سفیر ایران در ر: در سیاست های منطقه ای ا رکیه اختلاف داریم

[ad_1]

سفیر ایران در ترکیه، با بیان این‌که ارتقاء سطح همکاری‌های تجاری ایران و ترکیه به رقم 30 میلیارد دلار، دور از دسترس نیست، گفت: سند برنامه همکاری جامعمدت تهران – آنکارا که در هفته گذشته به امضای وزیر امور خارجه ایران و ترکیه رسید. دو املا و نانهای است و راس رفیتهای دو ور نظیم ده است.

به گزارش ایسنا، محمد فرازمند، در ارتباط با سفر هفته گذشته رئیس جمهور ترکیه به تهران و امضای سند برنامه جامع همکاری بلندمدت ایران و ترکیه در جریان این سفر اظهار کرد: سند برنامه جامع همکاری بلندمدت بین ایران و ترکیه سندی است که برای اولین بار روابط اریخ دو ور این ل امضاء می شود.

وی با بیان این که این سند به امضای وزیران امور خارجه ایران و ترکیه رسیده است، گفت: این سند مانند اسنادی است که ایران بعدی با کشور‌ها از جمله چین به امضاء می‌رسد و یا قرار است چنین سندی را با روسیه نیز در آینده نزدیک انجام دهد. امضاء رساندن.

این دیپلمات‌های ارشد ایرانی با بیان این‌که این همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف تجاری، اقتصادی، بانکی، فرهنگی، امنیتی و … را در بر می‌گیرد، ادامه داد: این سند در رابطه با همکاری و حمایت از سازوکارهای روابط در هم تنیده است. ور و ناظیم ده است.

ن ایران و رکیه وجود ندارد اجرا نشده است

سفیر ایران در ترکیه با بیان این‌که بین دو کشور سندی وجود ندارد که اجرا نشده باشد و این روابط در هم تنیده ایران و ترکیه است، اضافه کنید: این روابط آنچنان درهم تنیده است که در مورد برخی زمینه‌های همکاری، قبل از این‌که اسنادی به آن‌ها وارد شود. صورت بین مقامات رسمی دو کشور امضاء می شود این زمینه توسط تجار، بازرگانان و سایر بخش های دو کشور در بخش ویژه، نیمه دولتی و دولتی ایجاد شده و در ادامه دولت ها نیز برای این همکاری ها اقدام به امضای اسناد مورد نیاز کرده اند.

اسنپد امع مکاری لندمدت ایران و رکیه، اسنپد املا واقعنانه است.

وی با تاکید بر این که سند جامع همکاری بلندمدت ایران و ترکیه یک سند کاملاً واقع‌بینانه است و مکانیزم‌های دو کشور تهیه و تنظیم شده است، مشخص شده است: ویژگی‌های ایران و ترکیه کم نیست و دو، دو کشور شریک و در عین حال قابل اعتماد هستند. و اریخی رای م وده و ستند.

مینه نیست

سفیر ایران در ترکیه با بیان این‌که به جرات می‌توانیم ادعا کنیم که هیچ زمینه‌ای نیست که بین ایران و مکانیزمی برای همکاری ترکیه و وجود آن وجود نداشته باشد، اضافه شود: وزهای مختلف اکید ده است و امضای این را میوان اقدام مبارکی نوان رد در ریان سور آن ار

دلار در سال، دور از دسترس نیست

فرازمند در پاسخ به این سوال که مقامات ایران تاکید کرده‌اند باید سطح مبادلات تجاری بین ایران و ترکیه به رقم ۳۰ میلیارد دلار افزایش پیدا کند، اما این امر محقق نشده است، علت موضوع چیست؟ با این‌که در جریان دیدار اخیر آقای رئیس جمهور جمهوری دو کشور ایران و ترکیه در تهران، بار دیگر رئیس‌جمهور بر توجه به این موضوع تاکید کرد، تصریح کرد: بحث ارتقاء تبادلات تجاری دو کشور به سطح ۳۰ در دهه ۹۰ شمسی هدف گذاری شد. و من تاکید می‌کنم که تصوراتی که ممکن است رقم بخورد را از دست دادن و یا آمال و آرزو می‌دانم به نظرم می‌رسد که این رقم دور از دسترس نیست و ما در دهه ۸۰ شمسی در مقطعی شاهدیم که سطوح مبادلات بین دو کشور به آن می‌رسد. ملاردهای دلار رسید و ما دیجیتال دلار را نیز ربه ردم.

