مدیر عامل اپل: کاربران برای نصب دستی اپلیکیشن ها باید یک گوشی اندروید بخرند

[ad_1]

در میان بحث و جدل های مداوم بر سر اپ استور و نحوه دانلود و نصب برنامه ها بر روی آیفون، مدیر عامل اپل در مصاحبه ای گفت که کاربرانی که می خواهند برنامه های خود را از خارج از اپ استور نصب کنند، باید به فکر خرید یک گوشی اندرویدی باشند. زیرا آیفون بر روی چیزی که برای ارائه دارد تجربه ای که حداکثر امنیت و حریم خصوصی را ارائه می دهد.

تیم کوک در مصاحبه ای با نیویورک تایمز گفت که کاربران اکنون می توانند بین یک پلتفرم امن و پلتفرمی که به آنها امکان «دانلود جانبی» یا نصب نرم افزار از فروشگاه های برنامه خارجی را می دهد، یکی را انتخاب کنند. مدیر عامل اپل ظرفیت بار جانبی را با خودروسازی مقایسه کرد که خودروهای خود را بدون کیسه هوا یا کمربند ایمنی می فروشد. او ادعا کرد که انجام این کار بسیار خطرناک است.

کاربران با قابلیت sideload می توانند اپلیکیشن ها را به صورت دستی و مستقیم نصب کنند. کریگ فدریگی، معاون ارشد مهندسی نرم‌افزار اپل، اخیراً با اشاره به خطراتی که از نصب برنامه‌ها بر روی وب ناشی می‌شود، گفت که Sideload بهترین دوست مجرمان سایبری است.

در این مصاحبه همچنین از تیم کوک در مورد ضرر 10 میلیارد دلاری شرکت هایی مانند فیس بوک، گوگل و اسنپ شات به دلیل قابلیت ردیابی اپلیکیشن شفافیت سیستم عامل iOS سوال شد. مدیر عامل اپل با امتناع از اظهار نظر در مورد ارقام، گفت که او معتقد است حریم خصوصی یکی از اصول اساسی حقوق بشر است:

وی افزود: من چیزی در مورد این اعداد نمی دانم و نمی توانم در مورد آنها اظهار نظر کنم، اما فکر می کنم از دیدگاه ما، حریم خصوصی یکی از اصول اساسی حقوق بشر است و این شخص است که باید تصمیم بگیرد. برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات، شخص است. بنابراین ما فقط به کاربر قدرت تصمیم گیری دادیم. ما به جای او تصمیم نمی گیریم، فقط از توسعه دهندگان می خواهیم که از کاربران بپرسند که آیا می خواهند فعالیت های آنها ردیابی شود. البته بسیاری از آنها آنها به این سوال پاسخ منفی دادند و هرگز نخواستند فعالیت‌هایشان پیگیری شود، اما قبلاً فرصت چنین تصمیمی را نداشته‌اند.» پاسخ بسیار خوبی از سوی کاربران برای این موضوع وجود داشته است.

تیم کوک همچنین در مصاحبه ای گفت که در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده است، اما اپل هیچ برنامه ای برای انجام این کار ندارد.

[ad_2]

Tiana Fitzpatrick

دوست حیوانات در همه جا. متخصص موسیقی برنده جایزه. کافه قهوه. ارتباط دهنده. کاوشگر. متعصب الکل

تماس با ما