در رژیم غذایی خود از بهبودی سریعتر بهره مند شوند.

این روزها بیشتر مراقب این شخصیت تنبل باشید

در این مقاله با ما همراه باشید تا از فواید تغذیه ای و سلامتی این میوه زمستانی و سایر فواید استفاده بهتر از آن در رژیم غذایی بیشتر بگوییم.

ویتامین معجزه کدو حلوایی

یک فنجان کدو حلوایی پخته می تواند مواد معدنی و ویتامین های زیادی را برای بدن انسان فراهم کند. در زیر برخی از ویتامین های موجود در این میوه کم کالری آورده شده است.

کربوهیدرات ها: کربوهیدرات ها یکی از مهم ترین مواد مغذی برای بدن هستند که به تامین انرژی مورد نیاز سیستم عصبی و مغز کمک می کنند.

ویتامین سی: این ماده مغذی محلول در آب به تقویت سیستم ایمنی، کمک به کلاژن پوست و ترمیم بافت زخم کمک می کند.

ویتامین A: این ویتامین که در تنظیم و رشد سلول های بدن، حفظ سلامت چشم و استحکام استخوان های بدن موثر است، در این غذا وجود دارد. یکی از مهمترین خواص کدو حلوایی این است که منبع غنی ویتامین A است. این ویتامین همچنین نقش مهمی در بهبود عملکرد بدن دارد. با مصرف یک فنجان کدو تنبل رسیده، بدن حدود 200 درصد نیاز خود به ویتامین A را تامین می کند.

این روزها بیشتر مراقب این شخصیت تنبل باشید

ویتامین E: ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی برای بدن است که رادیکال های آزاد را از بین می برد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند تا از بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی، سرطان، آلزایمر و غیره جلوگیری کند. این ویتامین در کنترل سطح کلسترول بدن نیز بسیار موثر است. علاوه بر تمام فواید ذکر شده در مورد کدو تنبل در ویتامین E، همانطور که می دانید، این ویتامین با کاهش التهابات پوستی به شادابی و سلامت پوست کمک می کند و در ترکیب با ویتامین C موجود در کدو از جذب اشعه های مضر جلوگیری می کند. از سرطان پوست جلوگیری می کند. همچنین در بهبود و از بین بردن جوش و آکنه روی پوست موثر است.

تیامین و نیاسین: این ویتامین ها از ویتامین های گروه B هستند و کمبود آنها می تواند سلامت عمومی بدن را به طور جدی به خطر بیندازد. وجود این دو ویتامین مهم در بدن به سلامت قلب، تقویت مغز، پیشگیری و درمان دیابت و افزایش انعطاف پذیری بدن کمک می کند.

منیزیم، پتاسیم و منگنز: این مواد معدنی همیشه به عنوان عوامل اصلی استحکام استخوان شناخته شده اند. این مواد ضروری در بدن به رشد بافت استخوانی در بدن کمک کرده و از تخریب آنها جلوگیری می کند.

بتاکاروتن: بر اساس مطالعات، وجود بتاکاروتن ممکن است نقش مهمی در پیشگیری از انواع سرطان داشته باشد، بنابراین افرادی که بتاکاروتن بیشتری مصرف می‌کنند نسبت به افرادی که بتاکاروتن مصرف نمی‌کنند بیشتر در معرض ابتلا به سرطان هستند.

خواص بی نظیر کدو تنبل برای بدن

چرا با کدو تنبل، بدون لاغری

این وعده غذایی خوشمزه می تواند جایگزینی سالم برای جایگزینی غذاهای پر کالری و کلسترول باشد. یک فنجان کدو حلوایی پخته حاوی 7 گرم فیبر است و یکی از بهترین گزینه ها برای کسانی است که به دنبال رژیم غذایی مناسب برای کاهش وزن هستند.

یک رژیم غذایی با فیبر بالا می تواند به کاهش وزن در مدت زمان کوتاهی کمک کند و ممکن است سریعتر از افرادی که فیبر زیادی نمی خورند وزن کم کنند.

