افزایش 11 درصدی تلفات تصادفات در پنج ماهه نخست امسال ؛ استان فارس همچنان در صدر مرگ و میر قرار دارد

[ad_1]

به نظر می رسد امیدی به تسهیل وضعیت اسفناک جاده های کشور وجود ندارد و تلفات ناشی از تصادفات رانندگی دوباره افزایش یافته است.

افزایش 11 درصدی تلفات تصادفات در پنج ماهه نخست امسال ؛ استان فارس همچنان در صدر مرگ و میر قرار دارد [به روز رسانی] – اکتبر 1400

به گفته مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشکی قانونی ، تعداد مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی در 5 ماه نخست امسال 11 درصد افزایش یافته است. در این مدت 7032 نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که تعداد تلفات 6333 نفر بود 11.1 درصد افزایش داشت.

از مجموع تلفات ، 5642 مرد و 1390 زن بودند. در این مدت استان فارس با 553 ، خراسان رضوی با 471 و تهران با 469 پا بیشترین و استان های ایلام با 56 ، کهگیلویه و بویراحمد با 90 و قم با 98 فوت کمترین تلفات را داشته اند.

در پنج ماهه نخست سال جاری ، 127940 نفر (94300 مرد و 33937 زن) در تصادفات رانندگی مجروح شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 9 درصد افزایش یافته است.

افزایش تلفات ناشی از حوادث رانندگی در کشور ؛ استان فارس در صدر آمار قربانیان قرار دارد [به روز رسانی] – اردیبهشت

به گفته این سازمان ، سال گذشته 1.2 درصد در تلفات ناشی از تصادفات افزایش داشته است و روزانه 47 نفر بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست داده اند. به گفته یکی از نمایندگان مجلس ، عامل انسانی نقش مهمی در تصادفات رانندگی دارد و این موضوع نباید از سوی وزارت کشور و پلیس نادیده گرفته شود.

سالانه 800 هزار تصادف در ایران رخ می دهد که از نظر تعداد مرگبارترین تصادفات جاده ای در جهان رتبه اول را دارد.

روند کاهشی مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی در دهه گذشته از سر گرفته شده و هشدارهای مرگ و تصادف صادر شده است. بر اساس آخرین آمار سازمان پزشکی قانونی ، 17183 نفر در تصادفات رانندگی در سال 1397 کشته شده اند که نسبت به سال قبل 1.2 درصد افزایش داشته است.

بر اساس این ارقام ، سال گذشته 47 نفر در تصادفات روزانه 47 نفر جان خود را از دست دادند. البته ، همانطور که بسیاری از مردم و روزنامه نگاران به خاطر دارند ، آغاز سال 1997 با خبرهای خوب مقامات و وعده های کاهش تلفات ناشی از تصادفات همراه بود ، به طوری که اعلام شد در ماه آوریل 12.80 درصد کاهش تصادفات رخ داده است ، اما کاهش یافته است این در ماه فوریه با افزایش قابل توجه 2.19 درصد جبران شد و تعداد کشته شدگان در سال 1997 را در سطح بالاتری نسبت به سال 1996 قرار داد.

در سال 1996 ، 16،201 نفر در تصادفات رانندگی جان باختند که نسبت به سال 1995 افزایش 7.1 درصدی را نشان می دهد. این نشان می دهد که در طول سالها تعداد مرگ و میر در حوادث رانندگی افزایش یافته و زندگی ایرانیان به یک فاجعه تبدیل شده است. طبق آمار ، حوادث رانندگی سومین علت مرگ و میر در ایرانیان پس از سکته قلبی و مغزی است.

مردان 78 درصد تلفات ناشی از حوادث رانندگی در کشور را تشکیل می دهند.

بر اساس داده های پزشکی قانونی از سراسر کشور ، سپتامبر 1997 یک ماه خونین دیگر بود و 1863 نفر بر اثر تصادف جان باختند. علاوه بر این ، بیشترین تعداد تلفات مربوط به مسیرهای حومه ای با 64.2 درصد بوده است. به عبارت دیگر ، در سال 1997 ، 11،029 نفر در مناطق حومه جان خود را از دست دادند و این نسبت به سال 1996 ، 2/6 درصد افزایش نشان می دهد.

همچنین سال گذشته استان فارس با 1357 نفر ، تهران با 1319 نفر و اصفهان با 1127 نفر بیشترین و استان ایلام با 147 نفر ، استان کهگیلویه و بویراحمد با 186 نفر و اردبیل با 231 نفر تعداد کشته شدگان اندک بوده است. برای تصادفات رانندگی

آمار پزشکی قانونی در سال 1997 نشان می دهد که بیش از 78 درصد مرگ و میرها ناشی از تصادفات رانندگی مردان است و رانندگان بیشتر از تصادفات رانندگی متاثر می شوند. حدود 50 درصد از کشته شدگان وسیله نقلیه بودند و صدمات به سر علت اصلی مرگ 45 درصد از کشته شدگان این حادثه بود.

خسارت تصادف بسیار زیاد است. در هر حادثه یا حادثه ای ، علاوه بر آسیب های روحی ، خسارات مالی مانند هزینه های بستری ، هزینه های دفن و دیه و در مورد خودرو ، هزینه نظافت ، رنگ آمیزی و تعمیرات از راننده یا خانواده وی اخذ می شود.

تصادفات رانندگی

جنبه انسانی جسورانه است / پراید یک ماشین جاده ای نیست

بیشتر تصادفات رانندگی ناشی از بی احتیاطی و بی احتیاطی راننده است و خسارات جبران ناپذیری را در پی دارد.

گردش به چپ و راست رفتن باعث ایجاد تعداد زیادی تصادف می شود. و رانندگان این نوع خودروها ، صرف نظر از این که ممکن است خودرو از راست و چپ نزدیک شود ، بدون روشن شدن چراغ راهنمایی ، فرمان را فوراً می چرخانند.

سید هادی بهادری ، عضو کمیسیون عمران مجلس در پاسخ به آخرین آمار کشته شدگان حوادث رانندگی ، گفت: متأسفانه در سال گذشته تعداد کشته شدگان تصادفات نیز افزایش یافته است و باید چاره ای اندیشید. البته فراموش نکنید که علاوه بر خودرو و عامل جاده ، عامل انسانی نیز نقش مهمی در تصادف دارد ، زیرا راننده ای که پشت فرمان می نشیند نیز از وضعیت خودرو و راه خود مطلع است. نحوه رانندگی ، از جمله کنترل سرعت و هوشیاری. همچنین ، خودرویی مانند پراید یک ماشین جاده ای نیست و مردم نباید بیش از 100 در جاده رانندگی کنند. “

[ad_2]

Aria Coffey

مجری کل کارشناس موسیقی. الکل گیک لاعلاج ایجاد کننده. علاقه مندان به زامبی ها

تماس با ما