کاهان برای دفاع از رئیسی به استناد رادیو فردا!

[ad_1]

روزنامه کاهان نوشت: علاوه بر اقدامات روانی غرب و کشورهای غربی برای تضعیف موقعیت ایران در مذاکرات، این مقام سیا اذعان کرد که افزایش درآمدهای صادراتی به ایران اطمینان بیشتری داده است.

سایت رادیو فردا در تحلیلی نوشت: «دیپلمات های ایرانی در وین این روزها در هتل های پنج ستاره موضع سختی اتخاذ می کنند و همزمان متحدان آنها در تهران به سرعت برنامه هسته ای خود را گسترش می دهند». درآمدهای صادراتی افزایش یافته است.» مقامات غربی نگرانند که جمهوری اسلامی در عرض چند ماه در آستانه تبدیل شدن به یک قدرت هسته ای قرار گیرد.

سعید قاسمی نژاد، ضدانقلاب فراری و حامی علنی تحریم ها علیه ایران در این تحلیل نوشت: بخشی از اعتماد جمهوری اسلامی به مذاکرات نتیجه بهبود موقعیت خزانه اصلی دولت است. به عنوان مثال، رسانه های ایرانی به نقل از مقامات جمهوری اسلامی اعلام کردند که صادرات غیرنفتی جمهوری اسلامی در هفت ماهه اول سال 1400 به 27 میلیارد دلار رسیده است که نسبت به سال قبل 47 درصد افزایش داشته است.

درآمد صادراتی ایران مانند هر درآمد دیگری حاصل ضرب کمیت (حجم یا وزن) و قیمت است. جمهوری اسلامی از سال 2019 از انتشار منظم و دقیق جزئیات اطلاعات گمرکی خودداری کرده است، اما هر از چند گاهی نهادها و رسانه‌ها جزئیات خاصی از این داده‌ها را منتشر می‌کنند. نگاهی به اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان توسعه تجارت نشان می دهد که اگرچه گروه های قابل توجهی از کالاهای صادراتی با افزایش حجم و قیمت صادرات مواجه هستند، اما افزایش زیاد درآمد حاصل از افزایش قیمت است.

نویسنده بی سواد این تحلیل می گوید: نکته قابل توجه در مورد صادرات غیرنفتی این است که علیرغم نامش همچنان وابستگی زیادی به نفت و قیمت آن دارد. محصولات پتروشیمی بخش قابل توجهی از صادرات غیرنفتی جمهوری اسلامی را تشکیل می دهند که ارزش آن با قیمت نفت متفاوت است.

گزارش ها نشان می دهد که صادرات محصولات پتروشیمی و میعانات گازی جمهوری اسلامی در این هفت ماه بین 14 تا 700 میلیون دلار معادل 54 درصد کل صادرات غیرنفتی بوده است. درآمد ایران از محصولات پتروشیمی و میعانات گازی در سال 1400 نسبت به سال قبل 50 درصد افزایش یافته است در حالی که وزن این محصولات تنها حدود 16 درصد افزایش یافته است.

بخش قابل توجهی دیگر از صادرات غیرنفتی ایران در چارچوب گروه معادن و صنایع معدنی است. جمهوری اسلامی در سال 1400 هفت میلیارد دلار به منطقه صادر کرد که حدود 26 درصد صادرات غیرنفتی ایران را به خود اختصاص داد. مواد معدنی، پتروشیمی و میعانات گازی روی هم 80 درصد از درآمد صادرات غیرنفتی ایران را تشکیل می دهند. درآمد صادراتی محصولات معدنی ایران در هفت ماهه اول سال 1400 نسبت به مدت مشابه سال قبل 110 درصد افزایش و وزن آن 15 درصد افزایش داشته است.

[ad_2]

Jamiya Calhoun

دوستدار فرهنگ پاپ به طرز خشمگینانه ای فروتن. نینجاهای شبکه های اجتماعی بی عذرخواهی طرفدار الکل دردسر ساز.

تماس با ما