(تصاویر) مخرب ترین طوفان در آمریکا

[ad_1]

پس از وقوع گردباد شدیدی که دست کم 70 کشته برجای گذاشت و خسارات گسترده ای به بار آورد، رئیس جمهور در ایالت کنتاکی آمریکا وضعیت فوق العاده اعلام کرد.

به گزارش فرارو، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، پس از وقوع طوفان در کنتاکی و چهار ایالت دیگر که تاکنون ده ها کشته برجای گذاشته است، در ایالت کنتاکی وضعیت فوق العاده اعلام کرد و این حادثه را یک تراژدی خواند.

کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد که در کنتاکی وضعیت اضطراری وجود دارد و بایدن به دلیل وضعیت اضطراری ناشی از طوفان شدید دستور اقدامات رفاهی عمومی و محلی را صادر کرده است.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، منابع فدرال قرار است با دستور رئیس جمهور برای کاهش رنج ناشی از پیامدهای ویرانگر این طوفان ها افزایش یابد.

در همین حال، بایدن عصر شنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت که دولت فدرال تمام تلاش خود را برای کمک به افراد و جوامع آسیب دیده انجام خواهد داد.

رئیس‌جمهور همچنین خاطرنشان کرد که به‌روزرسانی‌های منظم در مورد وضعیت دریافت می‌کند و آژانس مدیریت اضطراری فدرال برای افراد آسیب‌دیده مسکن اضطراری فراهم می‌کند.

بایدن به برنامه های خود برای سفر به محل حادثه اشاره کرد، اما گفت که در صورتی که حضور او در کار تیم های امدادی دخالتی نداشته باشد، این دیدار انجام خواهد شد.

به گزارش رسانه های آمریکایی، از جمعه شب تا صبح شنبه به وقت محلی، چندین ایالت در جنوب و غرب آمریکا تحت تاثیر طوفان ها و گردبادهای شدید قرار گرفتند و تنها ایالت کنتاکی دست کم 70 نفر و ده ها هزار نفر را کشت. مردم کشته شدند. هزاران مشتری قطع کردند. ایالت های ایلینویز، تنسی، میسوری و آرکانزاس نیز تحت تاثیر این طوفان قرار گرفتند.

طوفان خسارت جدی به بار آورد، به عنوان مثال سقف یک سوله بزرگ آمازون به اندازه یک زمین فوتبال روی کارگران افتاد و 70 کارگر کارخانه شمع هنوز زیر آوار هستند.

گردبادها و طوفان های شدید نتیجه حرکت جبهه سرد به سمت غرب میانه است که پس از چند روز هوای گرم ایجاد می کند.

فرماندار ایالت کنتاکی آمریکا گفت که به نظر می رسد تعداد کشته شدگان در بخش های غربی این ایالت بین 70 تا 100 نفر باشد.

[ad_2]

Giovanna Yu

گیک بیکن. ماون قهوه. ارتباط ظریف جذاب. متخصص مواد غذایی به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما