لیشه روشنفکری لاگرای اینستاگرامی

[ad_1]

سارا نعیمی؛ ا است نویم در ن رف دنیا دهای آن دغدغه های منطقی دون ن از اصل موضوع اخبر اشیم، در لحظه در این سوی دنیا دست دوست داریم ا و روز نظر رسیم. دروغایی رای این م رنگی ا ماعت نمیگوییم و واقعیتی را نهان نمینیم.

لیشه در لیشه

هر کدام از ما که در شبکه‌های اجتماعی فعال هستیم، برای یک بار هم عکس‌هایی را از غذاهایی که می‌خوریم یا تصاویری از چای و قهوه و کتاب‌های نخوانده روی میز کارمان پست کرده‌اند. این روزار اورژینال و اصیل ودن در ای مجازی ار سختی است و رفدار ندانی من ندارد. س رجیح میدهیم مان را ویم مه میویند. این موضوع دستمایه ولید انیمیشنا و ویدیومونتاژهای روانی در ای مجازی ده

هایروفانته، موسیقی دان ایرلندی، یکی از کسانی است که با قرار دادن مرسوم‌ترین کلیشه‌های اینستاگرامی‌در یک ویدیومونتاژ، ویدیوی پرطرفداری را ساخته و روانه فضای مجازی کرده است.

او در این آره میوید: مه مراحل ولید این انیمیشن، از سرچ سها رفته دوین ویدیو دستی انجام ده و از نرم افزار اتوماه.

دوستانم من میویند ویدیوهایی و ساختی، در ای مجازی راوان است. س میوان لم ساختن درباره لیشه ها م ودش لیشه ده است. لیشه در لیشه ود!

ا ماشای این ویدیوا ازه میمیم در راری و اصالت ده ایم. اید اد لایک ریم، اما موجوداتی نیست نظر میرسیم.

لیشه ادی و سرزند

ند وقت وپو اریتون، اس اهل انکوک ایلند، سهایی را منتشر کرد در نها ریف وا در ما مجازی. این دوست دارند زندگیای ود را انگیزتر ا نچه ست نشان دهنده و رایی ر وا اما اما «لایک ر ا ار»

در این سادرایی ازتر از ادر نمایش در مده در اینستاگرام را میردیم آدم‌هایی که در عکس‌هایشان را در حال ورزش و شادی در کنار ساحل و خوردن غذای سالم و خوش آب و رنگ می‌دادند، در حقیقت زندگی‌های معمولی که گاهی اوقات حتی رقت‌انگیز و فلاکت بار به نظر می‌رسند.

لیشه ودنمایی ا ایی و ندرستی و ادی در های اجتماعی محدود افراد نیست و لیت وامع سرایت . نوان مثال، ندی سازمان سهایی نشان میداد واقعی لخ ند مثل ر و لودگی و ر ور لطافت سهای این ور در ای مج.

سیاری از مردم دنیا رای دیدن واقعیت دنیای مجازی سر نمینند، اساتید نا دوست دارند در این دنا مین است یک مجازی مردم در وشه و نار دنیا از اویر ادی و سرزندگی سرریز ده است.

لیشه روشنفکری و اعرمسلکی

این روزا دنیای مجازی ا دل آن واهد عار و لسوف و نویسنده دارد. اویی ایکوها و ملات ار از نویسنده معاصر و لاسیک داغ داغ است. اِ نقل ول میند و ای دیگر ودشان دست ار ر و اعری و نویسندگی میوند. نه اشعار لند و مخوزون ا داستانهای اندار و سرپا، لکه رجیحا وهایکو و داستانهای میندال. لی م لایک و احسنت و رین میرن و نده اری و رفهای آن در مینه ر و اعری و نویسند امی.

ر از اهی م نویسنده ا ند اب در ای مجازی مورد وجه رار میرد و مه وظیفه ود میدانند ن ن مثلا این روزا موراکامیو ارو در دنیا داغ داغ است و مین ایران ودمان م سرایت رده. مین مسری ای مجازی را درگیر نان موراکامیدگی و روزدگی وحشتناکی رده س لودارش نیست. ند ماه د م این روکش میند و دیگری ایش را میرد.

این جملات و حرف‌های تکراری در حالی که در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شوند، تعداد زیادی از کسانی که سنگ نویسنده‌ها و کتاب‌های مد روز دنیا را در صفحات اجتماعی شان به سینه می‌زنند، حتی یک بار هم کتاب مورد علاقه شان را ورق نزدیک اند و حاضرند. نستند رای یدن نسخه از ن ولی رج نند.

لیشه الش و مپین

از کمپین چالش سطل آب یخ که برای آگاهی بخشی درباره بیماری AIS راه اندازی شد و با سرعتی باورنکردنی دنیا را فرا گرفت، تب کمپین های بامعنا و بی معنا و به چالش کشیدن های واقعی و صرفا سرگرم کننده در فضای مجازی داغ.

