مسکو سیستم پرداخت تشخیص چهره را در 240 ایستگاه مترو راه اندازی کرد

[ad_1]

روز گذشته روسیه سامانه ای به نام Face Pay را در 240 ایستگاه مترو مسکو راه اندازی کرد که از سیستم تشخیص چهره برای پرداخت هزینه حمل و نقل مسافر استفاده می کند. این اولین استفاده گسترده از سیستم پرداخت تشخیص چهره در سراسر جهان است.

در سیستم Face Pay ، مسافران باید تصویر خود را بارگذاری کرده و حساب بانکی و کارت مترو خود را با برنامه تلفن همراه Mosmetro پیوند دهند. پس از ارائه اطلاعات مورد نیاز ، دوربین ها به محض ورود به ایستگاه چهره فرد را تشخیص داده و هزینه های لازم را از حساب وی کسر می کنند.

مقامات مسکو انتظار دارند که 10 تا 15 درصد از مسافران مترو به طور منظم در دو تا سه سال آینده از Face Pay استفاده کنند. به گفته وی ، این ترتیب باعث کاهش انتظار در صف ها در طول همه گیری کرونا می شود و نیاز به لمس وسایل مختلف را از بین می برد.

سرگئی سوبیانین شهردار مسکو در توییتی نوشت: “اکنون همه مسافران می توانند بدون برداشتن تلفن ، کارت مترو یا کارت بانکی خود به راحتی از مترو استفاده کنند.” مسکو اولین شهر جهان است که از Face Pay در چنین مقیاسی استفاده می کند. “این یک فناوری جدید و بسیار پیچیده است و ما در حال بهینه سازی آن هستیم.”

مقامات مسکو می گویند اطلاعات مسافران به طور امن رمزگذاری شده است و به پلیس نمی رسد. با این حال ، گروه های حریم خصوصی نگران پروژه هستند. استانیسلاو شکیروف ، بنیانگذار گروه حقوق دیجیتال Roskomsvoboda ، می گوید: “این فناوری یک گام خطرناک جدید در کنترل شهروندان روسی است.” باید شفافیت کاملی در مورد مکانیسم عملی استفاده از این برنامه وجود داشته باشد. مترو مسکو یک سازمان دولتی است و تمام اطلاعات آن در اختیار سرویس های اطلاعاتی قرار می گیرد. »

اخیراً روند شدیدی در استفاده از سیستم های هوش مصنوعی در مسکو مشاهده شده است و تعداد دوربین های نظارتی تا کنون به بیش از 175000 دوربین افزایش یافته است. علاوه بر نگرانی ها در مورد استفاده دولت از این اطلاعات ، شهروندان نگران هک این سیستم ها هستند ، زیرا هکرها اخیراً پیشنهاد داده اند که با 200 دلار به این سیستم نفوذ کنند.

[ad_2]

Todd Holland

متفکر. معتاد رسانه های اجتماعی متعصب الکل استاد وب. مبشر قهوه معمولی.

تماس با ما