جعبه سیاه زمین اقدامات ما در مورد تغییرات آب و هوا را ثبت خواهد کرد – Zomita

[ad_1]

در دشتی پوشیده از گرانیت و در میان کوه‌های ناهموار جعبه‌ای فولادی بزرگ قرار دارد. ناسازگاری آن با فضای اطراف به بیگانگان نشان می دهد که عمداً در آنجا قرار گرفته است. اگر کسانی که آن را کشف می کنند بتوانند پیام های موجود در آن را رمزگشایی کنند، تقریباً می توانند بفهمند که چه چیزی باعث فروپاشی تمدنی شده است که قبلاً در آنجا وجود داشته است. این «جعبه سیاه زمین» است.

جعبه سیاه زمین یک وسیله است

هنگامی که یک هواپیما سقوط می کند، محققان برای بازیابی جعبه سیاه لاشه هواپیما را جستجو می کنند. او امیدوار است که این مطالب به دیگران کمک کند تا از سرنوشت مشابه جلوگیری کنند.

جعبه سیاه زمین نیز مشابه است: یک تخته فولادی یکپارچه به ابعاد 3×4×10 متر، که قرار است در یک رخنمون دور در ساحل غربی تاسمانی قرار گیرد. این مکان به دلیل ثبات ژئوپلیتیکی و زمین شناسی آن انتخاب شده است و نسبت به سایر نامزدها مانند مالت، نروژ و قطر اولویت دارد. ایده این است که اگر تغییرات آب و هوایی فاجعه بار تمدن ما را نابود کند، سایت تاسمانی قادر خواهد بود جعبه سیاه را برای تمدن آینده حفظ کند.

اگرچه این ممکن است دور از ذهن به نظر برسد، اما باید بدانیم که در این قرن به سمت گرمای 2.7 درجه سانتی گراد در راه هستیم. از هر هواشناس بپرسید وقتی دما از 2 درجه سانتیگراد بیشتر شود چه اتفاقی می افتد و او پاسخ می دهد که ارزش فکر کردن را ندارد. بسیاری از تمدن ها و امپراتوری های باستانی به دلیل تغییرات اندک از بین رفته اند.

پس این جعبه سیاه چیست؟ هنر چیدمان؟ امتحان دانشگاه؟ یا چیز دیگری؟

جعبه سیاه / جعبه سیاه در تاسمانی

به گفته سازندگان منطقه بسیار با ثبات زمین شناسی، جعبه سیاه زمین در تاسمانی تشکیل خواهد شد.

به گفته جیم کورتیس از Clemenger BBDO، این پروژه کاملاً غیرتجاری است و اصل طراحی آن عملکرد است. کورتیس که با محققان دانشگاه تاسمانی روی این پروژه کار می کند، می گوید: «جعبه سیاه برای زمین دستگاهی است که برای ثبت اقدامات ما طراحی شده است.

به گفته جاناتان نیبون، یکی از بنیانگذاران گروه هنری Glue Society، که در این پروژه نیز همکاری می کند، جعبه از فولادی به ضخامت 7.5 سانتی متر ساخته شده است که روی یک کف گرانیتی قرار گرفته است. این دستگاه طوری طراحی شده است که بیشتر از دستگاه ما دوام بیاورد و در صورت وقوع فاجعه زنده بماند.

این جعبه با درایوهای ذخیره سازی متعدد پر خواهد شد و دارای یک اتصال اینترنتی خواهد بود که انرژی همه آنها از پنل های خورشیدی روی سقف سازه تامین می شود. باتری ها ذخیره انرژی پشتیبان را فراهم می کنند. وقتی خورشید می تابد، جعبه سیاه داده های علمی را دانلود می کند و یک الگوریتم اطلاعات تغییرات آب و هوا را از اینترنت بازیابی می کند.

به طور کلی، الگوریتم جعبه سیاه زمین دو نوع داده را جمع آوری می کند: اندازه گیری دمای زمین و اقیانوس، اسیدی شدن اقیانوس، دی اکسید کربن اتمسفر، انقراض گونه ها، تغییر کاربری زمین، و همچنین جمعیت انسانی، هزینه های نظامی و مصرف انرژی. مواردی مانند ، داده‌های پس‌زمینه مانند سرفصل روزنامه‌ها، پست‌های رسانه‌های اجتماعی و اخبار رویدادهای مهم مانند نشست‌های کنفرانس حزبی در مورد تغییرات آب و هوا.

مقاله مرتبط:

آقای کرتیس گفت: “ایده این است که اگر زمین به دلیل تغییرات آب و هوایی فرو بریزد، برای کسانی که زندگی می کنند تا از سرنوشت ما درس بگیرند و شاید به این دلیل که اقدامات رهبران جهان، رفتار آنها را ثبت می کند، یک رکورد نابود ناپذیر است.” “اثر خواهد داشت.”

ضبط شروع شده است

جعبه سیاه اطلاعات گذشته و آینده را ثبت می کند تا نشان دهد چگونه به این نقطه رسیدیم. این ابزار هر گونه اطلاعات تاریخی مربوط به تغییرات آب و هوا را از اینترنت بازیابی می کند.