د از ن ر ند روز ار الش و مپین دید در ای مجازی از مپینهای ریه و تمرین رفته الشهای رهدفمند و سرگرم نندهای مثل الش س دون رایش عزیزگران. ر از اهی م الشا مثل معرفی

در سالهای میلادی، مپینهای رطرفداری موما اهداء ریه وسط افراد مشهور و رندها در اِ مجازی رندهای مشهور مثل سی، واپیمایی KLM جالب است که این کمپین‌ها که با استقبال عجیب و غریب و غریب مخاطبان در سراسر دنیا مواجه می‌شوند، هر چند به ظاهر خیرخواهانه را دنبال می‌کردند، اما در واقع روشی مدرن و هوشمندانه برای تبلیغ برندها و افزایش درآمدهای آن‌ها بود.

لیشه سگ و ربه

ر عشق سگ و ربه ا وان انگی آن ستید و دوست دارید ر روز

روزانه اران ار افراد در نقاط مختلف دنیا سهایی از سگ و ربهای ود را در مجازی منتشر می کنند. از عزیگران و سیاستمداران و ورزشکاران رفته ا مردم ادی. در اینترنت از تصاویر و ویدیوهای سگ‌ها و گربه‌هایی که ساز می‌زنند، با بچه‌ها بازی می‌کنند و در لباس‌های عجیب و غریب و عجیب و غریب با عینکی بر چشم و کلاهی بر سر، شیرین کاری می‌کنند و لایک می‌گیرند.

در این را ارهای نداریم این رنگ ماعت ویم؛ اگر سگ و ربهای نداریم البته نظر میرسد دیگر وقت نرسیده اشد تبلیغات اینترنتی

ماه درباره روابط است

شبکه‌های اجتماعی دائماً در حال تغییر هستند و محتوای تولید شده و به اشتراک گذاشته شده در فضای مجازی ناخودآگاه و به شکل خودکار به سمتی می‌روند که تعداد «دوستان»، فالوئرها و لایک‌های ما را بالا ببرند. مین میود ای ر ملهای ند ردیف میکنیم. رقی نمیند ویدیویی نه ندان اب از ربه انگی مان را در ر دو الت میواهیم دیده ویم.

محتواهای منتشر شده در ای اجتماعی ر روز ر از سمت چپ کار به جایی رسیده است که حتی برندهای بزرگ هم برای بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی از روش‌های کلیشه‌ای و پرطرفداری مانند برگزاری مسابقات دابسمش و سلفی برای جلب مخاطب و درگیر کردن آنها استفاده می‌کنند. دیگر وقتی ای ویدیو ا ویر ا نوشتهای امنت

سیاری از اربران ا اجتماعی دت محافظه ار ده اندو از این رف متفاوتی نند واهمه دارند. میود ا مجازی لاقیت دمها را در ولید محتوا از نا رفته و اکثریت وامع را متر سی از ما رأت میند دربار سوژه های داغ روز لاف ریان رایج می دهد و رفی ازه ند.

اهميت ادثه اني مه سهاي روفايلها مین اعث میود روی س وک و اینستاگرام وصله آیین رویم و سیاری از استا را نخمانده ر.

دلیل اصلی این ماه رار و لیشه در ای مجازی، مان است اول د. افزایش لایکها و الوئرها ا ارت دیگر «حفظ روابط». ناردن لاف خطر از دست دادن دوستان ا مان روابط را الا میرد؛ مگر ن دم مهم و مشهوری اشید و این رت مین است دیدگاه های مختلف را دربار رویداد آنی

لوییس استل، دانش اجتماعی میوید: در ر امع های زندگی اکثر ستای من ا رار مکرات است ا ودنماییای اصل. میرسیم رفهای ا مان مذاق دوستان مان وش نیاید و لایک نگیر. س انتشار سهای لیشهای ا ورهای راری سنده میکنیم.

سیاری از ما ا ارکردهای اصلی اوج رون ریزیای ر لیشهای مان در موضوعات م ری مثل مسابقه انتخاب واننده رتر و اترین رافت سال اتف تازه آن هم در تصاویری که برنده و بازنده و جایزه‌ای در کار نباشد، وگرنه زیبایی شناسی مان هم کلیشه‌ای می‌شود و به جای زیباترین و خوش‌صداترین فرد، کسی را انتخاب می‌کند که فکر می‌کند مردم فکر می‌کنند زیباترین و خوش صداترین است!

اش ودمان میستراحت، میفکر نیم و محتوای امعناتری را در ات مان اشتراک اریم. نیم در رآیند ازطراحی مجازی مان دام ستای لیشهای مان از اینستاگرام و س وک و ویتر میشود. احتمالا ات سیاری از ما مثل دست الی و سفید واهد د!

[ad_2]

Yareli Estes

دانش آموخته مواد غذایی هاردکور. حلال مشکل لاعلاج متعصب الکل متخصص توییتر پیشرو پرشور اینترنت.

تماس با ما