(فیلم) ماشین دست دوم گرانتر از خانه لوکس!

[ad_1]

بحران اقتصادی سریلانکا برای فروشندگان خودروهای دست دوم سودمند است زیرا قیمت این خودروها از خانه های لوکس بیشتر است.

به گزارش فرارو، این کشور جزیره ای 22 میلیونی در آستانه ورشکستگی قرار دارد، تورم در حال افزایش است و دولت بسیاری از واردات غیرضروری را برای صرفه جویی در دلارهای مورد نیاز برای خرید غذا، دارو و سوخت ممنوع کرده است.

در بازار خودرو، ممنوعیت دو ساله خودروها را در فاصله صفر کیلومتری از جاده نگه داشته است و خریداران ناامید قیمت های سنگینی را برای خودروهای کامپکت قدیمی و سدان های خانوادگی می پردازند.

یک تویوتا لندکروزر با پنج سال کارکرد 62.5 میلیون (312500 دلار) آنلاین هزینه دارد که سه برابر نرخ قبل از ممنوعیت واردات است. این پول برای خرید یک خانه یا یک آپارتمان لوکس جدید در یک محله طبقه متوسط ​​کلمب کافی است.

سارات یاپا باندرا، مالک یکی از بزرگترین نمایندگی ها در پایتخت سریلانکا گفت: «اکنون خودروها و خانه ها نماد موفقیت هستند. به همین دلیل است که اکثر مردم حاضر به خرید حتی با این قیمت های بالا هستند.

داشتن ماشین در خیابان‌های شلوغ کلمبو، جایی که شبکه اتوبوس‌ها و راه‌آهن شلوغ است، ضروری است. تعداد تاکسی ها نیز به طور چشمگیری کاهش یافته است، به طوری که رانندگان تاکسی های خود را می فروشند تا پول زیادی کسب کنند و آنهایی که هنوز کار می کنند، کرایه های دو برابر یا بیشتر دریافت می کنند.

ویروس کرونا سریلانکا را در بحران قرار داده و درآمد گردشگری را به شدت کاهش داده است.

در مارس 2020، دولت سریلانکا برای جلوگیری از خروج ارز از کشور، واردات گسترده ای از جمله خودروهای جدید را ممنوع کرد. اما این سیاست جلوی خروج دلار را نگرفته و تامین کالاهای حیاتی را برای کشور با مشکل مواجه کرده است.

خرده‌فروشان جیره‌بندی وعده‌های غذایی برنج را متوقف کرده‌اند، رستوران‌ها به دلیل یافتن بنزین برای پخت و پز تعطیل شده‌اند، و شرکت‌های برقی که به دلیل کمبود نقدینگی قادر به تولید روغن نیستند، دچار خاموشی ناگهانی شده‌اند.

ممنوعیت واردات همچنین منجر به کمبود قطعات خودرو شده است که به معنای گم شدن رانندگان پس از خرابی است.

[ad_2]

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.

تماس با ما