قیمت های مصرف کننده با سریع ترین نرخ از سال 1982 افزایش یافته است.

[ad_1]




+4.9٪

بدون غذا

و انرژی

تغییر سال به سال در

شاخص قیمت مصرف کننده

+4.9٪

بدون غذا

و انرژی

تغییر سال به سال در شاخص قیمت مصرف کننده


تورم به بالاترین سطح در نزدیک به 40 سال اخیر رسید و آخرین داده‌های منتشر شده در روز جمعه نشان داد که اختلالات زنجیره تامین، تقاضای سریع مصرف‌کننده و افزایش هزینه‌های مسکن باعث قوی‌ترین انفجار تورمی در یک نسل شده است.

افزایش هزینه‌ها برای مقامات فدرال رزرو و کاخ سفید دردسر ایجاد می‌کند، آنها تلاش می‌کنند سیاست‌ها را در زمانی که بازار کار به طور کامل از همه‌گیری بهبود نیافته است، بررسی کنند، اما خطر افزایش قیمت‌ها دائمی‌تر می‌شود. ممکن است در حال افزایش باشد.

داده ها نشان می دهد که شاخص قیمت مصرف کننده در سال منتهی به نوامبر 6.8 درصد افزایش یافته است که سریع ترین سرعت از سال 1982 است. پس از احتساب مواد غذایی و سوخت که می توانند ماه به ماه حرکت زیادی داشته باشند، تورم 4.9 درصد افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، قیمت ها از اکتبر 0.8 درصد افزایش یافته است. این مقدار کمی کندتر از افزایش ماهانه قبلی است، اما با این وجود سرعت غیرعادی سریعی دارد.

سوال این است که در ادامه چه اتفاقی می افتد. مقامات فدرال رزرو به طور فزاینده ای در مورد افزایش قیمت نگران شده اند – هم به این دلیل که نوسانات بیش از حد انتظار دوام آورده است و هم به این دلیل که نشانه هایی از گسترش در مناطقی که کمتر تحت تأثیر همه گیری قرار گرفته اند را نشان می دهد.

در اوایل سال جاری، افزایش قیمت ها در کالاها متمرکز بود. با تغییر همه‌گیری سبک زندگی مردم، تقاضا برای ماشین‌های دست دوم و مبل‌ها وجود داشت، اما کارخانه‌ها در سراسر جهان با رونق خرید دست و پنجه نرم کردند، زیرا تعطیلی‌های مرتبط با ویروس تا حدودی تولید را افزایش داد. مسیرهای کشتیرانی و بنادر نیز بسته شدند زیرا تقاضا از الگوی غیرعادی پیروی می کرد، به خصوص که بسیاری از کالاهای مقصد ایالات متحده در تلاش بودند آسیا را ترک کنند.

انتظار می رفت این اختلالات موقتی باشد. در عوض، ماه‌ها دوام آورده‌اند، زیرا تقاضا برای کالاها همچنان قوی است و ویروس تولید را ادامه می‌دهد.

با ادامه این همه گیری، فشارهای تورمی نیز گسترده تر می شوند. این شامل قیمت‌های اجاره می‌شود که پس از کاهش اولیه در طول همه‌گیری افزایش یافته است و به افزایش قیمت کلی کمک می‌کند. این یک تحول نگران کننده برای فدرال رزرو است زیرا گام های سیاست بعدی خود را بررسی می کند.

به طور کلی، قیمت‌های بالایی که شاهد آن هستیم به عدم تعادل عرضه و تقاضا مربوط می‌شود که می‌توان آن را مستقیماً به همه‌گیری و بازگشایی اقتصاد ردیابی کرد، اما این مورد نیز وجود دارد که افزایش قیمت‌ها بسیار بالا است. به طور گسترده گسترش یافته است. . در ماه‌های اخیر، جروم اچ. پاول، رئیس فدرال رزرو در اواخر ماه گذشته در جریان شهادت کنگره گفت: «من فکر می‌کنم خطر تورم بالا افزایش یافته است.

مقامات فدرال رزرو از نزدیک دنبال می کنند که چه اتفاقی برای دستمزدها می افتد – و انتظارات تورمی مصرف کنندگان – در حالی که آنها سعی می کنند بفهمند چه زمانی و چقدر تورم کاهش می یابد. اما آنها همچنین شروع به درک این موضوع کرده اند که ممکن است مجبور شوند به افزایش قیمت ها واکنش نشان دهند.

آقای پاول هفته گذشته اشاره کرد که فدرال رزرو، که کاهش حمایت اقتصادی خود را از ماه گذشته آغاز کرد، در نشست 14 تا 15 دسامبر خود درباره تسریع این روند بحث خواهد کرد. اقتصاددانان انتظار دارند بانک‌های مرکزی برنامه‌های خود را برای کاهش شدید خرید ماهانه خود اعلام کنند تا این برنامه چندین ماه زودتر به پایان برسد و مقامات فدرال رزرو را برای افزایش نرخ بهره سیاستی خود، ابزار سنتی‌تر و قوی‌تر خود، قرار دهد.

افزایش این نرخ همه انواع وام ها، از وام مسکن گرفته تا وام های خودرو و تجاری را گران تر می کند. این می تواند هزینه ها و استخدام را کند کند، تقاضا را کاهش دهد و افزایش هزینه های مسکن را کاهش دهد. این ترکیب می تواند به افزایش قیمت کمک کند.

اما همچنین می تواند کشور را با بازار کار کمتر رقابتی ترک کند. اگر میلیون ها نفری که در مقایسه با قبل از همه گیری همه گیر از بازار کار خارج شده اند – بسیاری از آنها به دلیل مسائل مربوط به مراقبت از کودکان و سایر نگرانی های مرتبط با ویروس – تصمیم بگیرند که به دنبال شغل بروند، می تواند بدتر شود.

[ad_2]

Kaia Lambert

گیمر. طرفدار رسانه های اجتماعی متخصص وب Wannabe. متعصب آبجو ارتباط دهنده. کارآفرین. گیک زامبی شیطانی. طرفدار پرشور تلویزیون عاشق بیکن غیرقابل درمان.

تماس با ما