اگرچه تولید اتاقک از اواسط سال آینده آغاز خواهد شد، اما هارد دیسک فرآیند ضبط را آغاز کرده و با ثبت نام در کنفرانس آب و هوای COP26 در گلاسکو در نوامبر سال جاری، کار خود را آغاز کرده است.

سازندگان جعبه تخمین می زنند که استفاده از فشرده سازی و بایگانی ظرفیت کافی برای ذخیره داده ها برای 30 تا 50 سال آینده خواهد داشت. در عین حال، آنها در حال بررسی راه‌هایی برای افزایش این ظرفیت و روش‌های ذخیره‌سازی طولانی‌مدت مانند ثبت اطلاعات روی صفحات فولادی هستند تا داده‌ها صدها سال دوام بیاورند.

جعبه سیاه

جعبه سیاه زمین از فولاد با ضخامت 7.5 سانتی متر ساخته شده است.

بدترین اتفاق افتاده است. حالا چی

بیایید فکر کنیم که بدترین چیز هنوز در راه است. تغییرات آب و هوایی محصولات کشاورزی را از بین می برد، شبکه غذاهای دریایی را مختل می کند، و تغذیه میلیاردها نفر را در زمین غیرممکن می کند. افزایش سطح دریا میلیون ها نفر را آواره می کند، اقتصادها را تضعیف می کند و جوامعی را که ما می شناسیم فرو می ریزد.

کسانی که جعبه سیاه را کشف کردند (که اکنون زنگ زده است و پانل های خورشیدی آن برای مدت طولانی آسیب دیده اند) نمی دانند که چه چیزی در داخل آن پیدا کرده اند. خوب حالا چه؟

توسعه دهندگان این ابزار می گویند: “ما هنوز روی این موضوع کار می کنیم. نمی توان پیش بینی کرد که چه کسی یا چه چیزی آن را دریافت می کند. “اما اگر توسط افرادی که توانایی درک و تفسیر نمادها را دارند پیدا نشود، پس از آن خواهد بود. فایده ای ندارد.”

دسترسی به داخل جعبه از روی بدنه فولادی سه اینچی آن نیاز به ذکاوت و هوشمندی داشت. به گفته توسعه دهندگان، هر کسی که بتواند وارد جعبه شود می تواند نمادهای اصلی را نیز تفسیر کند. میگویند:

مانند روزتا، ما دوست داریم از فرمت های مختلف برای رمزگذاری استفاده کنیم. ما در حال بررسی امکان گنجاندن یک خواننده الکترونیکی هستیم که در جعبه قرار می گیرد و پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید فعال می شود و در صورتی که جعبه برای مدت طولانی به دلیل فاجعه خاموش بماند می توان از آن استفاده کرد و دوباره آن را فعال کرد.

جعبه سیاه چه چیزی برای ما خوب است؟

جعبه سیاه زمین

مردم می توانند به داده ها دسترسی داشته باشند و از مکان آن بازدید کنند. هنگامی که جعبه سیاه راه اندازی و اجرا می شود، پایگاه داده در حال رشد آن از طریق یک پلت فرم دیجیتال قابل دسترسی خواهد بود و افراد می توانند هنگام بازدید از سایت به صورت بی سیم متصل شوند.

توسعه دهندگان می گویند که ویژگی های دیگری نیز وجود دارد که روی آنها کار می کنند، مانند انتقال آمار خلاصه در فواصل طولانی در فضا و داشتن چیزی مانند نمایشگر ضربان قلب برای نمایش بازدیدکنندگان و ثبت فعال اطلاعات.

محل جعبه، که بین املاک تاسمانی و کوئینزتاون، نیوزلند قرار دارد، به اندازه کافی دور از دسترس است که بتوان غارت شود، اما به اندازه کافی برای کسانی که مایل به بازدید از آن هستند در دسترس است.

در حالی که این ابزار به عنوان طرحی برای یک جامعه پسا آخرالزمانی در نظر گرفته شده است که چه کارهایی را نباید انجام داد، همچنین باید انتظار داشت که سوابق کاملی از اقدامات رهبران سیاسی و تجاری در مورد تغییرات آب و هوا بر جهان امروز تأثیر بگذارد. آقای نیبون گفت: «وقتی مردم متوجه می‌شوند که کارشان ضبط می‌شود، روی کار و گفتار آنها تأثیر می‌گذارد.

نادیده گرفتن این پروژه به عنوان یک اغراق در هشدارهای آب و هوایی وسوسه انگیز است، اما اکثر مردم با این تصور که هواپیما در حال سقوط است وارد نمی شوند دلیلی برای نادیده گرفتن جعبه سیاه نیست.

[ad_2]

Erica Ferrell

نینجا موسیقی غرور آفرین. حل کننده مشکل متخصص حرفه ای سفر. دردسر ساز. ارتباط گر مشتاق

تماس با ما