چه گوشی هایی در نسل هشتم اسنپدراگون – زومیت استفاده می شوند؟

[ad_1]

کوالکام این هفته از پردازنده پرچمدار سال 2022 خود به نام «نسل اسنپدراگون 8» رونمایی کرد که به زودی در سری گوشی های هوشمند خود استفاده خواهد شد. این پردازنده دارای ویژگی های جذابی مانند Arm v9 core است و طبق معمول در زمینه پردازش گرافیکی توسعه یافته است. همچنین می‌توانیم ویژگی‌های جدیدی را در دوربین ببینیم.

چندین برند از گوشی های اندرویدی وجود این تراشه را در گوشی های آینده خود تایید کرده اند. اما واقعا چه شرکت هایی برای اسنپدراگون 8 نسل 1 قرارداد بسته اند و چه گوشی هایی به این قطعه مجهز خواهند شد؟ طبق گفته Android Authority، می توان از قراردادهای برندهایی مانند Xiaomi، Motorola، Zedtia، Sharp، Honor، Nubia، Oppo، Reelmi، Vivo مطمئن بود. در ادامه به جزئیات بیشتر برندهای طرف قرارداد و مدل های گوشی هایی که به نسل هشتم اسنپدراگون مجهز خواهند شد می پردازیم.

شیائومی از همان ابتدا از تراشه های اسنپدراگون پیشرفته در محصولات خود استفاده کرده است. از این رو، جای تعجب نیست که در لیست برندگانی قرار دارد که قصد دارند از نسل اول پردازنده اسنپدراگون 8 در گوشی های خود استفاده کنند.

شیائومی 11 می

علیرغم ادعای شیائومی مبنی بر اینکه اولین گوشی هوشمند مجهز به نسل هشتم اسنپدراگون از این برند خواهد بود و احتمال دارد گوشی های سری 12 شیائومی میزبان این تراشه باشند. اما طبق شایعات منتشر شده در 12 دسامبر 2021 (21 دسامبر 1400)، Moto Edge x30 عرضه خواهد شد که تاریخ عرضه رسمی پردازنده جدید کوالکام نیز می باشد. بر اساس شایعات، با این تفاسیر ممکن است شیائومی به زودی از سری گوشی های پرچمدار جدید خود رونمایی کند.

مقاله مرتبط:

از سوی دیگر، مدیرعامل Redmi، لیو ویبینگ، رسما اعلام کرد که Redmi قصد دارد در محصولات بعدی خود از اسنپدراگون 8 نسل 1 استفاده کند. از این رو انتظار می رود سری K50 میزبان گوشی های Redmi با این تراشه باشد.

سازنده گوشی های بازی شیائومی بلک شارک نیز استفاده از نسل اول اسنپدراگون 8 را در بلک شارک جدید تایید کرده است. این شرکت تابعه همچنین ویدیویی را در وب سایت رسمی کوالکام منتشر کرد که این خبر را تایید کرد. اما نام دقیق این محصول هنوز در دسترس نیست.

با این حال، افشای شناخته شده در فناوری حساب جلسه چت دیجیتال او در توییتر مدعی شد که تراشه جدید کوالکام در گوشی سری 5 بلک شارک استفاده خواهد شد. با توجه به گوشی های قبلی بلک شارک که با 4S و 4S Pro عرضه می شدند، انتخاب این نام دور از ذهن نیست و می توان از این گوشی با نرخ رفرش بالای 144 هرتز انتظار شارژ سریع و قابلیت نمایش آن را داشت.

توجه

این برند که پیشتاز این زیرمجموعه هواوی بود، امسال گام بزرگی برداشت و از زیر سایه هواوی فراتر رفت و اولین سری گوشی های پرچمدار خود را با پردازنده اسنپدراگون با نام Honor Magic 3 روانه بازار کرد. N در نظر دارد سال آینده از این روش پیروی کند و در یک ویدیوی جدید، از نسل بعدی پرچمدار Honor که مجهز به نسل اول اسنپدراگون 860 است، رونمایی می کند.

مقاله مرتبط:

موتورولا نیز از این موضوع غافل نیست و در پستی در شبکه اجتماعی Weibo اعلام کرد که به زودی گوشی Moto Edge X30 را که از این تراشه استفاده کرده بود، در ماه دسامبر معرفی خواهد کرد. البته عرضه این ماه احتمالا برای چین است و سایر علاقه مندان باید تا اوایل سال آینده (اواسط آذر) برای عرضه جهانی آن منتظر بمانند.

برند دیگری که قصد دارد از تراشه جدید کوالکام در محصولات خود استفاده کند، برند نوبیا است. این شرکت همچنین در ویدئویی که در وب سایت رسمی کوالکام منتشر شده، اعلام کرد که به زودی از این تراشه برای ساخت یک گوشی جدید استفاده خواهد کرد. با توجه به سابقه این برند، به احتمال زیاد شاهد نسل اول پردازنده اسنپدراگون 8 در گوشی های بازی Red Magic و گوشی های سری Nubia Z این شرکت باشیم. در واقع، Red Magic 7 معرفی نشده اخیراً با شارژر 165 واتی خیره کننده خود در لیست انتظار محصولات دیده شد.

