چهار چیز که شما را دندانپزشک می کند!

[ad_1]

دندان ها بخش مهم و غیر قابل تعویض بدن هستند. به این معنی که اگر بثورات خراشیده شود، مانند سایر سلول های پوستی تکثیر و ترمیم نمی شود.

به گزارش گاردین، دندان ها به جویدن کمک می کنند که اولین مرحله هضم است. اگر به سلامت دندان‌های خود اهمیتی نمی‌دهیم، برای درمان آن‌ها در خطر ابتلا به ویروس کرونا نیز هستیم. اگر دندان‌های شما قبل از کرونا آسیب دیده است، فقط باید به دندانپزشک مراجعه کنید و هزینه ارزانی را پرداخت کنید. اکنون با ویروس کرونا، شما نیز هنگام مراجعه به دندانپزشک (چه خصوصی و چه عمومی) برای درمان دندانپزشکی در معرض این ویروس کشنده قرار می گیرید. بنابراین در ادامه با مراحل صحیح مراقبت از دندان برای کاهش نیاز به مراقبت از دندان در این روزهای همه گیر آشنا می شویم.

1. رژیم غذایی سالم

ویتامین D، کلسیم و پتاسیم برای تضمین سلامت استخوان های بدن از جمله دندان ها ضروری هستند. تغذیه ما نقش مهمی در تامین این ویتامین ها دارد. بنابراین این غذاها جزء ضروریات سبد غذایی روزانه ما هستند. بهتر است سعی کنید از خوردن و آشامیدن غذاهای شیرین و شیرین خودداری کنید. برای سلامت استخوان ها بهتر است با ورزش هماهنگ با سبد غذایی خود شروع کنیم. زیرا با ورزش، استخوان های بدن از جمله دندان ها ویتامین و مواد معدنی بیشتری جذب می کنند. لطفاً مراحل مراقبت از دندان (ذکر شده در زیر) را به ترتیب دنبال کنید. (2-3 بار در روز)

، نخ دندان

خلال دندان و نخ دندان از طریق دندان ها وارد می شود تا هر گونه جسم خارجی مانند تکه های غذا از بین برود. اگر دندان هایتان از هم فاصله دارند تا غذا بین آنها گیر نکند، نیازی به استفاده از این محصولات نیست. غذایی که بین دندان ها گیر می کند اکسید می شود و باعث بوی بد دهان می شود، سپس با گذشت زمان دندان های مجاور شروع به پوسیدگی می کنند. اگر غذا بین دندان های شما گیر کرد، بهتر است جسم خارجی را با نخ دندان یا خلال دندان بردارید.

3. نوع مسواک مورد نیاز است

بهترین نوع مسواک، مسواک نرمی است که به مرور زمان دندان ها را خراش نمی دهد یا از بین نمی برد. بهتر است از مسواک هایی استفاده کنید که برس های لاتکس ندارند. زیرا مواد لاتکس باعث جمع شدن لثه می شود. از خمیر دندانی استفاده کنید که محکم باشد و برای دندان ها خورنده نباشد.

4. محلول بعد از مسواک زدن

برای آخرین مرحله تمیز کردن دندان‌ها، می‌توانید از محلول آب و نمک یا محلول دهان‌شویه‌ای استفاده کنید که شیرینی خمیردندان را روی دندان‌ها و لثه‌ها باقی نمی‌گذارد و باعث شل شدن و پوسیدگی دندان در لثه نمی‌شود. در استفاده از محلول های شرکتی که شیرین نیستند و متناسب با درصد مصرف روزانه هستند دقت کنید.

[ad_2]

Fletcher Hobbs

نینجا آبجو عمومی. محقق اینترنت. معتاد وب هیپستر پسند. خواننده مغرور. زیاد می افتد

تماس با ما