می توانید کدو تنبل را در وعده های غذایی خود قرار دهید تا در طول روز گرسنگی کمتری را تجربه کنید. فیبر موجود در کدو تنبل باعث هضم بهتر غذا می شود و برای عملکرد روده مفید است و یبوست را برطرف می کند.

این روزها بیشتر مراقب این شخصیت تنبل باشید

غذای باکیفیت برای قلب

همانطور که گفته شد کدو حلوایی حاوی منیزیم و پتاسیم است که نشان داده شده است که باعث کاهش سکته، حملات قلبی و کاهش فشار خون می شود. ویتامین C و بتاکاروتن نیز از تجمع کلسترول در دیواره رگ های خونی جلوگیری می کند.

داروی پیشگیری از سرطان

کدو تنبل حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که برای از بین بردن رادیکال های آزاد در بدن بسیار مهم است. ویتامین C موجود در آن همچنین از پیری زودرس سلول های بدن و سرطان جلوگیری می کند. کدو تنبل حاوی ویتامین A است که عامل اصلی پیشگیری از سرطان ریه و دهان است.

ارتقاء سلامت استخوان و سیستم ایمنی بدن

یکی دیگر از خواص کدو حلوایی این است که به دلیل داشتن منگنز و ویتامین C فراوان به حفظ سلامت قلب، جذب کلسیم و ترمیم بافت استخوان کمک می کند. منیزیم موجود در کدو تنبل به حفظ سلامت مفاصل کمک می کند و سایر مواد معدنی آن به جلوگیری از پوکی استخوان کمک می کند. کدو تنبل حتی در هوای سرد به دلیل داشتن ویتامین C زیاد در کدو تنبل غذای خوبی است و از سرماخوردگی جلوگیری می کند.

این روزها بیشتر مراقب این شخصیت تنبل باشید

بهبود علائم PMS

چندین مطالعه نشان داده است که زنانی که کدو حلوایی را در رژیم غذایی روزانه خود مصرف می کنند، به دلیل منگنز و سایر مواد معدنی، دچار نوسانات خلقی و گرفتگی کمتری می شوند.

حفظ سلامت پروستات

هیپرتروفی پروستات در مردان که با بزرگ شدن غده پروستات منجر به اختلال عملکرد ادرار و اختلال در عملکرد جنسی می شود، یکی از شایع ترین بیماری ها در مردان است. مصرف کدو حلوایی به دلیل داشتن ویتامین ها و مواد معدنی فراوان در کاهش ابتلا به این بیماری موثر است.

چگونه کدو حلوایی بخوریم؟

در پایان این مقاله چند راه ساده و آسان برای گنجاندن کدو حلوایی در رژیم غذایی و استفاده از آن در غذا به شما خواهیم گفت که با استفاده از آنها می توانید از فواید کدو حلوایی بهره مند شوید.

1. می توانید برش های نازک کدو تنبل سرخ شده کم چرب را جایگزین سیب زمینی سرخ کرده کنید.

، افزودن کدو سبز به سالاد باعث افزایش میزان فیبر مصرفی شما می شود و باعث می شود احساس سرعت و لاغری بیشتری داشته باشید.

3. کدو حلوایی پوره شده را می توان برای تهیه سوپ کدو حلوایی خامه ای و کدو حلوایی استفاده کرد.

این روزها بیشتر مراقب این شخصیت تنبل باشید

4. با کدو حلوایی نصف شده و ترکیبی از سبزیجات و پنیر مورد علاقه خود یک غذای گیاهی عالی و کم کالری درست کنید.

5. با افزودن برش های کدو تنبل رنده شده به پاستا یا تهیه سس کدو تنبل برای پاستا، می توانید سریعتر احساس سیری کنید.

6. کدو حلوایی را می توانید در انواع غذاهای خوش طعم و شیرین مانند انواع غذاها و خورش ها با کدو حلوایی و دسر و کیک استفاده کنید.

[ad_2]

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.

تماس با ما