فرازمند اشاره به رقم یک رقمی با میزان تجارت بین ایران و ترکیه اضافه کرد: از طرف ما، افراد سال هجری شمسی و سازوکارهای گمرک و دیگر سازمان‌های مسئول اعلام آمار در حجم تبادلات خارجی از سازمان تجارت خارجی این رقم حدود 11 میلیارد دلار اعلام کردند. رقم اعلام ده از سوی رکا در سال میلیارد و ده است.

وی با بیان این‌که نفت که یکی از اقلام اصلی در مبادلات تجاری بین دو کشور بوده است در این رقم وجود ندارد، ادامه داد: بنابراین بدون در نظر گرفتن موضوع نفت رقم هشتم یا ۱۱ میلیارد دلار روابط تجاری بین دو کشور، رقم پایینی در دو کشور نیست. شرایطی که همچنان ادامه‌های غیرقانونی آمریکا علیه ایران در جریان است، تجارت جهانی تحت تأثیر تأثیرگذاری در رکود به سر می‌برد و بحران نیز بر این موضوع تأثیرگذار بوده است.

وی با بیان این‌که برخی از سازوکارها در روابط تجاری دو کشور را به دلیل شرایط خاص از جمله اعمال تحریم‌های غیر قانونی آمریکا علیه ایران، نمی‌توان به صورت کامل اجرا کرد که در این زمینه می‌توان به اجرای قانون‌نامه تعرفه بین دو کشور اشاره کرد. ریح رد: این تقاضانامه در اجرا میده، ولی اکنون وقفهای در اجرای نه وجود مده است.

در موضوع ادرات از رکیه این رفیت و وانایی را داریم ادرات از میزان رفیت منونی داریم.

سفیر در ترکیه با تاکید بر این که علی‌رغم وجود وجود دارد در مبادلات تجاری دو کشور، ۱۰ -۱۱ میلیارد دلار در حجم روابط تجاری بین ایران و ترکیه، رقم ایران کمی نیست، گفت: ما در تبدیل گاز دیجیتال به ترکیه این ظرفیت و ظرفیت را داریم. شرکت‌ها را می‌سازد که خود را به بیش از میزان ظرفیتی افزایش می‌دهد و اگر رقمی را به‌طور روزانه داشته باشد، نفت ترکیه نیز به حجم مبادلات تجاری دو کشور باز می‌گردد، ما می‌توانیم در ظرف دو سال آینده حجم تبادلات تجاری را به دست آوریم. میلیارد دلار ازگردانیم.

وی در مین ارچوب اظهار رد: افزایش ارت انرژی و روش انر

سه دروازه مرزی ال رای ادلات اری ن دو ور داریم

این دیپلمات ارشد کشورمان با بیان این‌که در حال حاضر سه مرزی فعال برای تبادلات تجاری بین دو کشور داریم، اضافه کرد: دو کشور به اختصاصی از سرزمین‌های مختلف برای ترانزیت کالا از شرق به غرب استفاده می‌کنند. ایران بهترین مسیر و یک گزینه غیرقابل‌پوشی برای تردد ماشین‌های ترکیه از این کشور به سمت آسیای مرکزی، افغانستان و شرق است و ترکیه نیز مسیر خوبی و راحتی برای حرکت کامیون‌های ایرانی و محموله‌های ایرانی به سمت اروپاست.

اقتصاد دو ور ایران و رکیه مکمل دیگر ستند

سفیر ایران در ترکیه با تاکید بر این‌که اقتصاد دو کشور ایران و ترکیه مکمل ترکیب هستند، در ادامه مصاحبه با ایسنا گفت: اقتصاد ایران با برخی از کشورهای همسایه تولیدکننده انرژی، مشابه است، اما اقتصاد ما با ترکیه یک اقتصاد مکمل است. . تركيه به انرژي ما نياز دارد و از طرفي ديگر تركيه‌اي است كه برخي را از اقلامي كه ما به آن نياز داريم، مي‌توانيم اقلامي كه تركيه به آن نياز دارد از جمله مواد پتروشيمي را به اين كشور صادر كند.

رای رکیهای در مینه مانکاری از رفیت و وانایی وبی رخوردار استند.

