کاهش یا افزایش در بازار ارزهای دیجیتال؛ کدام قابل تحمل تر است؟

[ad_1]

ارو- پس از اینکه بیت کوین در 34 روز پیش رکورد تاریخی 68500 دلار را شکست، بازار ارزهای دیجیتال به بالاترین سطح خود یعنی 3 تریلیون دلار رسید. اما این روند ادامه پیدا نکرد و بیت کوین به انتهای کانال 60000 اول عقب نشینی کرد. سپس به مرز کانال به 50000 دلار کاهش یافت. سپس به سرعت کانال ها را یکی یکی پایین آورد و در 4 دسامبر به سطح 42000 دلار رسید. با این حال، کاهش در همان سطح کنترل شد و بیت کوین دوباره به بالای 46 هزار دلار رسید. پس از آن، اکثر ارزهای دیجیتال به شدت سقوط کردند.

به گزارش فرارو، 50 ارز برتر بازار 30 تا 50 درصد از قیمت های 34 روز گذشته تخفیف دارند. بیت کوین حدود 30 درصد از بالاترین رکورد خود کاهش یافته است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که بازار ارزهای دیجیتال در ماه گذشته نزدیک به 800 میلیارد دلار کاهش یافته و از 158 میلیارد دلار به 2.206 تریلیون دلار رسیده است.

بیت کوین در حال حاضر در سطح 48000 دلار است و اتریوم به عنوان دومین ارز مهم در بازار از 830 دلار به 3865 دلار کاهش یافته است.

اما نگرانی اصلی سرمایه گذاران در این بازار کاهش کانال پایین بیت کوین است و در نتیجه بازار ارزهای دیجیتال شاهد افت شدیدتری در سایر ارزها خواهد بود.

کاهش یا افزایش در بازار ارزهای دیجیتال؛  کدام قابل تحمل تر است؟

بازار ارزهای دیجیتال به کجا می رود؟

امروزه تحلیل های زیادی در مورد گرایش به سمت ارزهای دیجیتال در حال انجام است. اما بهتر است ابتدا به بازار نگاه کنید. بررسی اظهارات اکثر فعالان و تحلیلگران ارزهای دیجیتال نشان می دهد که بیت کوین به عنوان رهبر بازار هنوز هیچ نشانه ای از یک روند نزولی قوی نشان نداده است.

به گفته وی، با این حال، اگر بازار همچنان به رشد خود ادامه دهد، بیت کوین باید از مقاومت عبور کند تا ترس سرمایه گذاران را از بین ببرد.

آیوش جیندال، تحلیلگر رسانه NewsBTC گفت: بستن شمع روزانه بیت کوین بالای سطح 50000 دلار می تواند راه را برای صعود بیشتر هموار کند. مقاومت اصلی بعدی نزدیک به سطح 50,800 دلار است و اگر این مقاومت شکسته شود، قیمت احتمالاً به سمت سطح 52,000 دلار بالاتر خواهد رفت.

البته او یک سناریوی بدبینانه هم مطرح کرد. او معتقد است که اگر بیت کوین نتواند این مقاومت ها را بشکند، این احتمال وجود دارد که دوباره به زیر کانال 47000 دلار سقوط کند. برخی پیش بینی می کنند که بیت کوین بار دیگر کانال 42000 دلاری را لمس خواهد کرد.

اما تحلیلگران کوین تلگراف به طور کلی معتقدند که بازار بیشتر از این سقوط نخواهد کرد. با این حال، او می گوید که سرمایه گذاران باید تا اولین ماه سال 2022 برای یک روند صعودی جدید صبر کنند.

چرا چشم انداز بازار ارز دیجیتال در سال 2022 مثبت است؟

با ظهور سویه‌های جدید کرونا، بسیاری از کشورها با تورم بی‌سابقه‌ای مواجه هستند. ایالات متحده در حال حاضر بالاترین نرخ را در چهار دهه اخیر دارد و تورم آن به 6.8 رسیده است. در چنین شرایطی، چشم انداز نسبت به دارایی های ضد تورمی همیشه مثبت بوده است. بنابراین، تداوم تورم در سراسر کشورها در ماه های آینده ممکن است به نفع بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال قانونی با تعداد ثابت سکه باشد.

Cryptoputito به نقل از تحلیلگر ارشد بلومبرگ، مایک مک گلون، گفت: «در حالی که ارزهای ملی مانند دلار به آرامی قدرت خرید خود را از دست می دهند، بسیاری بیت کوین را دقیقاً برعکس می دانند. بیت کوین در حال حاضر یک دارایی ضد تورم است. عرضه پایدار 21 میلیون بیت کوین تا کنون اعتماد بیشتری به دست آورده و آن را به یک ابزار سرمایه گذاری جذاب تبدیل کرده است. ابزاری که بسیاری از مردم در جریان نابسامانی های مالی اخیر به آن روی آوردند.

با این حال، تحلیلگر ارشد بلومبرگ پیش بینی کرد که «نیروهای تورمی» در سال آینده موفق خواهند شد و تورم فزاینده را در سراسر جهان کنترل خواهند کرد. به گفته وی، این فرآیند می تواند به بیت کوین کمک کند تا به قیمت 100000 دلار برسد. به گفته این کارشناس، این عوامل قیمت طلا را به 2000 دلار و نفت را به 50 دلار می رساند.

[ad_2]

Makayla Massey

کاشف برنده جایزه کل معتاد زامبی. متعصب فرهنگ پاپ بی عذرخواهی. تواهولیک.

تماس با ما