دار مدود محاکمه روسیه در لاهه نگ اتمی م میشود

[ad_1]

معاون ورای امنیت ملی روسیه و رئیسجمهور سابق این ور دار داد، در ور

به گزارش فارس، دیمیتری مدودف رئیس‌جمهور سابق، رئیس‌جمهور اسبق و معاون شورای امنیت ملی روسیه به غرب درباره محاکمه این کشور در دادگاه لاهه به مقام‌های نخست‌وزیر جنگی هشدار داد.

طبقی صفحه ویژه و لحظه به گزارش لحظه تحولات که در روزنامه تلگراف منتشر کرد، دیمیتری مدودف معاون شورای امنیت ملی روسیه اعلام کرد که هر گونه محکوم مسکو در دادگاه لاهه ممکن است به جنگ اتمی تبدیل شود.

رئیس‌جمهور سابق و نخست‌وزیر پیشین روسیه روز چهارشنبه (دیروز) در صفحه تلگرام شخصی خود نوشت: «ایده‌های اعدام کشوری که بزرگ‌ترین زرادخانه اتمی را دارد، به نوبه خودش عجیب و غریب است و به طور بالقوه تهدیدی برای موجودیت بشریت می‌کند».

وی که از ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ رئیس‌جمهور روسیه بود، همچنین اعلام کرد که آمریکا خواهان کشاندن روسیه به دادگاه‌های بین‌المللی است در حالی که این کشور هرگز به دلیل جنگ‌هایش تنبیه و محکوم نشده است.

این مقام ارشد روسیه، ایالات متحده آمریکا مریکا در اقصی نقاط مرگ میلیون نفر انجام شده است.

تند معاون شورای امنیت ملی روسیه درباره محاکمه و تنبیه کردن این کشور در قبال جنگ در شرایطی مطرح شده است که تنش‌های مسکو با غرب و متحدان هشدارش ادامه دارد.

روسیه از فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) از رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونستک از مردم، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «ویژه نظامی در منطقه منطقه» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونستک اعلام کرده و است که قصد تصرف اراضی مردم را ندارد.

دولت کانادا، اما استقلال دونستک و لوهانسک را رسمیت نشناخته و ور ارتش روسیه را اوز و مها د مضیاخ.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با روسیه، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

به رغم حمایت‌های غربی‌ها، در صحنه میدانی روسیه، لوهانسک در منطقه شرقی دونباس کشور را به کنترل خود درآورده و در تلاش برای تسلط بر همه مناطق دونتسک است.

[ad_2]

Shirley Bond

خواننده Wannabe. ماون غذا. طرفدار فرهنگ پاپ علاقه مندان به تلویزیون درونگرا. تنظیم کننده. پیشگام موسیقی. متفکر معتبر.

تماس با ما