فرازمند در همین رابطه ادامه داد: شرکت‌های ترکیه در زمینه‌های پیمانکاری از ظرفیت و امکاناتی که می‌توانند وجود داشته باشند، هستند و در زمینه‌های ساخت مسکن، راه‌آهن، آب و دریا و ساخت جاده در سنوات گذشته پروژه‌های خوبی را در ایران در دست گرفته‌اند که اجرای برخی از اینها. روژها تکمیل شده و اجرای رخی نچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به مبنی بر این‌که رقم ۳۰ میلیارد دلار در روابط تجاری ایران و ترکیه یک خیالی و دور از دسترس نیست و پیش از این نیز به ما گفته شد که بیش از ۲۰ میلیارد دلار در روابط تجاری دو کشور را تجربه کنیم. اطرنشان رد: ایران و رکیه دو ریک مهم دیگر در وزه اری ستند دیگر اعتماد دارند.

لیست الاهای نجانده ده در رارد رفه رجیحی ن ایران و رکیه اید ازنگری و ازبینی ود.

سفیر ایران در ترکیه همچنین در پاسخ به سوال دیگری در اجرای قرارداد تعاریف بین دو کشور و انتقاد برخی از بازرگانان ایرانی به نحوه اجرای این قرارداد که آن‌ها معتقدند این قرارداد بیشتر به طرف‌های ترک است؟ اضافه کرد: این قراردادی است که باید کالاهایی را فهرست کند که مشمول تعلیمات می‌توانند به آن اضافه شوند، در حال حاضر ۱۴۰ قلم کالا از طرف ایران و ۱۴۰ قلم کالا از طرف ترکیه در این قرارداد گنجانده شده است. لازم است مرتب این لیستها ازنگری و ازبینی وند ا دو ور وند از این رارد این رفه اید امل الاهایی ود در سبد مبادلات دو ور وجود

فرازمند تاکید کرد: در سال‌های گذشته به دلیل تحریم‌ها و این‌که ما می‌توانیم برخی از اقلام را اعلام کنیم، این لیست نامتوازن شده بود و اکنون جستجوها برای این لیست است که این متوازن‌تر شود.

در نده نزدیک رایزن ازرگانی دید نکارا اعزام مود

وی در ادامه همچنین در پاسخ به سوالی در مورد فعالیت های رایزن بازرگانی در سفارت ایران در ترکیه گفت: در سفارت ایران در ترکیه پست رایزن بازرگانی وجود دارد، فردی که پیش از این به عنوان رایزن بازرگانی ایران در ترکیه فعالیت می‌کند، دو سالی است که باز می‌گردد. و ما منتظر استیم رد دید ایگزین ود و آن اءالله در نده نزدیک رایزن ازرگانی دید نکارا اعزام ود.

سفیر ایران در ر در آن ارتباط ادامه داد: در ر موا در این ست رایزن ازرگانی

فرازمند همچنین با اشاره به برگزاری هفتمین جلسه شورای عالی روابط ایران و ترکیه در هفته گذشته، در جریان سفر رئیس جمهور ترکیه به تهران اظهار داشت: بعد از این زمان جلسه شورای عالی روابط ایران و ترکیه با رایزنی‌هایی که با روسی انجام شد مشخص شد. قرار شد که هم‌زمان نشست شورای عالی روابط ایران و ترکیه در تهران برگزار شود و در همان روز برگزار شود که در صبح روز سه‌شنبه ۲۸ تیرماه هفتمین جلسه شورای عالی روابط ایران و ترکیه برگزار شد و بعد از ظهر همان روز با حضور روسای جمهوری برگزار شد. ایران، رکیه و روسیه مین نشست سران رآیند استان در ران خبر د.

سفیر ایران در ترکیه با بیان این‌که برگزاری این اجلاس تهران در مورد ناظران بین‌المللی را جلب کرد و شاهد تحلیل‌های موجود در مورد انتشار این سفر و اجلاس بودیم، اظهار کرد: در مورد همکاری و هماهنگی سه کشور ایران، ترکیه و روسیه در موضوعات منطقه‌ای از جمله. موضوع سوریه مورد وجه و امل ناظران ملی رار دارد.