مخالفت

اوپو نوآور، برند دیگری است که گفته می شود از پردازنده های جدید کوالکام در جدیدترین محصولات خود استفاده می کند و قرار است در سه ماهه اول سال 2022 رونمایی شود. از این رو، این احتمال وجود دارد که Oppo Find X4 Pro از نسل اول پردازنده اسنپدراگون 8 استفاده کند.

علاوه بر این، رایلی که قبلاً بازار پرچم‌دار خود را با گوشی‌های ارزان‌قیمتی مانند X50 Pro و GT آزمایش کرده بود، قصد دارد از پناهگاه امن خود فراتر رفته و پرچم‌داران رده بالایی را در رده‌های Samsung Galaxy و OnePlus Pro عرضه کند. در همین راستا، شرکت رایلی اعلام کرده است که اولین دستگاه از این برند با نسل اول پردازنده اسنپدراگون 8 با نام Realme GT2 Pro عرضه خواهد شد و «انحصاری ترین» گوشی تاریخ رایلی خواهد بود. مشخصات فنی این گوشی که اخیرا فاش شده است، نمایشگر قدیمی با وضوح تصویر QHD را نشان می دهد که نرخ بازسازی ۱۲۰ هرتز را ارائه می دهد. همچنین طبق اخبار منتشر شده، این گوشی به سیستم دوربین دوگانه مجهز می شود که دارای دوربین فوق عریض با دو سنسور 50 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی و سنسور 8 مگاپیکسلی تله فوتو خواهد بود.

برند ژاپنی شارپ که در چند سال گذشته پرچمداران سری Aquos R را روانه بازار کرده است نیز از جمله سازندگان گوشی های هوشمندی است که از پردازنده های جدید کوالکام استفاده می کند. اگرچه Aquos R6 خیره کننده در سال 2021 در سطح جهانی در دسترس نخواهد بود، شارپ اعلام کرده است که قصد دارد از نسل اول تراشه اسنپدراگون 8 برای عرضه پرچمدار بعدی خود در سال 2022 استفاده کند. متاسفانه، اطلاعات زیادی در مورد محصول آینده شارپ (احتمالا Aquos R7) در دسترس نیست. اما انتظار می رود محصول جدید این شرکت ژاپنی در بازار جهانی به کاربران معرفی شود.

مقاله مرتبط:

ویوو یکی از برندهایی است که سال هاست از تراشه های پرچمدار کوالکام در محصولات خود استفاده می کند. از این رو، تکرار این معادله و مشاهده ردپای تراشه های اسنپدراگون در این گوشی کاملاً جدید دور از ذهن نیست.

Vivo این را به طور رسمی اعلام نکرده است. اما به طور غیرمستقیم به عرضه چند مدل گوشی هوشمند جدی اشاره کرده است که به نسل اول تراشه اسنپدراگون 8 مجهز خواهند شد. با این مشخصات، انتظار می رود تراشه جدید کوالکام در سری Vivo X و خانواده NEX و iQoo استفاده شود.

ZTE همچنین آخرین برندی است که استفاده از نسل اول تراشه اسنپدراگون 8 را در دستگاه های خود تأیید کرده است. یکی از نمایندگان این شرکت با اشاره به Axon 30 Ultra اعلام کرده است که این برند محصولی را با استفاده از محصول پرچمدار کوالکام در سال 2021 روانه بازار خواهد کرد. بنابراین، در نسل بعدی سری آکسون، می‌توان انتظار پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل اول کوالکام را نیز داشت.

شرکت های بزرگ تراشه معمولاً مجاز به انتشار اخبار از مشتریان خود هستند و واضح است که برخی از شرکای تجاری این کار را نمی کنند. بنابراین ممکن است شرکت های دیگری بخواهند گوشی با نسل اول تراشه اسنپدراگون 8 تولید کنند اما با انتشار این خبر موافقت نکرده باشند.

Asus ROG Phone 5 Pro Asus ROG Phone 5 Pro

به عنوان مثال، ایسوس، سامسونگ و سونی سه برندی هستند که در این لیست نامی از آنها برده نشده است. سامسونگ و سونی به طور کلی در طول این سال ها از انتشار نام خود خودداری کرده اند. اما مشخصات سری گلکسی اس 22 و پرچمداران اکسپریا، نسل اول اسنپدراگون 8 را تقریباً قطعی می کند. همچنین سال آینده باید منتظر ورود گوشی‌های زنوفون و راگوفون جدید ایسوس باشیم.

یکی دیگر از برندهای بدون نام هوآوی است. پیش‌بینی می‌شود که اگر هواوی از این پرچمدار در سال 2022 رونمایی کند، نسل هشتم نسخه 4G اسنپدراگون به آن مجهز خواهد شد. مانند گوشی های سری پی 50 هواوی که با نسخه 4G اسنپدراگون 888 عرضه شدند. گوگل یکی دیگر از برندهایی است که نامی از آن برده نشده است و شاید دلیل عدم حضور گوگل در این لیست استفاده از پردازنده اختصاصی آن یعنی Tensor باشد که در گوشی های سری پیکسل 6 شاهد آن بودیم.

شما کاربران زومیت در مورد گوشی های دیگری که با نسل اول تراشه اسنپدراگون 8 وارد بازار می شوند، چه پیش بینی می کنید؟



[ad_2]

Yareli Estes

دانش آموخته مواد غذایی هاردکور. حلال مشکل لاعلاج متعصب الکل متخصص توییتر پیشرو پرشور اینترنت.

تماس با ما