بحران در ماموریت فضایی: حتی موشک ها نیز نمی توانند از کرونا فرار کنند. داتو

[ad_1]

همه‌گیری ویروس COVID-19 می‌تواند پرتاب و توسعه ماهواره‌های فضایی، مأموریت‌های مریخ نورد و مأموریت‌های بین سیاره‌ای را مختل کند. شرکت معروف اسپیس ایکس به دلیل ساختن و پرتاب موشک‌های سریع‌تر از رقبای هوافضا خود شهرت پیدا کرده است، حتی در شرایطی که شیوع بیماری‌های همه‌گیر و حتی تعطیلی‌های مکرر آن را به یکی از خود تبدیل کرده است. نتوانست او را از دستیابی به اهداف باز دارد. بنابراین جای تعجب نداشت که گوین شاتل، مدیر عامل اسپیس ایکس، پرتاب احتمالی یکی از غافلگیرکننده ترین پرتاب های این شرکت را اعلام کرد. این فداکاری مزایای زیادی برای شرکت به همراه خواهد داشت.

به دلیل همه‌گیری ویروس COVID-19، بسیاری از شرکت‌ها تحقیقات خود را متوقف کردند زیرا اکسیژن کافی در جهان وجود نداشت. اما در این بین اسپیس ایکس کار جالبی انجام داد. این شرکت اکسیژن مایع را با نفت سفید که سوخت موشک های شرکت است، مخلوط می کند و سپس آن را با متان مایع ترکیب می کند که می تواند برای سیستم بعدی فضاپیمای Starship در حال توسعه استفاده شود.

شاتل درباره سمپوزیوم فضایی سالانه در کلرادو اسپرینگز در اواخر ماه اوت گفت: «ما قطعاً تحت تأثیر کمبود اکسیژن مایع برای پرتاب‌های خود در سال جاری قرار خواهیم گرفت».

تحویل اکسیژن همچنین در پرتاب برنامه ریزی شده ماهواره لندست 9، تلاش مشترک ناسا و سازمان زمین شناسی ایالات متحده، برای کمک به بیماران مبتلا به کووید اختلال ایجاد کرد. در 27 سپتامبر، پس از 11 روز تاخیر، ماهواره ای که بر روی موشک اطلس 5 آژانس فضایی ایالات متحده نصب شده بود، از مرکز فضایی وندنبرگ در کالیفرنیا به فضا پرتاب شد.

بیشتر این تأخیر ناشی از ناتوانی سازمان در به دست آوردن نیتروژن مایع کافی بود، زیرا تامین کنندگان گاز هوا اکسیژن مایع خود را برای استفاده حیاتی برای کاهش تلفات و مرگ و میر در بیمارستان ها توزیع کردند. البته در نظر داشته باشید که این نیتروژن برای آزمایش و مراحل نهایی به نیتروژن گازی تبدیل می شود.

کمبود اکسیژن در بالای زنجیره تامین تنها مشکلی است که قابل حل نیست و خدماتی مانند پرتاب ماهواره و بسیاری از صنایع دیگر را مختل کرده است. کمبود تراشه های کامپیوتری به دلیل بسته شدن تاسیسات تولیدی در چین، کره جنوبی و تایوان یک مسئله مهم بود که نه تنها صنعت هوافضا بلکه طیف گسترده ای از محصولات مانند خودرو و شیشه را تحت تاثیر قرار داد.

این نفوذ شامل مشاغل و دولت ها نیز می شود. به عنوان مثال، در سمپوزیوم فضایی، شاتل گفت که بریدگی تراشه ها توسعه یک پایانه کاربری جدید برای سیستم پهن باند ماهواره ای استارلینک اسپیس ایکس را به تاخیر می اندازد.

SpaceX و Flight Alliance تنها سازمان‌های هوافضا نیستند که احساس می‌کنند بازنشسته و ناتوان هستند. به گفته استفان فوربز، مدیر برنامه بلک جک، برنامه بلک جک که توسط آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی توسعه یافته است، برای نشان دادن یک شبکه ارتباطی جدید برای ارتش در مدار زمین طراحی شده است. این برنامه در سال 2022 به دلیل عدم وجود ریزتراشه و سایر قطعات الکترونیکی قابل اجرا نیست. فوربس گفت تلاش برای یافتن خازن ها و موارد مشابه فراتر از انتظار ما بود. ما سعی می کنیم مطمئن شویم که می توانیم قطعات مورد نیاز خود را تهیه کنیم.

از سوی دیگر، با کمک اتحاد پرواز و پرتاب که برای امسال برنامه ریزی شده بود، پرتاب این موشک تا سال 2022 به تعویق افتاد. این تاخیر به این دلیل است که جامعه هدف آن، Astrobotic Technology مستقر در پیتسبورگ، می‌تواند در مواجهه با کمبود لوازم الکترونیکی به کار خود ادامه دهد. این کمبود وسایل الکترونیکی مانع از ماموریت فرود Peregrine شد.

