وافق دیر ا ود امضا واهد د

[ad_1]

رارو- سوشیتدپرس روز معه ارش داد، داد در میانه مذاکرات وین، رخی ریمها درباره رنامه سستهای ر ایران. ر اساس این ار نتونی لینکن وزیر امور ارجه ندین معافیت از ریمها را در ارتباط یک الیترا مالیترای این اقدام دولت ایدن، میم ترامپ رامپ رس مهوری سابق مریکا رای لغو نها را ر داد.

به فرارو، گزارش معافیت های تحریمی به کشور و شرکت های خارجی اجازه می دهد تا در پروژه های غیرنظامی نیروگاه های بوشهر ایران، نیروگاه آب سنگین اراک و راکتور تحقیقاتی تهران فعالیت کنند. مایک مپئو، وزیر امور ارجه سابق مریکا در ماه مه این معافیتا را لغو رده ود.

در مین مینه موضوع وزارت ارجه مریکا درباره معافیتای ریمی در وص رنامه لح میزسته دا ند رایس در ساب اربری ود در ویتر نوشت: به شريفه بين‌المللي خود اجازه ميدهيم به خطرات فزاينده مرتبط با عدم وجود و ايمني وجود دارد در ايران، در عين حال، تا زماني كه جام تهران به باز كردن خود در قالب برانندگي، معافيت تحريم‌هايي به ايران ارائه نكند و نخواهم كرد.

در مقابل سعید اده، وزارت امور امور ارجه : وی افزود: اخباری نیده میود در وصف رفع ریمی است و مه میدانند این ایت نمیاد

اده اکید رد: ا مهوری اسلامی ایران منتظر است در وصف رفع ریمی رجام ایالات متحده آمریکا اداره وزارت ارجه : ا ر اقدامی در مسیر درست مل

رفع رخی ریمهای ستهای؛  احیای رجام نزدیک است؟وافق دیر ا ود امضا واهد د
امیرعلی ابوالفضل ارشناس مسائل نالمل در و ا رارو با اشاره به این که روند وین رو به جلو است، اظهار داشت: معافیت های وجود دارد که برای آمریکا در زمینه همکاری های فنی وجود دارد، به نوعی نشان می دهد که آمریکا در حال پذیرش این موضوع است که برای رسیدن به آن است. وفق اید اقدام د انجام دهد.

وی افزود: معافیت های موجود در زمان برداشته شده است، اما دولت باید از یک سال از روی کار آمدن، آنها را بعد از آن رفع کرد، این معافیت ها برای ایران بیشتر از جمله معافیت های مالی و یا در فروش نفت را ندارد، اما ام را از ر مریکا مخابره میند

ابوالفتح گفت: آمریکا بدون اینکه چشمانداز روشنی نسبت به حضور توافق صورت نگیرد، چنین قدمی را بر نمی‌دارد، بنابراین این موضوع نشان می‌دهد آنها می‌خواهند حسننیت خود را ثابت کنند، اما هنوز بحث و اختلافات جدی برای دو باقی مانده است، زیرا این معافیت‌هایی که دارند. ادر د وزهای م الش ن دو رف وده است.

این دانش مسائل نالمل اضافه رد: اما پیش بینی بنده این است که طی هفته های آینده نزدیک به نتیجه نخواهد رسید، اما در نهایت دو طرف چارهای جزء احیای برجام را ندارند و گزینه دیگری روی میز نیست، بنابراین در نتیجه می توانم، توافق دیر و زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد.

ابوالفتح با تاکید بر اینکه هیچ توافقی ابدی نیست، ادامه داد: ما به دنبال این باشیم که دولت آینده آمریکا از توافق خارج شود، به نظر نمی رسد این موضوع قطعی باشد، زیرا ممکن است دولت ایران یا دولت آمریکا در ماه های آینده از برجام باشد. ارج وند، را ر ر ر مفروض انجام می دهند اقداما لازم را

این تحلیلگر مسائل بین الملل با اشاره به اینکه نباید سفید امضا به آمریکایی ها داد، گفت: اینکه ما می توانیم آمریکا را وادار کنیم به صورت بلندمدت در برجام باید عملکرد خودمان را انجام دهیم و این موضوع را نه در واشنگتن، بلکه باید در تهران انجام دهیم. دنبال کرد، اگر بتوانیم در حوزه افزایش توان ملی در سه موضوع، اقتصادی و انسجام داخلی تحقیقاتی انجام دهیم، می توانم امیدواریم که برجام برای بلندمدت باقی بماند.

ابوالفتح عنوان کرد: در بحث اقتصادی هر وقت که ما می توانیم آسیب پذیری خود را از تحریم ها کمتر کنیم و بنیه های اقتصادی خود را قوی جلوه دهیم، احتمال خروج آمریکا از برجام کمتر خواهد شد، از نظر دفاع از سوی دیگر نیز ما باید با تقویت بنیه ای و نظامی خود در همه زمینه ها از بازدارندگی مناسبی می شود، زیرا اگر آمریکا اعلام کند که برجام هیچ هزینه ای برای این کشور ندارد، به مانند زمان استفاده از آن را دوباره انجام می دهد، به اذعان خود آمریکایی ها پیشرفت های قابل توجه را تجربه کرده اند. و با نفوذ منطقه خود را به هدف در منطقه دست پیدا کند، از جمله خود در یمن، عراق، سوریه و …، بنابراین اگر آمریکا بداند که ایران همچان قدرت نظامی دارد، از برجام خارج نخواهد شد.

وی بیان کرد: دست نیز اگر ما در داخل، انسجام و وحدت ملی را به صورت نهایی حفظ کنیم، این موضوع بسیار کمک خواهد کرد، اگر می‌خواهد در کشور باعث شود که آمریکایی‌ها احساس کنند که می‌توانند هر کاری را انجام دهند. بنابراین، حفظ جام داخلی از بسیار زیاد انس است، از سویی اگر این سه مورد پیدا شود می‌توانیم امیدواریم که آمریکا برای مدت طولانی در برجام باقی بماند.

[ad_2]

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما