اسلامی: تاسیسات کرج و سایر موارد در برجام خارج از تدابیر امنیتی است

[ad_1]

رئیس سازمان انرژی اتمی در جمع خبرنگاران گفت: روابط ایران با آژانس باید بر اساس اساسنامه، قوانین و پادمان ها و NPT باشد.

به گزارش ایلنا، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی امروز (سه شنبه) در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره همکاری ایران و آژانس گفت: روابط ما با آژانس باید بر اساس قانون، قوانین، امنیت باشد. و ایمنی.” ما تحت این قوانین و مقررات اداره می شویم و آژانس بر فعالیت های ما نظارت دارد. آنچه در رسانه ها منتشر می شود مربوط به اقدامات روانی مخالفان و مسائل سیاسی است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: پیش از ما جریانی وجود دارد که به هیچ وجه از توسعه علم و فناوری در ایران حمایت نمی کند و با این ادعاها و جاسوسی ها و کارهای روانی القا می کند که هدف ناعادلانه ای داریم و متعهد به عدم اشاعه نیستند.” کدام یک از اینها نه بوده و نه بوده است، به ویژه رژیم صهیونیستی به شدت آن را تشویق می کند. ما در این کارکردهای روانی دخالت نمی کنیم، کارمان را می کنیم و پیش می رویم و امیدواریم به خواست خدا از این مرحله هم عبور کنیم.

وی در خصوص توافق ایران و آژانس برای نصب دوربین در مجموعه کرج گفت: کرج و سایر موارد برجام خارج از تدابیر امنیتی است و اگر برجام عهدنامه ای بود طرفین در زمان انجام تعهدات خود تعهداتی داشتند. و تحریم های سرکوبگرانه غیرقانونی، تحریم های شدیدی را علیه ایران اعمال کردند، دلیلی ندارد که مؤسسات برجام به ما فشار بیاورند، ما در چارچوب تدابیر امنیتی و NPT عمل می کنیم و کار دیگری انجام نمی دهیم، همچنین نمی پذیریم.

اسلامی در پاسخ به سوالی درباره دستور کار هیات آژانس در وین گفت: دستور کار ما با آژانس درباره ادعاهایی است که پاسخ داده شده است. مطالبات موضوعاتی است که در برجام بسته شده است و اگر قرار است برجام عملیاتی شود، همه طرف ها باید به تعهدات خود عمل کنند. تعهد 100 درصدی برای بخش مربوط به ایران امکان پذیر نیست، اما طرفین به هیچ یک از تعهدات خود عمل نمی کنند.

وی گفت: امیدوارم منطقی در مذاکرات وجود داشته باشد که از اصول و قواعد پیروی کند و اگر قرار است به برزام عمل کنیم، آن ها هم به برزام عمل کنند و در غیر این صورت ما بر اساس آن عمل کنیم. “در داخل کار خواهد کرد. طرح کلی اقدامات امنیتی.” بقیه فقط فشار سیاسی است.

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره وضعیت نیروگاه بوشهر نیز گفت: تا اول مهرماه سال 1400 حدود 52 میلیارد کیلووات ساعت برق به شبکه منتقل شد و از اول مهر تعمیرات اساسی و جایگزینی آن با سوخت انجام شد. انتظار می رود از 10 دسامبر شروع به کار کند.

اسلامی در خصوص روند ساخت دو نیروگاه دیگر در بوشهر گفت: ما از زمان خود عقب هستیم و در شرایطی که در حال رایزنی هستیم، امیدواریم بتوانیم منابع مالی را تامین و سرعت بخشیم.

وی در خصوص توافق با این نمایندگی در خصوص مجموعه کرج گفت: موضوع کرج در یک بسته است و موارد ادعایی و کرج به هم مرتبط هستند و باید همزمان حل شوند.

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره مذاکره با آژانس و اینکه آیا توافقی که قبلاً اشاره کردید حاصل شده است، گفت: مذاکرات ما با گروسی همان موضوعی است که در مورد آن صحبت می کنیم و هنوز تمام نشده است و بیشتر از نظر سیاسی است. اعمال فشار و روانی». حداکثر بر اساس منطق و معیار است. امیدوارم کشور هر چه زودتر از این مرحله عبور کند.

[ad_2]

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

تماس با ما