جان تورنتون، مدیر عامل شرکت Astrobotic در مورد این بیماری همه گیر گفت که در چنین مواردی ویروس می تواند آسیب زیادی به زنجیره تامین وارد کند. ما فقط بهترین کاری را که می توانیم انجام می دهیم. این شرکت در حال توسعه یک برنامه راه اندازی جدید است که به زودی تکمیل خواهد شد. این پروازها شامل یک سری فرود برای پروازهای تجاری بر روی ماه است. اولین ماموریت بخشی از برنامه خدمات تجاری ناسا در ماه است و شامل محموله هایی از آژانس های فضایی مکزیک و آلمان و همچنین چندین مشتری تجاری دیگر است.

مقامات ائتلاف پرواز و پرتاب گفتند که در آغاز همه‌گیری ویروس کرونا، این شرکت تا حد امکان اجزای خود را ذخیره کرد تا به کمبودهای احتمالی که مستقیماً بر تولید و پرتاب موشک‌هایش تأثیر می‌گذارد، رسیدگی کند. این شرکت دارای تراشه های نیمه هادی کافی برای دوام چند ماهه است و انتظار دارد تحویل قبل از اتمام منابع ذخیره شده از سر گرفته شود.

مسائل مربوط به زنجیره تامین که صنعت فضایی را تحت تاثیر قرار می دهد به آرامی در حال ظهور است. زیرا مدت زیادی است که این بیماری همه گیر توانسته است ذخایر منابع تخمین زده شده برای چندین ماه را تخلیه کند و علاوه بر این، بیش از گذشته دوام آورده است. علیرغم وجود ویروس کرونا، 114 پرتاب مداری در سال 2020 انجام شد که از این تعداد 104 مورد موفقیت آمیز بود. این بالاترین پرتاب مداری در جهان از سال 1990 تا 2018 است. این ماموریت شامل دو پرواز فضایی سرنشین دار توسط اسپیس ایکس بود که اولین پرواز از ایالات متحده از زمان پایان برنامه شاتل فضایی در سال 2011 بود.

با این حال، اثرات مخرب ویروس کرونا با کاهش ذخایر و ذخایر (و همچنین کمبود نیروی کار) تشدید شده است.

با این حال، ذخیره سازی به مشکلات زنجیره تامین فوری کمک نمی کند. در این زمینه، وزارت دفاع اعلام کرده است که اقداماتی را برای کاهش کمبود ریزتراشه‌های آینده، چه به دلیل همه‌گیری و چه به دلیل بلایای جهانی دیگر انجام می‌دهد. در 23 آگوست، آژانس با اینتل قراردادی را برای استفاده از فاز اول پروژه برای راه اندازی مجدد ظرفیت تولید تراشه تجاری بلندمدت در ایالات متحده منعقد کرد.

اینتل قصد دارد با چندین شرکت برای ایجاد سنگرهای تجاری برای عرضه محصولات جدید همکاری کند. این محصول یک نمونه اولیه از Fast Microelectronics برای اهداف تجاری شرکت های مختلف است. پس از اعلام اینتل در ماه مارس، نمونه اولیه به عنوان یک جایزه در نظر گرفته می شود. سپس قرار شد که واحد میکروالکترونیک حداکثر 20 میلیارد دلار برای ساخت دو کارخانه تراشه های کامپیوتری در آریزونا برای خدمت به بازارهای ایالات متحده و اروپا سرمایه گذاری کند.

مقامات کاخ سفید در بیانیه‌ای با اعلام گزارش زنجیره تامین ژوئن 2021 گفتند: «همه‌گیری ویروس کرونا و بحران اقتصادی ناشی از آن نشان داده است که ضعف‌های ساختاری در زنجیره‌های تأمین داخلی و بین‌المللی امنیت اقتصادی و ملی آمریکا را تهدید می‌کند.» مسائل مربوط به زنجیره تامین ایالات متحده

کنگره در حال بررسی قوانینی است که قرار است سایر پروژه‌های تولید میکروالکترونیک ایالات متحده را تأمین مالی کند.

در 27، اریک ایانسون، مدیر برنامه اکتشاف مریخ ناسا، به گروه تحلیل برنامه اکتشاف مریخ و کمیته مشاوره علمی مستقل گفت: آیا.

ما همه چیز را در تمام ماموریت های ناسا می بینیم. برخی بیش از دیگران تحت تأثیر قرار می گیرند. گاهی اوقات مسائل فقط مسائل مربوط به زنجیره تامین است. از آنجایی که چیزهای این مجموعه برای مقاصد مهم دیگری مورد استفاده قرار می گیرند، به ماموریت های فضایی ما محدود نمی شوند.

تا زمانی که بیماری عروق کرونر قلب به طور کامل کنترل شود، من فکر می کنم ما به بررسی اثرات آن بر روند علم ادامه خواهیم داد.

اریک اینسون، مدیر برنامه اکتشاف ناسا

ایانسون گفت: «ما امروز بهتر از زمانی که بیماری شروع شد، تأثیر ویروس بر زندگی مردم را مدیریت می کنیم. امیدوارم در دوران شیوع این بیماری به عملکرد عادی خود ادامه دهیم. درست است که ویروس کرونا زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است، اما ما باید بتوانیم این کار را انجام دهیم. مشکل ادامه دادن تحقیقات و پیشرفت ما پیشرو است.

[ad_2]

Braylon Mccoy

محقق حرفه ای وب. پیشگام الکل متعصب تلویزیون دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما