مشاوره تحصیلی و مشاوره کنکور چیست ؟

یک مشاور ایده آل وظایف خود را به شکل منظمی انجام می دهد و خوش قول است؛ به دیگر سخن به کار خود تعهد بالایی دارد و این مسئله را به دانش آموز نیز انتقال می دهد تا او هم با جدیت و تعهد بالایی به درس خواندن بپردازد. مثلا بداند که رشته هوشبری، دوره کارشناسی ارشد ندارد و بچه های هوشبری برای آزمون کارشناسی ارشد باید به سراغ رشته پرستاری و یا یک رشته دیگر بروند. بدین معنا که مثلا برای درس زیست شناسی زمان یک ساعت را برای مطالعه نصف فصل در نظر می گیرید. اگر از کنکور های آزمایشی استفاده می نمایید، بهتر است به این موضوع توجه نمایید که تراز شما در همین زمان تا حدود زیادی می تواند عملکرد شما در کنکور را پیش بینی نماید. مشاوری که با پیش بینی زودهنگام رتبه های تک رقمی نودوشش خود دست به کار عجیبی زد و مؤسسات کنکور مدعی و فرصت طلب را غافلگیر کرد.

موفقیت در کنکور سراسری لازمه های زیادی دارد و دانش آموزان باید به درستی در این مسیر گام بردارند تا بتوانند بهترین نتیجه را از زحمات خود به دست بیاورند؛ در این یکی از مهم ترین موارد یعنی بهترین مشاور کنکور را بررسی می کنیم. شاید یکی از تکراری ترین جمله های است که در مورد مشاوره کنکور تجربی شما شنیده باشید. وقتی از تکنیک های تست زنی کنکور صحبت می کنیم منظور ما فقط جلسه کنکور نیست. بنابراین نیازی نیست تمام زمان مطالعه خود را به مطالعه درس زیست شناسی اختصاص دهید. تکنیکی که باید اجرا نمایید این است تمام افکاری که به ذهن شما خطور می نماید و مانع مطالعه شما می شود را در برگه ای یادداشت نمایید و در طول روز یک زمان خاصی را به فکر کردن در مورد آن اختصاص دهید. پس از دریافت پیامک شما، به خانم حسین پور اطلاع خواهیم داد که طی اولین جلسه چت یا تماس تلفنی با شما کلیه شرایط، روش کار و هزینه مشاوره و برنامه ریزی بلند مدت را به شما اعلام کنند. جهت اطلاع از لیست بهترین دبیران شیمی کنکور و نحوه برنامه ریزی سه ماه مانده به کنکور بر روی لینک های قرمز کلیک نمایید.

نکته مهمی که بسیاری از داوطلبان کنکور از آن بی اطلاع می باشند و همین مسئله آنان را ناامید می نماید، این است که تمامی منابع درسی کنکور سراسری و جزوه ها را تهیه می نمایند تا بسیار مسلط شوند. هر سال نسبت به سال های گذشته سوالات امتحانات نهایی و کنکور مفهومی تر می شوند و همین مسئله بسیاری از دانش آموزان را دلسرد و دچار استرس می کند که آیا می توانند رتبه قبولی را کسب کنند یا خیر؟ به عنوان مثال سوالات را به صورت معلوم و مجهول در نظر بگیرید و همچنین خلاصه نمایید زیرا برخی از سوال های کنکور تنها مفاهیم را ممکن است به گونه ای دیگری مطرح نمایند. یعنی برای حل مسائل قدم اول فهم مفاهیم است. قطعا در صورتی که تسلط کافی ندارید نیازمند زمان بیشتری هستید که این امر نیز با برنامه ریزی برای کنکور تجربی قابل حل خواهد بود. یکی از شکایت های داوطلبان در رابطه با برنامه ریزی هایی که دارند این است که نمی توانند در زمان مقرر آنچه مورد انتظار آنان می باشد را داشته باشند. یکی از مشکلاتی که برخی از داوطلبان با آن مواجه می باشند این است که در برخی از دروس ضعیف بوده اند.

برخی از موسسات معتبر مشاوره تحصیلی و کنکور جلسات متعددی را تحت عنوان کلاسهای رفع اشکال برای متقاضیان برگزار میکنند و تجربه نشان داده است که شرکت در این کلاسها میتواند عمق یادگیری دانش آموزان را افزایش دهد و باعث پیشرفت آنها در دروس مختلف گردد. یکی از دروسی که داوطلبان در رشته تجربی بسیار با آن مشکل دارند و در بهترین مشاور کنکور تجربی تهران مطرح می نمایند مربوط به درس شیمی است. یکی از اقدامات معین فلاح تهیه مقالات و کتابهای الکترونیک رایگان برای استفاده دانش آموزان و داوطلبان کنکور بوده. برخی از اوقات همین کند خوانی می تواند موجب عقب افتادن داوطلبان شود. از طرفی رشته های پر طرفداری مانند پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی ظرفیت محدودی دارند و جزو اولین رشته هایی هستند که داوطلبان گروه تجربی آن را انتخاب می کنند. بنابراین یکی از 20 نکته طلایی برنامه ریزی برای کنکور 1401 تجربی حتما باید به این موضوع اختصاص داده شود که از فنون تند خوانی به جای کند خوانی استفاده نماید تا بتوانید بر استرس های ناشی از حجم زیاد مطالب در آینده روبه رو نشوید. در صورتی که در دروسی ضعیف می باشید توصیه می نماییم که در برنامه ریزی کنکور تجربی از تست های ساده آغاز کنید چون تست های سخت باعث کاهش انگیزه شما می شود.

Jamiya Calhoun

دوستدار فرهنگ پاپ به طرز خشمگینانه ای فروتن. نینجاهای شبکه های اجتماعی بی عذرخواهی طرفدار الکل دردسر ساز.

تماس با ما