روند استانه، موفقیترین سازوکار ندجانبه رای اهش نش در سوریه وده است

وی با بیان این‌که همکاری سه کشور ایران، ترکیه و روسیه می‌تواند تاثیرات مهمی را بر تحولات منطقه‌ای داشته باشد، گفت: چند سال پیش، این سه کشور تصمیم گرفتند که در مورد بحران سوریه مکانیزم را به عنوان مکانیزم آستانه تشکیل و این مکانیزم در نظر گرفت. دست‌ها تنها موفقیت‌ترین سازوکار چندجانبه برای کاهش تنش در سوریه بوده است، بلکه تنها شروع می‌شود که همچنان ادامه می‌یابد در حالی که ما دیگر اسمی از سایرین در ارتباط با موضوع سوریه نمی‌شنویم و یا این که این ابتکارات خود را تحت تأثیر قرار می‌دهند. در الی اجلاس استان مچنان اثیرگذار است.

وی ادامه داد: همکاری‌های سه کشور در زمینه‌های اقتصادی و تجاری و مقابله با تحریم‌ها که هر سه کشور درگیر آن هستند، می‌توانند پیامدهای خوبی به همراه داشته باشند و از تحریم‌ها استفاده کنند.

دوستانمان در منطقه وهای ریحی داریم

این دیپلمات کشورمان همچنین در مورد برخی از اختلافات ارشد موجود در ایران و ترکیه در مسائل منطقه‌ای و اظهارات مقام معظم رهبری در دیدار با اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز مشخص شده است: ما با دوستانمان در منطقه گفتگوهای صریحی داریم و اختلاف نظر بین همسایگان در یک وجود دارد. دو موضوع منطقه ای املا امری است و در مورد آن اختلاف نظر و میود، این موضوع نشا است.

سفیر ایران در ترکیه با بیان این‌که ما در ارتباط با حفظ تمام ارضی سوریه و اصول مربوط به آن اختلاف نظر با ترکیه و ترکیه نیز مانند ما در مواضع خود بر اساس اصول تأکید دارد: ما و ترکیه در بحث مبارزه با تروریسم نیز دیدگاه دارند. مشترکی و در همین راستا بارها تاکید می‌کنند که ما نگران‌کننده‌های امنیتی ترکیه را بابت فعالیت‌های برخی از گروه‌های تروریستی درک می‌کنند و در همین راستا نیز به صریح گفته‌هایم که مخالف روش‌های غیرمسالمت‌آمیز و روش‌های نظامی برای حل مسائل بین ترکیه و سوریه هستند.

رازمند اکید رد: این منزله اختلاف لاینحل ن ایران و رکیه نیست لکه نشان دهد وجود راحت در آرا.

وی با بیان این که هیچ کشور دوستی در منطقه‌ای که صد درصد از مسائل منطقه دیدگاه کاملاً یکسانی داشته باشد، اظهار کرد: در مورد برخی از مسائل منطقه دیدگاه‌های کاملاً نزدیک با ترکیه داریم و این دیدگاه‌ها با همپوشانی هستند، اما در مورد برخی از برخی از دیدگاه‌ها. مسائل منطقه ای، اختلاف نظرهایی نیز وجود دارد.

در سیاست های منطقه ای در رخی از مصداقها ا رکیه اختلاف نظر داریم

سفیر ایران در ترکیه در همین زمینه ادامه داد: ما با ترکیه در مسائل دو جانبه و اراده دو کشور برای رسیدن به روابط هیچ مشکلی نداریم و هیچ نظری بین طرفین در این زمینه وجود ندارد. در سیاست های مناطق نیز در اصول مشکلی نداریم که در مورد مصداقاا ایایی اختلاف نر داریم

ن رکیه و ایران سازوکار و، نشده است

فرازمند در همین ارتباط بار دیگر تاکید می کند: آنچه مهم است این است که بین ترکیه و ایران این سازوکار گفتگو هیچ وقت قطع نشده است، این سازوکار در سطوح مختلف و در زمینه های دیپلماتیک، امنیتی، سیاسی و اقتصادی در سطح عالی و کارشناسی وجود دارد. داشته و دارد و مرتب این وها در ایران و رکیه انجام ده و می شود.

[ad_2]

Makayla Massey

کاشف برنده جایزه کل معتاد زامبی. متعصب فرهنگ پاپ بی عذرخواهی. تواهولیک.

تماس با ما