دایناسورها در چه سالی منقرض شدند؟

[ad_1]

ارو- این موضوع و علت آن سال‌هاست که ذهن دانشمندان و دیرینه‌شناسان را به خود مشغول کرده است، اما در یکی از آخرین یافته‌ها، محققان به این نتیجه رسیده‌اند که برخورد یک سیارک به زمین باعث انقراض در بهار شده است. یا به زمین بخورد در اوایل تابستان

به گزارش فرارو، انقراض دایناسورها در حدود 66 میلیون سال پیش رخ داد و یکی از فرضیه های اصلی در مورد علت این رویداد برخورد یک سیارک بزرگ به زمین و تشکیل یک انفجار غول پیکر بود که به زندگی بیشتر حیوانات در آن زمان پایان داد. داده شده. ، با این حال، دانشمندان هنوز اطلاعات زیادی در مورد این سیارک و کیفیت برخورد آن با زمین ندارند. در واقع، دانشمندان هنوز در حال مطالعه این فاجعه هستند و دائماً در حال کشف جنبه های جدید این رویداد ویرانگر هستند. اکنون محققان می گویند که اگر مسیر این سیارک کمی متفاوت بود، از زمین می گذشت و با بررسی این احتمالات، محققان دریافتند که این سیارک در بهار یا اوایل تابستان به شبه جزیره یوکاتان مکزیک برخورد کرده است.

یافته های محققان بر اساس فسیل ماهی های کشف شده در منطقه تانیس در داکوتای شمالی در ایالات متحده است. اعتقاد بر این است که تمام موجودات آب شیرین در این منطقه تنها چند ساعت پس از برخورد سیارک با موج عظیم آب در یک زلزله کشته شده اند. محققان فسیل‌های ماهی را در این منطقه که هنوز خط تکامل را در استخوان‌های خود حفظ کرده‌اند، تجزیه و تحلیل کردند. این خطوط رشد مانند بارکدهایی هستند که دیرینه شناسان را قادر می سازد تا جزئیاتی مانند اینکه آیا ماهی در طول فصل خاصی از زندگی خود زیاد خورده است یا خیر.

دایناسورها در کدام فصل منقرض شدند؟

طبق مقاله‌ای در Scientific Reports، رابرت دی پالما، دانشجوی دکترا در دانشگاه منچستر که این مطالعه را رهبری کرد و همکارانش دریافتند که استخوان‌های ماهی در بهار و تابستان تیره می‌شوند، در حالی که لایه‌های روشن‌تر در طول پاییز و زمستان تیره می‌شوند. پاییز و زمستان آخرین خطوط رشدی بودند که در استخوان های فسیل شده ماهی تنیس مشاهده شد که بسیار نازک بودند که نشان دهنده برخورد یک سیارک در بهار یا اوایل تابستان است.

دی پالما به ZME Science گفت که او اکنون “شواهدی” دارد که طرز فکر ما را در مورد رویداد انقراض کرتاسه-پالئوژن (K-Pg) که به عنوان پنجمین انقراض دسته جمعی نیز شناخته می شود، تغییر می دهد. این محقق گفت این مطالعه همچنین می‌تواند ما را برای تهدیدهای اکولوژیکی و زیست‌محیطی آینده بهتر آماده کند، زیرا برخی از حیوانات در زمان‌های خاصی از سال آسیب‌پذیرتر هستند. برخورد سیارکی در 66 میلیون سال پیش نیرویی معادل 10 میلیارد بمب اتمی مورد استفاده در هیروشیما آزاد کرد و هزاران تن گوگرد و دی اکسید کربن آزاد کرد و دمای هوای سطحی را تا 26 درجه سانتی گراد کاهش داد. همین عامل برای از بین بردن حیات گیاهی و هر چیزی که در آن زندگی می کند کافی بود.

دایناسورها در کدام فصل منقرض شدند؟

حتی با وجود این کشف، به نظر می رسد که فرضیه برخورد یک سیارک با زمین و ارتباط آن با مخالفت دایناسورها همچنان در اولویت دانشمندان باشد، اما برخی دیرینه شناسان دیگر هنوز معتقد نیستند که یک رویداد از این نوع وجود داشته است. بچه های همه را دور کن موجودات بزرگ از زمین.. اگرچه برخورد یک سیارک در یوکاتان مکزیک چنین رویدادی را تایید می کند، اما هنوز شواهد کافی و محکمی برای بقیه جهان وجود ندارد. با این حال، چه در بهار یا اوایل تابستان اتفاق افتاده باشد، تردیدی به نظر نمی رسد.

منبع: گجت ها

ترجمه: مصطفی زرفی فرارو

[ad_2]

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

تماس با ما